Audi RS6 sedan uderza z siłą błyskawicy

Pamiętacie ogniste Audi RS6 Avant? - piekielne kombi o mocy 580KM. Wczoraj firma Audi ujawniła informacje na temat modelu RS6 sedan. Pod jego maskę trafi ta sama jednostka V10 twin-turbo o pojemności 5 litrów. Moc będzie taka sama jak w przypadku większego modelu - 580KM - które będą dostępne w przedziale 6.250-6.700 obr./min. Maksymalny moment obrotowy to natomiast 650Nm, dostępne w przedziale 1.500-6.250 obr./min.

Mateusz Gajewski

Pamiętacie ogniste Audi RS6 Avant? - piekielne kombi o mocy 580KM. Wczoraj firma Audi ujawniła informacje na temat modelu RS6 sedan. Pod jego maskę trafi ta sama jednostka V10 twin-turbo o pojemności 5 litrów. Moc będzie taka sama jak w przypadku większego modelu - 580KM - które będą dostępne w przedziale 6.250-6.700 obr./min. Maksymalny moment obrotowy to natomiast 650Nm, dostępne w przedziale 1.500-6.250 obr./min.

Świetny i dobrze znany napęd quattro Audi działa we współpracy z 6-cio biegową automatyczną skrzynią tiptronic, dzięki której kierowca może zmieniać biegi korzystając z łopatek mieszczących się tuż za kierownicą, bądź też za pomocą tradycyjnego drążka. Auto przyspiesza do 100km/h w 4,5 sekundy, a maksymalnie pojedzie 250km/h, jednak jest to prędkość ograniczona elektronicznie - można ją spokojnie podnieść do znakomitych 280km/h. Audi RS6 sedan otrzyma również poprawione zawieszenie, oraz system Dynamic Ride Control (DRC), którego zadaniem jest redukcja kołysania się i bujania auta. Dostępne są trzy ustawienia amortyzatorów - sport, dynamic i comfort.

Sam wygląd auta nie zdradza nic na temat potwora, który mieszka pod jego maską - Audi RS6 sedan wygląda jak zwykłe, eleganckie auto przeznaczone do codziennej jazdy. Może jedynie o tym mówić tylny dyfuzor, wraz z dwoma owalnymi końcówkami wydechu, niższe progi boczne oraz spojler wpleciony w klapę bagażnika. Wewnątrz zachwycają przede wszystkim świetne fotele kierowcy i pasażera. Audi RS6 sedan ma być sprzedawany od połowy października tego roku. W Niemczech ceny mają się zaczynać od 105.550€, wliczając w to już lokalny podatek. W standardowym wyposażeniu znajdzie się dwustrefowa klimatyzacja, asystent parkowania z tyłu i przodu, skórzane obicie kierownicy z logo RS, oraz system audio firmy BOSE.

Źródło: carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery