Audi RS5 - lepsze od M3? [wideo]

Trzy lata musieliśmy czekać na to, aż Audi wreszcie pokaże BMW M3 czym jest moc opakowana w designerskie dzieło sztuki. Są tacy, którzy wolą trzy litery, napęd na tylną oś i nie ulegają stereotypom. Są jednak też tacy, którzy doceniają napęd Quattro i lubują się w czterech pierścieniach. Którzy jeżdżą szybciej?

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Trzy lata musieliśmy czekać na to, aż Audi wreszcie pokaże BMW M3 czym jest moc opakowana w designerskie dzieło sztuki. Są tacy, którzy wolą trzy litery, napęd na tylną oś i nie ulegają stereotypom. Są jednak też tacy, którzy doceniają napęd Quattro i lubują się w czterech pierścieniach. Którzy jeżdżą szybciej?

Jestem pewien, że już po przeczytaniu tego fragmentu, ktoś z Was zada pytanie - czy można porównywać Audi RS5, a więc coupe, do BMW M3, które występuje w trzech wersjach nadwoziowych. Odpowiedź brzmi - jak najbardziej!

Od bardzo dawna to właśnie BMW przypominające Brucea Lee ze zdjętą koszulką walczy z Audi, Stevenem Seagalem w połyskującym garniturze. Nowe RS5 posiada pod maską silnik benzynowy o pojemności 4.2-litra z ośmioma cylindrami w układzie V. Jednostka ta produkuje 450 koni mechanicznych i 430 Nm momentu obrotowego. Teoretycznie więc, BMW M3 jest słabsze, w praktyce jednak 4.0-litrowe V8 wytwarza wprawdzie tylko 420 KM, ale samo auto jest o 45-60 kg lżejsze, w zależności od wersji. Jak wiele znaczy to 60 kilogramów w tym wypadku? Przekonamy się podczas testów na torze, wiele zależy od tego jak rozłożona jest masa pomiędzy osiami.

Spójrzmy jednak na osiągi. Audi robi pierwszą setkę w 4.6-sekundy, BMW w 4.8. Prędkości maksymalne ograniczone do 250 km/h, po całkowitym zdjęciu blokady pewnie zbliżone do 300 km/h.

Cena? Audi RS5 w podstawowej wersji ma kosztować 77 tysięcy euro. Za Bawarkę z nadwoziem coupe trzeba w Niemczech zapłacić od 68.350 euro. Trudny wybór.

Audi RS5 Driving Scenes

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥