Bliski koniec brazylijskiego azylu dla Volkswagena Kombi/T2
Pierwsze wersje Volkswagena Transportera to legendy motoryzacji. Szczególnie dla rynku brazylijskiego to auto jest czymś więcej niż tylko zwykłym samochodem. Tam, włączając w to odmianę T1 oraz wariacje w postaci wersji T1,5, klasyczna konstrukcja produkowana jest nieprzerwanie od 1950 roku. Dlaczego Volkswagen Kombi/T2 będzie musiał zakończyć swój żywot?
26.10.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:58
Pierwsze wersje Volkswagena Transportera to legendy motoryzacji. Szczególnie dla rynku brazylijskiego to auto jest czymś więcej niż tylko zwykłym samochodem. Tam, włączając w to odmianę T1 oraz wariacje w postaci wersji T1,5, klasyczna konstrukcja produkowana jest nieprzerwanie od 1950 roku. Dlaczego Volkswagen Kombi/T2 będzie musiał zakończyć swój żywot?
W 2014 roku w Brazylii zaczną obowiązywać nowe przepisy bezpieczeństwa uniemożliwiające sprzedaż samochodów niewyposażonych w system ABS i poduszki powietrzne kierowcy oraz pasażera. Oznacza to, że koniec produkcji Volkswagena Kombi/T2 nastąpi 31 grudnia 2013 roku, po łącznie 63-letniej brazylijskiej historii modelu.
Przedstawiciel Volkswagena stwierdził, że nowe regulacje sprawią, że Kombi "stanie się nowym samochodem". Mimo że nie są to słowa bezpośrednio świadczące o końcu życia modelowego auta, trudno wyobrazić sobie modyfikacje starej konstrukcji na potrzeby nowych wymogów.
Aktualnie w zakładach w São Bernardo do Campo powstaje dziennie 251 egzemplarzy Kombi. Trafiają one na rynek Ameryki Południowej. Mimo że nowe przepisy bezpieczeństwa będę obejmować jedynie Brazylię, dalsza produkcja auta na inne rynki byłaby dla Volkswagena po prostu nieopłacalna.
Źródło: AutoCar