Bardziej miejski – Ac Schnitzer ACS X3 2.0d (2011)

Bardziej miejski – Ac Schnitzer ACS X3 2.0d (2011)
Olgierd Lachowski

01.07.2011 07:00, aktual.: 07.10.2022 17:58

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Znany niemiecki tuner, firma Ac Schnitzer, proponuje pakiet tuningowy do aktualnego BMW X3. Poznajcie szczegóły oferty na wersji xDrive20d.

Obraz

X3 to mały (ale nie najmniejszy) SUV z palety modeli BMW. Auto dostępne jest w czterech wersjach: dwóch z silnikiem o zapłonie iskrowym i dwóch z silnikiem wysokoprężnym. Podstawą do przeróbek przeprowadzonych przez Schnitzera było auto xDrive20d. Tuner przeprowadził kompleksowy tuning począwszy od nadwozia, przez wnętrze, aż po jednostkę napędową.

Karoserię samochodu zdobi listwa pod przednim zderzakiem, nakładki na progi, spojler dachowy oraz tylny fartuch z przygotowanym wycięciem na nowe końcówki rur wydechowych. Zmiany stylistyczne są uzupełnione nowymi, większymi kołami. Firma ma do wyboru kilka wzorów felg o rozmiarach od 18” do aż 22”.

W kabinie wzrok przyciąga nowa kierownica oraz aluminiowe nakładki na pedały i dywaniki z logo Ac Schnitzer.

Obraz

Mechanicy firmy z Aachen mogą obniżyć zawieszenie auta (nie podano konkretów), a także podnieść moc seryjnego silnika.

W xDrive20d instalowana jest 2-litrowa, 4-cylindrowa turbodoładowana jednostka silnikowa, która za pomocą 6-biegowej manualnej lub 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów przenosi napęd na wszystkie koła.

Obraz

Moc motoru w fabrycznym X3 wynosi 184 KM przy 4000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy to 380 Nm w przedziale od 1750 do 2750 obr./min. Wykorzystanie nowego programu sterującego pozwoliło zwiększyć moc serca BMW do 218 KM.

Tuner na razie nie podaje wpływu większej ilości koni mechanicznych na parametry jezdne samochodu. Sądząc po poprzednim modelu przerobionym przez Ac Schnitzera zmiana będzie nieduża. W poprzedniku 33-konny przyrost mocy przełożył się na skrócenie czasu przyspieszania do 100 km/h z 8,90 s do 8,70 s, natomiast prędkość maksymalna pozostała bez zmian.

Obraz

Czy auto jest ładniejsze? To kwestia gustu. Faktem jest, że przez obniżenie zawieszenia i wielkie koła stało się jeszcze bardziej „asfaltowe” niż było.

Dane techniczne


  • Typ: R4
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1995 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 218 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 109,27 KM/l (seryjny – 92,23 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna lub 8-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 328 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
  • Koła przednie: 18-22”
  • Koła tylne: 18-22”

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1790 kg
  • Stosunek masy do mocy: 8,21 kg/KM (seryjny – 9,73 kg/KM)
  • Długość: 4648 mm
  • Szerokość: 1881 mm
  • Rozstaw osi: 2810 mmblock position=\inside7718/block

Źródło: carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult