B&B Volkswagen Polo R WRC Street Stufe 3 (2013)

B&B ostatnio szaleje. Po Audi R8 z silnikiem V10 tuner wypuścił Volkswagena Polo z motorem R4, ale za to jakim! Jednostka napędowa ma więcej niż 360 KM.

Obraz
Olgierd Lachowski

Samochód rajdowy a auto drogowe to dwie różne bajki. Choć większość osób o tym wie, to i tak świadomie lub podświadomie kojarzy pojazd produkcyjny z wozem wykorzystywanym w sporcie.

Obraz

Oczywiście producenci skrzętnie korzystają z tego, że kupujemy oczami, i wciskają nam różne „drogowe wersje” rajdowych albo wyścigowych samochodów. Jednym z przykładów jest Volkswagen Polo R WRC Street, którego nazwa sugeruje, że jest to maszyna rajdowa, którą przystosowano do ruchu ulicznego.

Rzecz jasna to Polo nieco różni się od pozostałych wersji tego modelu – wszystko po to, żeby skłonić nas do kupna tego właśnie auta, a nie broń Boże na przykład Renault Clio czy Forda Fiesty. Produkt z Wolfsburga kusi przede wszystkim mocnym silnikiem.

Obraz

2-litrowy 4-cylindrowiec zgodnie z obecną modą ma turbosprężarkę, która pomaga jednostce silnikowej w uzyskiwaniu mocy 220 KM i momentu obrotowego na poziomie 350 Nm. Do silnika jest przykręcona tradycyjna 6-biegowa ręczna skrzynia przekładniowa, a napęd jest – jak to w pojeździe „prawie” klasy WRC – przenoszony na obie osie.

Całkiem przyzwoita masa własna (1342 kg) i dość mocny motor oznaczają, że wciśnięcie pedału gazu do dechy powoduje wystąpienie kropelek potu na czole kierowcy. W suchych liczbach oznacza to, że Polo od 0 do 100 km/h przyspiesza w 6,40 s i osiąga 243 km/h. To parametry bardzo dobre jak na mały wóz. A co daje B&B Automobiltechnik?

Obraz

Tuner trzymał się z dala od zmian w postaci spojlerów (jedyną modyfikacją optyczną jest oklejenie nadwozia folią), nie szczędził natomiast wysiłku przy przeróbkach mechanicznych. Najwięcej poprawek przeszedł osprzęt silnika. Nowe mapy zapłonu i wtrysku, inny sportowy „wydech” z rurami ze stali kwasoodpornej, poprawiony układ doprowadzania powietrza i wydajniejszy intercooler – oto wszystkie ulepszenia w tym Polo.

Obraz

W ich efekcie moc maksymalna wzrosła do aż 362 KM. Z kolei maksymalny moment obrotowy przekroczył pół tysiąca niutonometrów. Jego maksymalna wartość (510 Nm) dostępna jest przy 3200 obr./min.

W związku z tak znacznym przyrostem mocy widoczna jest wyraźna poprawa czasu sprintu do setki, który teraz wynosi 5,20 s, i prędkości maksymalnej – ta podskoczyła do 270 km/h. Te dodatkowe 140 KM jeszcze lepiej widać, gdy porówna się czas rozpędzania do 200 km/h. Normalnie Polo R potrzebowało 24,20 s na ten manewr, a stuningowany wóz jest o ponad 7 s szybszy.

Do mocniejszego silnika B&B dostosowało układ jezdny. W zawieszeniu wymieniono kolumny MacPherosna na odpowiedniki z gwintowanymi amortyzatorami. W nowym podwoziu można zmieniać skok i charakterystykę pracy. Tuner założył też lekkie 18-calowe felgi, na których znajdują się opony o rozmiarze 225/35 R 18.

Obraz

W wyposażeniu opcjonalnym są sztywniejsze stabilizatory oraz hamulce z 342-milimetrowymi tarczami i sześcioma lub czterema tłoczkami w każdym zacisku. Wymagają one montażu co najmniej 17-calowych felg.

Polo R to jeden z najciekawszych projektów B&B w ostatnich tygodniach, choć trzeba powiedzieć, że bardziej interesujące jest prawie 500-konne klasyczne Audi RS2.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

• Typ: R4

• Ustawienie: z przodu, poprzecznie

• Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder

• Objętość skokowa: 1984 cm3

• Doładowanie: turbosprężarka

• Moc maksymalna: 362 KM

• Objętościowy wskaźnik mocy: 182,46 KM/l (seryjny - 110,89 KM/l)

• Maksymalny moment obrotowy: 510 Nm przy 3200 obr./min

• Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna

• Typ napędu: na przednie koła

Hamulce i koła:

• Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane

• Hamulce tylne: tarczowe

• Koła przednie: 8,0 x 18"

• Koła tylne: 8,0 x 18"

• Opony przednie: 225/35 R 18

• Opony tylne: 225/35 R 18

Masy i wymiary:

• Masa własna: 1324 kg

• Stosunek masy do mocy: 3,71 kg/KM (seryjny - 6,02 kg/KM)

• Długość: 4000 mm

• Szerokość: 1682 mm

• Rozstaw osi: 2470 mm

Osiągi:

• Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,20 s

• Przyspieszenie 0-200 km/h: 17,10 s

• Prędkość maksymalna: 270 km/h

B&B Polo R WRC Street Stufe 3 - galeria zdjęć

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/15] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Ten Lexus ES przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Ten Lexus ES przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Będą nowe uprawnienia na prawo jazdy kat. B. Rząd podał wstępną datę
Będą nowe uprawnienia na prawo jazdy kat. B. Rząd podał wstępną datę
Kamery stanęły na autostradzie. Kto pojedzie 140 km/h dostanie mandat
Kamery stanęły na autostradzie. Kto pojedzie 140 km/h dostanie mandat
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Mechanik czeka, aż zapomnisz. O błąd łatwo szczególnie zimą
Mechanik czeka, aż zapomnisz. O błąd łatwo szczególnie zimą
Nowy Fiat 500 Hybrid wyceniony. Jest dużo droższy niż poprzednik
Nowy Fiat 500 Hybrid wyceniony. Jest dużo droższy niż poprzednik
Kolejny roadster znika z rynku. Bez pewności co do następcy
Kolejny roadster znika z rynku. Bez pewności co do następcy
35-latek ukradł busa z hurtowni. Wrócił następnego dnia pijany
35-latek ukradł busa z hurtowni. Wrócił następnego dnia pijany
52 mandaty w trakcie jednej kontroli. Kierowcy byli na celowniku od dawna
52 mandaty w trakcie jednej kontroli. Kierowcy byli na celowniku od dawna
Nowa ekspresówka na północy. Połączy dwie ważne trasy
Nowa ekspresówka na północy. Połączy dwie ważne trasy
Chcieli oszukać system. Dostali 200 punktów karnych i mandaty
Chcieli oszukać system. Dostali 200 punktów karnych i mandaty
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯