Audi wprowadza nową markę Audi w Chinach. Zwróć uwagę na znaczek
To nie pomyłka. Marka Audi wprowadzona na rynek chiński poprzez spółkę joint venture z SAIC nową markę samochodów elektrycznych, których popularność w tym kraju jest niewątpliwa. Chińskie samochody elektryczne Audi poznacie po tym, że w żadnym miejscu nie znajdziecie znaku czterech pierścieni, które są znakiem rozpoznawczym na innych rynkach.
08.11.2024 | aktual.: 08.11.2024 08:43
Można powiedzieć, że jest to nowa odsłona niemieckiej marki, która zostaje w pełni związana z rynkiem chińskim. Samochody projektowane, prezentowane i produkowane przez tę markę, będą uwzględniały wyłącznie wymagania Chińczyków.
Pierwszy koncept zwiastujący przyszłość, nazwano po prostu Audi E. Jest to niskie kombi o długości 4870 mm z długim rozstawem osi, mierzącym 2950 mm.
Pojazd bazuje na zupełnie nowej platformie Advanced Digitized Platform, która wraz z układem przeniesienia napędu oferuje imponujące liczby. 775 KM i 800 Nm – to maksymalne wartości mocy i momentu dla dwóch silników elektrycznych. Pozwolą rozpędzić samochód do prędkości 100 km/h w czasie 3,6 s.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Energia do ich zasilania pochodzi z akumulatora o pojemności 100 kWh, a producent obiecuje zasięg ok. 700 km. Oczywiście jest to koncept, więc takie obietnice wydają się nie mieć znaczenia. Jednak jest to również deklaracja na przyszłość. Architektura 800-woltowa pozwala na błyskawiczne ładowanie. W 10 minut samochód ma zyskać 370 km zasięgu.
"Wprowadzając tę nową markę dla inteligentnych modeli elektrycznych w Chinach, Audi otwiera nowe możliwości, aby dotrzeć do nowych i bardziej zorientowanych na technologię segmentów klientów" - powiedział Gernot Döllner, dyrektor generalny Audi.
Zdaniem przedstawicieli Audi, chińscy klienci mają inne wymagania niż klienci z reszty świata. Są młodsi, obeznani z technologiami, pragną zautomatyzowanej jazdy. Brakło kluczowego stwierdzenia, które oficjalnie nigdy nie padnie: są też bogatsi.
To dopiero początek
Nowy wspólny program dwóch marek łączy ich mocne strony. Audi wnosi know-how w zakresie produktów premium i wzornictwa, ogólnego rozwoju pojazdów i inżynierii. SAIC oferuje innowacje, dobrze ugruntowany ekosystem technologiczny i głęboki wgląd w potrzeby lokalnego rynku. Rezultatem tego połączenia jest Advanced Digitized Platform, na której powstaną wszystkie nowe modele tej marki.
Prezes Audi Gernot Döllner podkreśla: "Wspólna platforma będzie podstawą nowej generacji najnowocześniejszych inteligentnych pojazdów połączonych, dostępnych wyłącznie w Chinach. Nadchodzące modele są skierowane do obiecującego i jednocześnie wymagającego nowego segmentu klientów. Współpraca jeszcze bardziej rozszerzy portfolio pojazdów elektrycznych zasilanych akumulatorem Audi w Chinach i przyspieszy transformację firmy na największym rynku świata".
Pierwsze trzy modele BEV będą propozycją w segmencie średnich i dużych pojazdów. Model współpracy Audi z SAIC skraca czas wprowadzania na rynek nowego produktu o ponad 30 proc., a pierwszy model trafi do sprzedaży już w 2025 r.