Audi R15 TDI oficjalnie!
Zawodnicy Audi z Le Mans będą mieli nową wyścigówkę do przetestowania i oswojenia po oficjalnej odsłonie przez producenta - R15 TDI. Ponieważ właśnie ten zespół ma już na koncie kilka zwycięstw w tym wyścigu, teraz, gdy producent wydaje nowego pretendenta, każdy zwraca na to baczną uwagę. W końcu kto inny może pochwalić się zwycięstwem w 24-godzinnym Le Mans, używając auta na ropę? Nikt.
Zawodnicy Audi z Le Mans będą mieli nową wyścigówkę do przetestowania i oswojenia po oficjalnej odsłonie przez producenta - R15 TDI. Ponieważ właśnie ten zespół ma już na koncie kilka zwycięstw w tym wyścigu, teraz, gdy producent wydaje nowego pretendenta, każdy zwraca na to baczną uwagę. W końcu kto inny może pochwalić się zwycięstwem w 24-godzinnym Le Mans, używając auta na ropę? Nikt.
W maszynie dokonano kilku technicznych poprawek z R10. Zawierają one lżejszy, bardziej zwarty silnik V12 TDI z nowymi filtrami cząsteczek, które poprawiają zużycie paliwa redukując przy tym emisję dwutlenku węgla. Uwagę inżynierów przyciągnęły także systemy turbo oraz wtrysku paliwa. Aerodynamika w porównaniu z R10 została znacznie polepszona.
Według Audi nowe R15 posiada ponad 600 koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy "kręci się" powyżej 1050 Nm.
"R15 TDI ma wiele szczegółowych technicznych rozwiązań, nigdy dotąd nie spotykanych w sportowych prototypach." - mówi Dr. Wolfgang Ullrich, głowa Audi Motorsport.
Nowy system elektryczny jest głównie oparty na litowo-jonowym akumulatorze, który wybrano dzięki lekkości i lepszej mocy użytecznej w porównaniu ze standardowymi akumulatorami. W R15 zobaczymy też charakterystyczne ostatnimi czasy dla Audi diodowe światła.
Nowa maszyna niemieckiego producenta będzie walczyła w 12-godzinnym wyścigu w Sebring 21. marca. Ma to być potwierdzenie jej możliwości przed prawdziwym debiutem - 13. czerwca we Francji.
Źródło: worldcarfans