Asystent lewoskrętu - nowy system bezpieczeństwa BMW

Technologia systemów bezpieczeństwa montowana w pojazdach rozwija się w błyskawicznym tempie. BMW opracowuje zupełnie nowy system, który ma pomóc kierowcy w bezpiecznym wykonywaniu lewoskrętów. Jak działa?

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Technologia systemów bezpieczeństwa montowana w pojazdach rozwija się w błyskawicznym tempie. BMW opracowuje zupełnie nowy system, który ma pomóc kierowcy w bezpiecznym wykonywaniu lewoskrętów. Jak działa?

Już teraz w nowych autach dostępne są systemy wspomagające zmianę pasa, monitorujące przestrzeń przed pojazdem czy ostrzegające o pieszych. BMW pracuje właśnie nad asystentem lewoskrętów.

System ten ma wykorzystywać czujniki oraz kamerę zamontowaną z przodu pojazdu. Kiedy auto zbliża się do skrzyżowania, nawigacja satelitarna wysyła sygnał do kamery, która monitoruje przestrzeń przed pojazdem. Jeśli samochód znajduje się na pasie przeznaczonym do skrętu w lewo, wówczas aktywowane są dodatkowe czujniki.

Obraz

Ich zadaniem jest badanie przestrzeni przed autem. Jeśli w promieniu 100 metrów w przeciwną stronę jedzie inny pojazd, w tym również motocykl niezauważony przez kierowcę, który rozpocznie wykonywać manewr, system ostrzeże go, wyświetlając informację na wyświetlaczu pomiędzy zegarami. W razie potrzeby asystent może również całkowicie zatrzymać pojazd.

Drugi system jest rozwinięciem tej technologii, jednak tym razem wykorzystuje on jeszcze WLAN do komunikacji pomiędzy autami w pobliżu. Jeśli więc oba pojazdy są wyposażone w tę technologię, zasięg działania systemu zwiększa się do 250 metrów, a pierwsze ostrzeżenia będą wysyłane nie ze skręcającego, ale z nadjeżdżającego pojazdu.

Obraz

Kiedy kierowca będzie chciał wykonać lewoskręt, nadjeżdżający pojazd ostrzeże go o swojej obecności mrugnięciem świateł oraz sygnałem dźwiękowym. Jeśli to nie pomoże, kierowca auta skręcającego zostanie ostrzeżony tak samo jak w poprzednim przypadku, informacja na desce plus, w razie potrzeby, awaryjne hamowanie.

Jak widać, jest to kolejny wynalazek, który ma za zadanie prowadzić kierowcę "za rączkę". Na pewno ma swoje zalety, jednak od razu nasuwa się pytanie o sprawność i czułość tego systemu. Gdy w zatłoczonym mieście kierowca oszacuje dystans oddzielający pojazdy na bezpieczny i postanowi szybko wykonać zakręt, system prewencyjnie nie zablokuje hamulców?

Źródło: wcf

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇