Audi SQ7 ABT spodoba się fanom mocnych diesli

Wcześniej Volkswagen Touareg, a teraz Audi SQ7 z tym samym dieslem pod maską. Uznany tuner na koniec roku upodobał sobie niemieckie SUV-y z potężnym silnikiem wysokoprężnym, co zdecydowanie nas cieszy. Chętnych na prezentowane modyfikacje z pewnością nie zabraknie.

Audi SQ7 ABT jest dostępne z kilkoma wzorami felg do wyboru.Audi SQ7 ABT jest dostępne z kilkoma wzorami felg do wyboru.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Audi SQ7 standardowo występuje z 4-litrowym silnikiem V8 o mocy 435 KM i maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 900 Nm. To wystarcza, by zapewnić niemałemu SUV-owi bardzo przyzwoite osiągi. Jak pokazał przykład wspomnianego na wstępie Touarega, można je poprawić niewielkim wysiłkiem. Z racji, że Volkswagen i Audi dzielą tę samą jednostkę, ABT zdecydowało się na podobne modyfikacje także w SUV-ie z Ingolstadt.

Przyrosty uzyskane w wyniku chiptuningu są identyczne. Moc wzrosła do 510 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi teraz 970 Nm, co jest oszałamiającą wartością, zapewniającą więcej niż przyzwoity czas sprintu do setki. Po modyfikacjach wynosi on mniej niż 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna to natomiast 250 km/h.

Oczywiście specjaliści z ABT nie byliby sobą, gdyby skupili się wyłącznie na napędzie. SQ7 otrzymało również poprawki wizualne w postaci wyjątkowych felg dostępnych w kilku wzorach i rozmiarach. Co ważne, Niemcy pracują nad pakietem aerodynamicznym obejmującym dokładki zderzaków i progów oraz tylny dyfuzor.

Ciekawą i dość nietypową modyfikacją są też zmiany w systemie Active Sound modyfikującym brzmienie silnika. W wydaniu ABT zamiast dieslowskiego klekotu usłyszycie raczej agresywny ryk, odpowiadający osiągom tego auta. Poza tym można liczyć na podświetlane nakładki progowe i aluminiowe pedały. Co ważne, zestaw będzie dostępny w niektórych salonach Audi jako fabryczny pakiet, który nie powoduje utraty gwarancji.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/7] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa