Audi TT-RS w przyszłym roku w Genewie

Audi TT‑RS w przyszłym roku w Genewie

Audi TT-RS w przyszłym roku w Genewie
Bartosz Pokrzywiński
29.11.2008 21:00, aktualizacja: 02.10.2022 15:56

5'cio cylindrowe silniki bardzo długo napędzały samochody z czterema pierścieniami na atrapie chłodnicy. Pierwszy raz taka jednostka napędowa została użyta w 1977 roku w Audi 500/1000. W latach 90'tych firma odrzuciła jednak ideę tych silników na rzecz motorów z czterema cylindrami i jednostek V6. Teraz pięciocylindrowce wracają. Wracają w Audi TT-RS.

5'cio cylindrowe silniki bardzo długo napędzały samochody z czterema pierścieniami na atrapie chłodnicy. Pierwszy raz taka jednostka napędowa została użyta w 1977 roku w Audi 500/1000. W latach 90'tych firma odrzuciła jednak ideę tych silników na rzecz motorów z czterema cylindrami i jednostek V6. Teraz pięciocylindrowce wracają. Wracają w Audi TT-RS.

Pierwszym 5'cio cylindrowym motorem, który po wielu latach nieobecności zagości pod maską Audi będzie 2.5'litrowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem i turbosprężarką. Moc tego silnika będzie oscylowała w granicach 330-340 koni mechanicznych, co nie przejdzie bez echa napędzając najmocniejszą wersję TT.

Osiągi w wersji TTS dostarcza podrasowany czterocylindrowy silnik 2.0 TFSI znany min. z VW Golfa, jednak w TTS daje on 272 KM. Dzięki temu w połączeniu z napędem Quattro samochód ten może przyspieszać od 0 do 100 kilometrów na godzinę w zaledwie 5.2'sekundy. TT-RS będzie mocniejsza o około 60-70 KM, możemy spodziewać się więc, że sprint do 100 km/h będzie trwał poniżej 5'ciu sekund.

Podobno prędkość maksymalna wynosić ma 174 mile na godzinę, czyli około 280 kilometrów na godzinę, oczywiście tylko na specjalne życzenie klienta po zdjęciu blokady, która ograniczać będzie TT-RS do 250 km/h. Oprócz tego standardowo samochód będzie wyposażony w napęd na obie osie Quattro, do wyboru klient będzie miał dwie skrzynie biegów : 6'cio biegową manualną przekładnię i podobnie jak w przypadku TTS skrzynię S tronic. Z zewnątrz możemy spodziewać się większych wlotów powietrza z przodu i jeszcze większych końcówek układu wydechowego.

Najmocniejsza wersja TT ma ujrzeć światło dzienne na Genewa Auto Show w Marcu 2009. Czekamy.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)