Avtoros Shaman 8x8, czyli rosyjski ambulans do zadań specjalnych

Avtoros Shaman 8x8, czyli rosyjski ambulans do zadań specjalnych

Traktor, terenówka, wóz bojowy i ambulans w jednym.
Traktor, terenówka, wóz bojowy i ambulans w jednym.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński
12.08.2020 08:56, aktualizacja: 22.03.2023 10:36

Avtoros Shaman to rosyjski pojazd terenowy, który wjedzie praktycznie wszędzie. Ma 8 pokaźnych kół, każde z napędem i diesla pod maską, choć ten nie jest akurat przesadnie mocny. Producent oferuje kilka wersji modelu, lecz najciekawszą wydaje się ratunkowy ambulans.

6,3 m długości, 2,5 m szerokości oraz 2,7 m wysokości - takie są podstawowe wymiary Shamana, potężnej terenówki produkowanej przez rosyjską firmę Avtoros. To pojazd, który bardziej przypomina wóz bojowy niż samochód. Dzięki napędowi na 8 kół (wszystkie skrętne) wjedzie praktycznie wszędzie, przewożąc przy tym pasażerów lub sporą ilość sprzętu medycznego.

Najnowsze wydanie Shamana jest bowiem ambulans stworzony we współpracy z przedsiębiorstwem PC Sadr specjalizującym się w produkcji wyposażenia dla służb publicznych. Dzięki wysiłkom tej firmy w kabinie Avtorosa znajdziemy niezbędny sprzęt medyczny, łóżko, które zamienia się w nosze i ławki dla personelu ratowniczego.

Taki pojazd może okazać się wybawieniem dla potrzebujących pomocy, którzy utknęli w największej dziczy. Shaman powinien poradzić sobie z każdą przeszkodą - tym bardziej że został zaprojektowany również z myślą o pływaniu. Jego prędkość nie jest jednak wówczas imponująca - wynosi tylko 7 km/h.

Obraz
© mat. prasowe

Na lądzie też nie należy do najszybszych. Pod maską pracuje bowiem 3-litrowy diesel Iveco, który generuje 170 KM mocy i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Niewiele, jeśli weźmiemy pod uwagę wymiary pojazdu i konieczność wprawienia w ruch aż 8 kół.

Producent na razie nie pochwalił się liczbą zebranych zamówień, choć raczej nie jest ich zbyt wiele. Bazowa cena, jaka otwiera internetowy konfigurator, nie jest niska. Za podstawowe wydanie trzeba zapłacić 183 125 euro. Kwotę tę można jednak bez problemu zwiększyć, dostosowując auto do konkretnych wymagań.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/9]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)