BMW 1er (F20) i M5 (F10) rządzą we Frankfurcie [wideo]

Frankfurckie stoisko BMW to bez wątpienia "top 5" wśród wszystkich stoisk. Królowały na nim bezsprzecznie dwa samochody stojące na przeciwstawnych biegunach w ofercie BMW – nowa Seria 1 (F20) oraz najnowsze M5 (F10).

BMW M5 F10BMW M5 F10
Piotr Wielgus

Zacznijmy od twardego stąpania po ziemi, a więc od nowej 1er.  Ogromnej rewolucji w stylistyce nie ma, o czym pisaliśmy już jakiś czas temu. Zdaniem niektórych tył auta nieco za bardzo przypomina Volkswagena, łącznie z opiniami, że tylne reflektory zostały "zapożyczone" od modelu Polo. Bez wątpienia nowe BMW 1 wygląda drapieżniej od poprzednika, choć zdaniem niektórych sylwetka nieco za bardzo się zaokrągliła. Pojawiły się też dwie nowe opcje wykończenia – Urban Line i Sport Line.

BMW 1 - Frankfurt Motor Show 2011

BMW 1er został wyposażony w zupełnie nową jednostkę napędową o pojemności 1,6 litra. Jest to turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 136 KM. Pozostałe silniki znane są z poprzedniej generacji auta. BMW Serii 1 F20 urosło – od swojego poprzednika jest dłuższe o 85 mm, a rozstaw osi powiększył się o 30 mm. Zwiększono także rozstaw kół, a bagażnik ma 360 litrów. Na stoisku BMW głośno mówiło się o tym, co jeszcze kilka miesięcy było niepotwierdzoną plotką - nowa seria 1 może być ostatnią w tej postaci. BMW planuje  zmniejszyć ten samochód i zastosować napęd na przednie koła. Auto o gabarytach i napędzie obecnej Serii 1 stałoby się nową Serią 2.

Zmieniać się za to nie ma zamiaru nowa seria 5. We Frankfurcie swoją światową premierę miała odmiana M5. Auto wygląda znakomicie.

BMW M5 - Frankfurt Motor Show 2011

M5 zostało wyposażone w 4,4-litrowy, podwójnie turbodoładowany silnik V8, który generuje 560 KM i 680 Nm momentu obrotowego. Nowe M5 pojedzie nawet 305 km/h. Napęd na tylną oś jest przekazywany przy pomocy 7-biegowej przekładni DCT, ale BMW chce wprowadzić także sześciobiegową biegową skrzynię manualną.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik