Audi za ponad milion złotych? To nie edycja specjalna, tylko zwykła wersja
Cennik Audi R8 otwiera kwota 824 500 zł, ale to dopiero początek. Podczas konfiguracji łatwo przekroczyć magiczny milion. Jakie opcje przewiduje Audi do swojego topowego modelu?
26.07.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:50
Audi oferuje dwie wersje silnikowe modelu R8. 540-konne V10 o pojemności 5,2 litra napędza samochód kosztujący 824 500 zł, natomiast wersja 610-konna kosztuje 933 000 zł. Nadwozie z otwieranym dachem o nazwie Spyder to wydatek odpowiednio 927 600 zł za słabszą oraz 1 080 300 zł za mocniejszą odmianę silnikową. To dopiero początek.
Klient Audi R8 nie musi dopłacać za lakier metaliczny. Może wybrać jeden z dziewięciu bezpłatnych lakierów, w tym jednego perłowego i pięciu metalicznych. Można też zamówić lakier z efektem kryształowym za 9150 zł lub z palety Audi Exclusive za 18 280 zł.
Wybór felg jest równie bogaty. Standardowe 19-calowe obręcze można zastąpić jedną z trzech opcjonalnych za 5900 zł lub 20-calowymi za 14 740 zł.
Przednie reflektory są już standardowo w technologii diodowej, ale jeżeli potrzebujecie więcej światła, za 19 930 zł możecie mieć laserowe. Natomiast do standardowych istnieje możliwość zamówienia asystenta świateł drogowych za 1070 zł.
Aby dodać do R8 jeszcze bardziej sportowego charakteru, można zamówić obudowy lusterek zewnętrznych i pokrywę silnika z kompozytów węglowych, co kosztuje odpowiednio 8260 zł oraz 20 050 zł. Przedni splitter i dyfuzor z tyłu z tego samego materiału to dodatkowy wydatek za 34 790 zł. Przejdźmy teraz do wnętrza.
Zwykłe fotele do Audi R8 to kompromis pomiędzy sportem i komfortem. Mają regulację elektryczną. Dopłaty wymagają natomiast fotele kubełkowe Audi Exclusive za 18 870 zł, ale jeżeli chcecie mieć tylną część wykonaną z karbonu, to zapłacicie za nie 31 840 zł. Brzmi wręcz nieprzyzwoicie, zwłaszcza, że nikt tego nie zobaczy.
Dlatego wydaje się bardziej logiczne "zainwestowanie" w odpowiednią tapicerkę, choć ta oferowana w standardzie to już wysokiej klasy skóra i alcantara, ale jeżeli klient chce wyjść ponad standard, do wyboru mamy kilka rodzajów wykończeń w skórze Feinnappa za 18 160 zł. Kolejne poziomy jakości i wykończenia to Audi Exclisive w cenie od 28 520 do 50 070 zł.
Ponadto można zamówić inne elementy obszyte skórą lub z wykończeniem z kompozytu węglowego za kilka tysięcy złotych, a zwieńczeniem całości może być opcjonalna podsufitka obszyta alcantarą, w zależności od rodzaju, w cenie od 8260 zł do 22 190 zł.
Kierownica R8 - performance, z dodatkowymi przyciskami odpowiedzialnymi za wybór trybów jazdy oraz sterowanie głośnością układu wydechowego z pewnością prezentuje się lepiej niż standardowa. Kosztuje 10 030 zł. Można obszyć ją szlachetnym zamszem lub wykończyć skórą Audi Exclusive za dodatkowe 5010 zł. Dywaniki z linii exclusive to już tylko 2230-2920 zł, ale jeżeli klienta poniesie fantazja, może w ich miejsce zamówić wykładzinę welurową, która wraz z dywanikami kosztuje 12 680 zł.
Na koniec przejdźmy do opcji, które poprawiają osiągi i komfort. 8260 zł zapłacicie za dynamiczny układ kierowniczy, 52 480 zł za hamulce ceramiczne, a 11 210 zł za sportowy układ wydechowy. Zdaję sobie sprawę z faktu, że brzmi to idiotycznie, ale producentowi nie przystoi napisać w konfiguratorze „bardziej sportowy…”.
Równie interesująco wygląda opcja o nazwie: wyłożenie przestrzeni bagażowej tapicerką Alcantara Audi exclusive. Interesująca staje się, gdy poznamy cenę – 10 460 zł. A przecież mowa o skromnym kuferku. Pakiet dla palących też wymaga dopłaty – 300 zł – a jeżeli auto ma być używane na co dzień, warto zamówić pakiet dodatkowych schowków w postaci siatek za 1660 zł.
Choć standardem jest system nagłośnienia Bang&Olufsen, to na przykład radio DAB wymaga dopłaty 2660 zł, a możliwość bezpośredniego połączenia smartfona z samochodem przez przewód kolejne 1480 zł.
Dobrze skonfigurowane Audi R8 z podstawowym silnikiem łatwo przekroczy cenę miliona złotych, a mocniejsze wersje bez problemu dojdą do 1,5 miliona.