Nie tylko diesel - Audi SQ7 i SQ8 z benzynowym V8 TFSI teraz także dla Europy

Klienci poszukujący mocnego SUV-a spod znaku Audi nie będą już skazani wyłącznie na silniki diesla. Producent z Ingolstadt postanowił uzupełnić europejską ofertę o 4-litrowe benzynowe V8 dotyczas dostępne w modelach SQ7 i SQ8 wyłącznie na rynku amerykańskim.

Audi SQ7 TFSI jest szybsze od swojego odpowiednika z dieslem.Audi SQ7 TFSI jest szybsze od swojego odpowiednika z dieslem.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Kilka miesięcy temu narzekaliśmy na Audi, które w Europie ograniczyło gamę jednostek napędowych modeli SQ7 i SQ8 wyłącznie do 4-litrowego diesla V8 dysponującego imponującą mocą 435 KM i potężnym momentem obrotowym sięgającym 900 Nm.

To świetny silnik, który zdaje się być idealną opcją do dużego SUV-a. Problem w tym, że Audi nie dało klientom wyboru w postaci wersji benzynowej oferowanej w USA. Teraz się to zmieni - do oferty dołączają bowiem silniki znane z rynku amerykańskiego.

Oznacza to, że już niebawem klienci ze Starego Kontynentu będą mogli zamówić auta z 4-litrowym, benzynowym V8 o mocy 507 KM i 770 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik ten ma zupełnie inną charakterystykę pracy niż 4.0 TDI, co powinno zauważalnie wyostrzyć charakter SUV-ów Audi.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Osiągi zapowiadają się nieźle. Pierwsza setka po 4,3 sekundy i 250 km/h prędkości maksymalnej to imponujące wartości, które powinny okazać się więcej niż wystarczające dla większości klientów. Dla porównania, diesel rozpędza się 0-100 km/h w czasie 4,8 sekundy. Oznacza to, że dzięki benzyniakom, mocne SUV-y Audi staną się jeszcze szybsze.

Europejska sprzedaż ruszy jesienią bieżącego roku. Ceny dla niemieckiego rynku są już znane - za SQ7 z benzynowym V8 TFSI zapłacimy 93 287 euro. SQ8 będzie natomiast kosztować 101 085 euro. Niebawem powinniśmy poznać także kwoty w złotówkach.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯