Audi wprowadza nową markę Audi w Chinach. Zwróć uwagę na znaczek

To nie pomyłka. Marka Audi wprowadzona na rynek chiński poprzez spółkę joint venture z SAIC nową markę samochodów elektrycznych, których popularność w tym kraju jest niewątpliwa. Chińskie samochody elektryczne Audi poznacie po tym, że w żadnym miejscu nie znajdziecie znaku czterech pierścieni, które są znakiem rozpoznawczym na innych rynkach.

Gernot Döllner, Chairman of the Board of Management of AUDI AG
Gernot Döllner, Chairman of the Board of Management of AUDI AG
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Marcin Łobodziński

08.11.2024 | aktual.: 08.11.2024 08:43

Można powiedzieć, że jest to nowa odsłona niemieckiej marki, która zostaje w pełni związana z rynkiem chińskim. Samochody projektowane, prezentowane i produkowane przez tę markę, będą uwzględniały wyłącznie wymagania Chińczyków.

Pierwszy koncept zwiastujący przyszłość, nazwano po prostu Audi E. Jest to niskie kombi o długości 4870 mm z długim rozstawem osi, mierzącym 2950 mm.

Pojazd bazuje na zupełnie nowej platformie Advanced Digitized Platform, która wraz z układem przeniesienia napędu oferuje imponujące liczby. 775 KM i 800 Nm – to maksymalne wartości mocy i momentu dla dwóch silników elektrycznych. Pozwolą rozpędzić samochód do prędkości 100 km/h w czasie 3,6 s.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Energia do ich zasilania pochodzi z akumulatora o pojemności 100 kWh, a producent obiecuje zasięg ok. 700 km. Oczywiście jest to koncept, więc takie obietnice wydają się nie mieć znaczenia. Jednak jest to również deklaracja na przyszłość. Architektura 800-woltowa pozwala na błyskawiczne ładowanie. W 10 minut samochód ma zyskać 370 km zasięgu.

Audi E Concept
Audi E Concept© Materiały prasowe | AUDI AG

"Wprowadzając tę nową markę dla inteligentnych modeli elektrycznych w Chinach, Audi otwiera nowe możliwości, aby dotrzeć do nowych i bardziej zorientowanych na technologię segmentów klientów" - powiedział Gernot Döllner, dyrektor generalny Audi.

Zdaniem przedstawicieli Audi, chińscy klienci mają inne wymagania niż klienci z reszty świata. Są młodsi, obeznani z technologiami, pragną zautomatyzowanej jazdy. Brakło kluczowego stwierdzenia, które oficjalnie nigdy nie padnie: są też bogatsi.

Audi E Concept
Audi E Concept© Materiały prasowe | AUDI AG

To dopiero początek

Nowy wspólny program dwóch marek łączy ich mocne strony. Audi wnosi know-how w zakresie produktów premium i wzornictwa, ogólnego rozwoju pojazdów i inżynierii. SAIC oferuje innowacje, dobrze ugruntowany ekosystem technologiczny i głęboki wgląd w potrzeby lokalnego rynku. Rezultatem tego połączenia jest Advanced Digitized Platform, na której powstaną wszystkie nowe modele tej marki.

Audi E Concept
Audi E Concept© Materiały prasowe | AUDI AG

Prezes Audi Gernot Döllner podkreśla: "Wspólna platforma będzie podstawą nowej generacji najnowocześniejszych inteligentnych pojazdów połączonych, dostępnych wyłącznie w Chinach. Nadchodzące modele są skierowane do obiecującego i jednocześnie wymagającego nowego segmentu klientów. Współpraca jeszcze bardziej rozszerzy portfolio pojazdów elektrycznych zasilanych akumulatorem Audi w Chinach i przyspieszy transformację firmy na największym rynku świata".

Pierwsze trzy modele BEV będą propozycją w segmencie średnich i dużych pojazdów. Model współpracy Audi z SAIC skraca czas wprowadzania na rynek nowego produktu o ponad 30 proc., a pierwszy model trafi do sprzedaży już w 2025 r.

  • Audi E Concept
  • Audi E Concept
  • Audi E Concept
  • Audi E Concept
  • Audi E Concept
  • Audi E Concept
  • Audi E Concept
  • Audi E Concept
  • Audi E Concept
  • Audi E Concept
  • Audi E Concept
  • Audi E Concept
  • Audi E Concept
[1/13] Audi E ConceptŹródło zdjęć: © Materiały prasowe | AUDI AG
Komentarze (0)