Audi Crossover Coupé Concept - mały i uniwersalny? [aktualizacja]
Do sieci przeciekły pierwsze oficjalne zdjęcia nowego konceptu crossovera marki Audi. Ma on zadebiutować na targach w Detroit.
13.01.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:48
Za kilkanaście lub kilkadziesiąt lat Audi przejdzie do historii. Nie tylko dlatego, że każdego roku sprzedaje coraz więcej aut, ale również dlatego, że w bardzo krótkim okresie wprowadza do oferty nowe pojazdy.
Prezentowany na zdjęciach koncept crossovera z nadwoziem stylizowanym na coupé najprawdopodobniej wejdzie do produkcji.
Pod względem stylistyki to żadna nowość w Ingolstadt, to delikatnie zmodernizowana, ostrzejsza i bardziej zdecydowana kreska. Nieźle prezentuje się grill z mocnymi poziomymi listwami, znajdującymi się także na wlotach powietrza po bokach.
Co ciekawe, boczna linia na odcinku od lusterka do fragmentu tylnej lampy do złudzenia przypomina rozciągnięte Audi TT pierwszej generacji - może przez nadkola i wlew paliwa.
We wnętrzu jest dużo elementów wspólnych z pokazaną na targach CES deską rozdzielczą nowego TT, w tym dysze nawiewów z wyświetlaczami temperatury, cyfrowy wyświetlacz czy spłaszczona u dołu kierownica.
O jednostkach napędowych nie wiadomo jeszcze nic konkretnego, a prezentowany na zdjęciach koncept ma na dolnych listwach napis "e-tron" sugerujący, że jest on napędzany hybrydą lub silnikiem elektrycznym. Czekamy na oficjalny debiut w Detroit.
[aktualizacja 12 stycznia]
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami i przeciekiem zdjęć Audi ujawniło szczegółowe informacje dotyczące konceptu crossovera, który finalnie nosi nazwę Audi Allroad Shooting Brake.
Audi chciało zmienić swój język stylistyczny i bardziej odróżnić od siebie poszczególne modele, jednak nowy koncept nie charakteryzuje się niczym szczególnym. Po raz kolejny to raczej stylistyczna ewolucja, a nie rewolucja.
Auto mierzy 4200 mm długości, 1850 mm szerokości oraz 1410 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2510 mm. Całość stoi na 19-calowych felgach wciśniętych w opony o wymiarach 225/40. Waga konstrukcji to 1600 kg.
Dlaczego tak dużo? Pod maską pracuje dwulitrowy silnik benzynowy TFSI generujący moc 292 KM oraz 380 Nm momentu obrotowego. Do tego dochodzi jednostka elektryczna dodająca 54 KM i aż 270 Nm, a całość współpracuje ze skrzynią o nazwie e-S Tronic.
To nadal nie wszystko. Przy tylnej osi znajduje się drugi silnik elektryczny, ale ten produkuje już 155 KM i 270 Nm momentu obrotowego. Po wciśnięciu pedału gazu w podłogę kierowca ma do dyspozycji maksymalnie 408 KM i 650 Nm, czyli naprawdę dużo.
Audi Allroad Shooting Brake Concept przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,6 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 250 km/h. Producent deklaruje spalanie 1,9 l paliwa na 100 km i emisję 45g CO2 na każdy przejechany kilometr. Maksymalny zasięg wynosi 820 km, przy czym przy wykorzystaniu wyłącznie silników elektrycznych pojazd może przejechać nawet 50 km.