BMW M8, którego nie było... [wideo]
Wraz z koncepcyjnym modelem M5 i prototypem M3 w wersji pick-up BMW udostępniło także nowe zdjęcia prawdziwego rarytasu - jedynego prototypu BMW M8, który niestety nigdy nie trafił do produkcji.
05.04.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:35
Samochód w zamyśle miał konkurować z pojazdami marki Ferrari, a więc musiał mieć mocny silnik. Prezentowany prototyp z 1990 roku został wyposażony w 6,0-litrową jednostkę w układzie V12 (S70), która generowała około 550 KM. Ciekawostką jest natomiast fakt, że zmodyfikowana wersja silnika S70 z M8 trafiła do słynnego McLarena F1.
BMW chciało także zastosować tę jednostkę napędową w jubileuszowym egzemplarzu M5, który miał powstać z okazji 25-lecia modelu, jednak 12-cylindrowy silnik nie zmieścił się pod maskę sedana. Zamiast tego BMW stworzyło inny koncept z silnikiem V12 pod maską - była to pierwsza generacja SUV-a X5, który z tym motorem osiągał prędkość maksymalną na poziomie 300 km/h! Ten pojazd także nie trafił do produkcji.
Jednak wróćmy do M8 - pojazd ma agresywny wygląd. Wyposażono go zmodyfikowane zderzaki, aerodynamiczne obudowy lusterek bocznych, poszerzone nadkola i otwory wentylacyjne przy tylnych kołach. Całość wieńczą czarne, 5-ramienne felgi aluminiowe.
Niestety, szefostwo BMW nie wyraziło zgody na produkcję modelu M8, który zapowiadał się bardzo ciekawie. Zamiast tego doczekaliśmy się wersji 850 CSi, która była mniej agresywna stylistycznie i wyposażona w słabszy, 380-konny motor.
BMW M8 Prototype BMW M Garching: important step towards McLaren F1 engine
Źródło: Motor Authority • GT Spirit