Audi RS5 - lepsze od M3? [wideo]

Trzy lata musieliśmy czekać na to, aż Audi wreszcie pokaże BMW M3 czym jest moc opakowana w designerskie dzieło sztuki. Są tacy, którzy wolą trzy litery, napęd na tylną oś i nie ulegają stereotypom. Są jednak też tacy, którzy doceniają napęd Quattro i lubują się w czterech pierścieniach. Którzy jeżdżą szybciej?

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Trzy lata musieliśmy czekać na to, aż Audi wreszcie pokaże BMW M3 czym jest moc opakowana w designerskie dzieło sztuki. Są tacy, którzy wolą trzy litery, napęd na tylną oś i nie ulegają stereotypom. Są jednak też tacy, którzy doceniają napęd Quattro i lubują się w czterech pierścieniach. Którzy jeżdżą szybciej?

Jestem pewien, że już po przeczytaniu tego fragmentu, ktoś z Was zada pytanie - czy można porównywać Audi RS5, a więc coupe, do BMW M3, które występuje w trzech wersjach nadwoziowych. Odpowiedź brzmi - jak najbardziej!

Od bardzo dawna to właśnie BMW przypominające Brucea Lee ze zdjętą koszulką walczy z Audi, Stevenem Seagalem w połyskującym garniturze. Nowe RS5 posiada pod maską silnik benzynowy o pojemności 4.2-litra z ośmioma cylindrami w układzie V. Jednostka ta produkuje 450 koni mechanicznych i 430 Nm momentu obrotowego. Teoretycznie więc, BMW M3 jest słabsze, w praktyce jednak 4.0-litrowe V8 wytwarza wprawdzie tylko 420 KM, ale samo auto jest o 45-60 kg lżejsze, w zależności od wersji. Jak wiele znaczy to 60 kilogramów w tym wypadku? Przekonamy się podczas testów na torze, wiele zależy od tego jak rozłożona jest masa pomiędzy osiami.

Spójrzmy jednak na osiągi. Audi robi pierwszą setkę w 4.6-sekundy, BMW w 4.8. Prędkości maksymalne ograniczone do 250 km/h, po całkowitym zdjęciu blokady pewnie zbliżone do 300 km/h.

Cena? Audi RS5 w podstawowej wersji ma kosztować 77 tysięcy euro. Za Bawarkę z nadwoziem coupe trzeba w Niemczech zapłacić od 68.350 euro. Trudny wybór.

Audi RS5 Driving Scenes

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony