Audi Quattro - Genewa 1980

Czy zastanawialiście się kiedyś, co by się stało, gdyby kilka czterokołowych kamieni milowych w historii motoryzacji nigdy nie zaistniało? Gdzie byłoby teraz Porsche bez 911tki, co produkowałby Mercedes, gdyby nie S-Klasa, no i oczywiście - czym byłoby Audi, gdyby nie legendarne Quattro.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Czy zastanawialiście się kiedyś, co by się stało, gdyby kilka czterokołowych kamieni milowych w historii motoryzacji nigdy nie zaistniało? Gdzie byłoby teraz Porsche bez 911tki, co produkowałby Mercedes, gdyby nie S-Klasa, no i oczywiście - czym byłoby Audi, gdyby nie legendarne Quattro.

Quattro, które jest chyba najważniejszym modelem w historii Audi, zostało oficjalnie odsłonięte na salonie motoryzacyjnym w Genewie, w 1980 roku. Przez kolejne 30 lat, niemiecki producent udowodnił, że napęd na cztery koła jest kluczem do zdominowania sportów motorowych.

Historia Quattro sięga roku 1977, kiedy to rozpoczęto pierwsze testy Audi 80 z podzespołami terenowego Volkswagena Iltisa. Tak rozpoczęła się era dominacji w rajdach samochodowych, później to również Audi wraz z Lancią rozdawało karty w legendarnej Grupie B.

Z okazji 30 rocznicy narodzin Quattro, Audi przewidziało serię wystaw tematycznych, związanych z tym modelem i rozwojem napędu na cztery koła. 28 kwietnia-31 lipca w Audi Forum Ingolstadt będziemy mogli odwiedzić wystawę, oprócz tego Audi zaprezentuje się na imprezie Techno Classica w Essen oraz oczywiście na festiwalu prędkości w Goodwood.

A może by tak wreszcie zrobić jakieś A5 RS?

Zapraszam również do obejrzenia bardzo obszernej galerii zdjęć. [block position="inside"]9268[/block]

Źródło: Autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam