Audi z konkurencją na łopatkach...

Audi z konkurencją na łopatkach...

Audi z konkurencją na łopatkach...
Michal Grygier
18.02.2009 15:00, aktualizacja: 02.10.2022 16:44

Audi wprowadzi w nieodległej przyszłości nowe modele sportowe, chcąc umocnić swoją pozycję lidera w segmencie premium. Na mocno kurczącym się rynku marce Audi udało się poprawić swoją pozycję: 5,1% wszystkich aut zarejestrowanych w Europie Zachodniej przypadło w styczniu 2009 na markę z Ingolstadt (w analogicznym okresie ubiegłego roku 3,9%).

Audi wprowadzi w nieodległej przyszłości nowe modele sportowe, chcąc umocnić swoją pozycję lidera w segmencie premium. Na mocno kurczącym się rynku marce Audi udało się poprawić swoją pozycję: 5,1% wszystkich aut zarejestrowanych w Europie Zachodniej przypadło w styczniu 2009 na markę z Ingolstadt (w analogicznym okresie ubiegłego roku 3,9%).

Wynik ten stanowi kontynuację pozytywnego rozwoju z ostatnich miesięcy: w ostatnim kwartale 2008 Audi z ponad 5-proc. udziałem w rynku znalazło się na szczycie swojej klasy. Producent sprzedał w styczniu 2009 roku 45 124 egzemplarze, znacznie więcej niż najgroźniejsi konkurenci - BMW i Mercedes.

Zdaniem Petera Schwarzeneggera Schwarzenbauera, członka zarządu Audi AG do spraw sprzedaży i marketingu, sukces ten wynika z młodej palety produktów.

Tylko w roku 2008 producent z Ingolstadt wprowadził na rynek dwanaście nowości modelowych. „Tę ofensywę produktową będziemy nadal kontynuować” powiedział Schwarzenbauer. „Zwłaszcza w tym napiętym okresie decydujące dla marki Audi jest przedstawienie klientom właściwej oferty. Atrakcyjne, sportowe modele, podziwiane przez fanów marki Audi - przy tym wyjątkowo wydajne i oszczędne w zużyciu paliwa. W tym kierunku nadal pójdziemy”.

Sześć nowych modeli Audi pojawi się na rynku w pierwszej połowie 2009 roku. Schwarzenbauer: „Do 2015 roku chcemy oferować naszym klientom 40 modeli - z wyjątkowo nowoczesnymi technologiami. W tym celu każdego roku inwestujemy 2 mld EUR w rozwój produktów.”

O tym jak dobrze sprawdza się oferta produktów i strategia marki z Ingolstadt świadczą aktualne badania. W ankiecie przeprowadzonej na grupie reprezentatywnej Instytut Badania Rynku Simpson Carpenter sprawdził jakie są samochody marzeń Niemców. Wynik badania: Audi jest ulubioną marką w Niemczech. Podobnie pozytywny wynik przyniósł plebiscyt czasopisma „auto motor und sport”: 100 tys. czytelników wybrało modele Audi A4, Audi A6 allroad i nowe Audi Q5 jako najlepsze samochody roku 2009.

A jakie są Wasze marzenia?

Źródło: Audi

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)