Audi RS5 - lepsze od M3? [wideo]
Trzy lata musieliśmy czekać na to, aż Audi wreszcie pokaże BMW M3 czym jest moc opakowana w designerskie dzieło sztuki. Są tacy, którzy wolą trzy litery, napęd na tylną oś i nie ulegają stereotypom. Są jednak też tacy, którzy doceniają napęd Quattro i lubują się w czterech pierścieniach. Którzy jeżdżą szybciej?
25.03.2010 | aktual.: 02.10.2022 20:21
Trzy lata musieliśmy czekać na to, aż Audi wreszcie pokaże BMW M3 czym jest moc opakowana w designerskie dzieło sztuki. Są tacy, którzy wolą trzy litery, napęd na tylną oś i nie ulegają stereotypom. Są jednak też tacy, którzy doceniają napęd Quattro i lubują się w czterech pierścieniach. Którzy jeżdżą szybciej?
Jestem pewien, że już po przeczytaniu tego fragmentu, ktoś z Was zada pytanie - czy można porównywać Audi RS5, a więc coupe, do BMW M3, które występuje w trzech wersjach nadwoziowych. Odpowiedź brzmi - jak najbardziej!
Od bardzo dawna to właśnie BMW przypominające Brucea Lee ze zdjętą koszulką walczy z Audi, Stevenem Seagalem w połyskującym garniturze. Nowe RS5 posiada pod maską silnik benzynowy o pojemności 4.2-litra z ośmioma cylindrami w układzie V. Jednostka ta produkuje 450 koni mechanicznych i 430 Nm momentu obrotowego. Teoretycznie więc, BMW M3 jest słabsze, w praktyce jednak 4.0-litrowe V8 wytwarza wprawdzie tylko 420 KM, ale samo auto jest o 45-60 kg lżejsze, w zależności od wersji. Jak wiele znaczy to 60 kilogramów w tym wypadku? Przekonamy się podczas testów na torze, wiele zależy od tego jak rozłożona jest masa pomiędzy osiami.
Spójrzmy jednak na osiągi. Audi robi pierwszą setkę w 4.6-sekundy, BMW w 4.8. Prędkości maksymalne ograniczone do 250 km/h, po całkowitym zdjęciu blokady pewnie zbliżone do 300 km/h.
Cena? Audi RS5 w podstawowej wersji ma kosztować 77 tysięcy euro. Za Bawarkę z nadwoziem coupe trzeba w Niemczech zapłacić od 68.350 euro. Trudny wybór.
Audi RS5 Driving Scenes
Źródło: WCF