BMW Serii 3 Gran Turismo (2016) - lifting rodzinnej Trójki
Po liftingu zwykłej Serii 3, przyszedł czas na odświeżenie także rodzinnej odmiany Gran Turismo. Zmiany w wyglądzie są jednak, podobnie jak w przypadku wspomnianej, standardowej Trójki, minimalne. Bardziej istotne są nowości katalogowe.
Standardem w 3 Gran Turismo będą teraz przednie światła w pełni LED-owe. Nieco zmodyfikowano także tylne lampy - to jednak jednie poprawki wizualne.
Nowością w 3 GT będzie także lakier Estoril Blue, który ma być oferowany z pakietem M Sport. Standardowe warianty otrzymają dwie nowości w palecie barw. Będą to lakiery metalizowane.
Lista nowości stylistycznych w katalogu obejmuje także trzy świeże wzory felg.
BMW twierdzi też, że poprawiło jakość wykonania wnętrza. To oczywiście ocenią konsumenci. Pewne jest, że nowy jest ekran wyświetlający informacje o klimatyzacji. Poprawiono także interfejs ekranu centralnego, a katalog uzupełniono o szereg nowych dodatków wykończenia wnętrza.
Wraz z liftingiem Serii 3 Gran Turismo BMW wprowadza także odświeżoną gamę jednostek napędowych, które nie tylko zyskały więcej koni mechanicznych (w niektórych przypadkach), ale przede wszystkim są znacznie bardziej oszczędne. Model z rocznika 2017 dostanie trzy poprawione motory benzynowe z turbodoładowaniem. Będą one oferować 184 KM (2.0 w 320i), 252 KM (2.0 w 330i) oraz 326 KM (3.0 w 335i).
Poprawiono także diesle. Nowe motory mają od 150 do 313 KM. Zupełnie nowym sinikiem w gamie jest 224-konny diesel w wersji 325d.
Bez względu na to, czy mocy przybyło w silnikach, czy w danych wersjach pozostała niezmieniona, BMW twierdzi, że poprawie uległa emisja CO2 i zużycie paliwa. Niemcom udało się uzyskać wyniki od 4,5 do 13,8 proc. lepsze.