Audi pokazało film z nowym A6. Co wiemy o tej limuzynie?

Audi A6 to jeden z popularniejszych i nie ma co ukrywać, starszych modeli w gamie producenta z Ingolstadt. W końcu Niemcy zdecydowali się na jego odświeżenie. W sieci ukazał się pierwszy teaser, który przygotowuje nas do jednej z najważniejszych premier 2018 r.

Oto nowe Audi A8. W przypadku designu mniejszego Audi A6 nie spodziewamy się rewolucji.Oto nowe Audi A8. W przypadku designu mniejszego Audi A6 nie spodziewamy się rewolucji.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Mateusz Lubczański

Krótki film prezentuje nam aspekty, nad którymi skupili się inżynierowie Audi. Są to "digitalizacja, komfort oraz sportowe wrażenia z jazdy". Ogólniki wprost z Ingolstadt znaczą niewiele, a jedynym potwierdzonym faktem jest rok premiery auta: 2018. Producent nie chce wyjawić kluczowych informacji, jednak pojazd przyłapano już wcześniej podczas jazd testowych. Można więc już wyciągać pierwsze wnioski.

Nowe Audi A6 będzie oparte na płycie podłogowej MLB Evo, przez co będzie lżejsze o minimum 100 kg. Stylistyką zajął się Marc Lichte, który odpowiedzialny jest za nowe Audi A8 (możesz poznać nawsze wrażenia z pierwszych jazd tym modelem). Oczekujemy więc nowego kształtu świetlnej (w technologii OLED), chromowanych dodatków oraz, jak zwykle, większego grilla. Po limuzynie zobaczymy oczywiście odmianę Avant (kombi), a w toku produkcji do gamy dołączy jeszcze podniesiona wersja Allroad.

Oto nowe Audi A6. Tak przynajmniej twierdzi producent.
Oto nowe Audi A6. Tak przynajmniej twierdzi producent. © Screenshot z YouTube

Pod względem stylistyki nadwozia trudno mówić o jakiejkolwiek rewolucji. Niemcy z wyjątkową ostrożnością podchodzą do tego aspektu swoich samochodów. Poważnie zmieni się za to wnętrze. Tutaj królować będą ekrany, niczym w większym A8. Zastąpią one tradycyjne zegary, wyprą też panel klimatyzacji wraz z pokrętłami.

Elektroniki, co nie powinno dziwić, będzie znacznie więcej. Auto otrzyma instalację 48V, która pozwoli na zainstalowanie większej liczby rozmaitych systemów i udogodnień. Do takich zaliczyć można np. adaptacyjne zawieszenie, które jest w stanie podnieść koło podczas przejeżdżania przez nierówność czy też unieść całe auto, by ochronić pasażerów podczas wypadku. Nie jest też zaskoczeniem, że pojawi się pewien rodzaj autonomicznej jazdy.

Marc Lichte. To on odpowiada za wygląd A8 oraz nowego A6
Marc Lichte. To on odpowiada za wygląd A8 oraz nowego A6 © mat.prasowe

Gama silników opierać będzie się na czterocylindrowych jednostkach o pojemności dwóch litrów. Nie zabraknie też trzylitrowych motorów V6 jak i hybrydowego układu e-tron. Ten, według pierwszych doniesień, ma zapewniać zasięg około 50 km na energii elektrycznej. Nie zabraknie oczywiście napędu quattro, lecz nie bylibyśmy zdziwieni, gdyby bazowe egzemplarze wykorzystywały go w wersji ultra.

Kiedy więc zobaczymy nowe A6? Wszystko wskazuje na to, że pierwszą okazją do spotkania na żywo będzie Salon Samochodowy w Genewie, który odbędzie się na początku marca. A6 to jedna z licznych premier Audi w nadchodzącym roku. Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, specjaliści z Ingolstadt zaprezentują jeszcze nowe A1 oraz topowego SUV-a kryjącego się pod nazwą Q8.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯