BMW 7 i X6 Hybrid w 2009

Informacje o BMW 7 w wydaniu hybrydowym pojawiały się już jakiś czas przed oficjalną premierą nowej generacji tego auta. Na North American International Auto Show w Detroit kierownik sprzedaży i marketingu BMW oficjalnie poinformował prasę o kolejnej hybrydzie. Tym razem z misją ratowania naszej planety zostanie wysłany na rynek "testowy" SUV X6.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Informacje o BMW 7 w wydaniu hybrydowym pojawiały się już jakiś czas przed oficjalną premierą nowej generacji tego auta. Na North American International Auto Show w Detroit kierownik sprzedaży i marketingu BMW oficjalnie poinformował prasę o kolejnej hybrydzie. Tym razem z misją ratowania naszej planety zostanie wysłany na rynek "testowy" SUV X6.

Oba auta będą wykorzystywały zupełnie inną technologię hybrydową. W przypadku BMW 7 silnik elektryczny będzie wspierał wszystkie "instrumenty" towarzyszące nam przy odpalaniu auta, podczas gdy motor spalinowy będzie wyłączony. Jednostka benzynowa będzie wyłączana podczas wytracania prędkości i postoju, za pracę radia, zegarów, klimatyzacji itp. w tym czasie odpowiedzialny będzie silnik elektryczny. Oprócz tego dodatkowe pokłady mocy będą uzyskiwane dzięki zastosowaniu hamulców, które odzyskaną w wyniku hamowania energię będą magazynowały w bateriach litowo-jonowych. Dzięki temu V8 o pojemności 4.4 ma spalać o 15% mniej paliwa.

BMW X6 miało być modelem testowym. Szefowie niemieckiej marki podchodzili do tego projektu z dystansem, ponieważ nie byli pewni jak auto przyjmie się na rynku. Po zapowiedzi wersji M możemy już pisać o hybrydowej odmianie SUV'a. Świadczy to o zadowoleniu szefostwa BMW z wyników sprzedaży tego samochodu. X6 Concept ActiveHybrid będzie korzystało z tego samego benzynowego V8 4.4l, jednak w jakiś magiczny sposób motor będzie palił o 20% mniej niż V8'ki w autach porównywalnych klas. To na razie wszystkie informacje dotyczące tego auta. Oczekujmy debiutu obu hybryd w tym roku.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił