Bliski koniec brazylijskiego azylu dla Volkswagena Kombi/T2

Pierwsze wersje Volkswagena Transportera to legendy motoryzacji. Szczególnie dla rynku brazylijskiego to auto jest czymś więcej niż tylko zwykłym samochodem. Tam, włączając w to odmianę T1 oraz wariacje w postaci wersji T1,5, klasyczna konstrukcja produkowana jest nieprzerwanie od 1950 roku. Dlaczego Volkswagen Kombi/T2 będzie musiał zakończyć swój żywot?

Volkswagen Kombi/T2Volkswagen Kombi/T2
Piotr Ślusarczyk

Pierwsze wersje Volkswagena Transportera to legendy motoryzacji. Szczególnie dla rynku brazylijskiego to auto jest czymś więcej niż tylko zwykłym samochodem. Tam, włączając w to odmianę T1 oraz wariacje w postaci wersji T1,5, klasyczna konstrukcja produkowana jest nieprzerwanie od 1950 roku. Dlaczego Volkswagen Kombi/T2 będzie musiał zakończyć swój żywot?

W 2014 roku w Brazylii zaczną obowiązywać nowe przepisy bezpieczeństwa uniemożliwiające sprzedaż samochodów niewyposażonych w system ABS i poduszki powietrzne kierowcy oraz pasażera. Oznacza to, że koniec produkcji Volkswagena Kombi/T2 nastąpi 31 grudnia 2013 roku, po łącznie 63-letniej brazylijskiej historii modelu.

Przedstawiciel Volkswagena stwierdził, że nowe regulacje sprawią, że Kombi "stanie się nowym samochodem". Mimo że nie są to słowa bezpośrednio świadczące o końcu życia modelowego auta, trudno wyobrazić sobie modyfikacje starej konstrukcji na potrzeby nowych wymogów.

Aktualnie w zakładach w São Bernardo do Campo powstaje dziennie 251 egzemplarzy Kombi. Trafiają one na rynek Ameryki Południowej. Mimo że nowe przepisy bezpieczeństwa będę obejmować jedynie Brazylię, dalsza produkcja auta na inne rynki byłaby dla Volkswagena po prostu nieopłacalna.

  • Volkswagen Kombi/T2
  • Obraz
[1/2] Volkswagen Kombi/T2 Źródło zdjęć: |

Źródło: AutoCar

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy