Audi pokazało film z nowym A6. Co wiemy o tej limuzynie?

Audi A6 to jeden z popularniejszych i nie ma co ukrywać, starszych modeli w gamie producenta z Ingolstadt. W końcu Niemcy zdecydowali się na jego odświeżenie. W sieci ukazał się pierwszy teaser, który przygotowuje nas do jednej z najważniejszych premier 2018 r.

Oto nowe Audi A8. W przypadku designu mniejszego Audi A6 nie spodziewamy się rewolucji.Oto nowe Audi A8. W przypadku designu mniejszego Audi A6 nie spodziewamy się rewolucji.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Mateusz Lubczański

Krótki film prezentuje nam aspekty, nad którymi skupili się inżynierowie Audi. Są to "digitalizacja, komfort oraz sportowe wrażenia z jazdy". Ogólniki wprost z Ingolstadt znaczą niewiele, a jedynym potwierdzonym faktem jest rok premiery auta: 2018. Producent nie chce wyjawić kluczowych informacji, jednak pojazd przyłapano już wcześniej podczas jazd testowych. Można więc już wyciągać pierwsze wnioski.

Nowe Audi A6 będzie oparte na płycie podłogowej MLB Evo, przez co będzie lżejsze o minimum 100 kg. Stylistyką zajął się Marc Lichte, który odpowiedzialny jest za nowe Audi A8 (możesz poznać nawsze wrażenia z pierwszych jazd tym modelem). Oczekujemy więc nowego kształtu świetlnej (w technologii OLED), chromowanych dodatków oraz, jak zwykle, większego grilla. Po limuzynie zobaczymy oczywiście odmianę Avant (kombi), a w toku produkcji do gamy dołączy jeszcze podniesiona wersja Allroad.

Oto nowe Audi A6. Tak przynajmniej twierdzi producent.
Oto nowe Audi A6. Tak przynajmniej twierdzi producent. © Screenshot z YouTube

Pod względem stylistyki nadwozia trudno mówić o jakiejkolwiek rewolucji. Niemcy z wyjątkową ostrożnością podchodzą do tego aspektu swoich samochodów. Poważnie zmieni się za to wnętrze. Tutaj królować będą ekrany, niczym w większym A8. Zastąpią one tradycyjne zegary, wyprą też panel klimatyzacji wraz z pokrętłami.

Elektroniki, co nie powinno dziwić, będzie znacznie więcej. Auto otrzyma instalację 48V, która pozwoli na zainstalowanie większej liczby rozmaitych systemów i udogodnień. Do takich zaliczyć można np. adaptacyjne zawieszenie, które jest w stanie podnieść koło podczas przejeżdżania przez nierówność czy też unieść całe auto, by ochronić pasażerów podczas wypadku. Nie jest też zaskoczeniem, że pojawi się pewien rodzaj autonomicznej jazdy.

Marc Lichte. To on odpowiada za wygląd A8 oraz nowego A6
Marc Lichte. To on odpowiada za wygląd A8 oraz nowego A6 © mat.prasowe

Gama silników opierać będzie się na czterocylindrowych jednostkach o pojemności dwóch litrów. Nie zabraknie też trzylitrowych motorów V6 jak i hybrydowego układu e-tron. Ten, według pierwszych doniesień, ma zapewniać zasięg około 50 km na energii elektrycznej. Nie zabraknie oczywiście napędu quattro, lecz nie bylibyśmy zdziwieni, gdyby bazowe egzemplarze wykorzystywały go w wersji ultra.

Kiedy więc zobaczymy nowe A6? Wszystko wskazuje na to, że pierwszą okazją do spotkania na żywo będzie Salon Samochodowy w Genewie, który odbędzie się na początku marca. A6 to jedna z licznych premier Audi w nadchodzącym roku. Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, specjaliści z Ingolstadt zaprezentują jeszcze nowe A1 oraz topowego SUV-a kryjącego się pod nazwą Q8.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Człowiek z najlepszym zawodem na świecie. Kierowca testowy Ferrari opowiada jak wygląda praca nad nowymi modelami z Maranello
Człowiek z najlepszym zawodem na świecie. Kierowca testowy Ferrari opowiada jak wygląda praca nad nowymi modelami z Maranello
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
BMW Serii 5 G30 (2017-2024) – opinie i typowe usterki
BMW Serii 5 G30 (2017-2024) – opinie i typowe usterki
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było