Rekordowy tunel pod Bałtykiem. W większości budują go Polacy
Najdłuższy podwodny tunel drogowo-kolejowy powstaje pod Bałtykiem. Imponująca inwestycja połączy Danię i Niemcy. Dzięki niemu podróż z Hamburga do Kopenhagi skróci się o dwie godziny.
18.06.2024 | aktual.: 18.06.2024 15:01
Jak informuje RMF FM, budowę rekordowego obiektu zainaugurował król Danii Fryderyk X. Mierzący 18 km tunel będzie najdłuższą na świecie podwodną przeprawą drogowo-kolejową. Już w 2029 r. tunel połączy miasto Roedby w Danii z niemiecką miejscowością Puttgarden.
Przeprawa ma składać się z 89 betonowych elementów. Mają być one układane w morzu przy pomocy specjalistycznych statków, które zostały wybudowane w stoczni w Gdyni. Na miejsce budowy transportowane będą konstrukcje z prętów, które będą tam wzmacniane betonem.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Jak informuje RMF FM, większość pracowników, którzy będą budować przeprawę, to Polacy. Dla samochodów przewidziano cztery pasy ruchu, a przejazd tunelem ma trwać 10 minut. Pociągiem będzie można przedostać się na drugą stronę w siedem minut.
Podczas inauguracji budowy odsłonięto pamiątkową tablicę wbudowaną w 217-metrowy odcinek tunelu. Jeszcze w 2024 r. ma on zostać zatopiony w morzu.