Asystent lewoskrętu - nowy system bezpieczeństwa BMW

Technologia systemów bezpieczeństwa montowana w pojazdach rozwija się w błyskawicznym tempie. BMW opracowuje zupełnie nowy system, który ma pomóc kierowcy w bezpiecznym wykonywaniu lewoskrętów. Jak działa?

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Technologia systemów bezpieczeństwa montowana w pojazdach rozwija się w błyskawicznym tempie. BMW opracowuje zupełnie nowy system, który ma pomóc kierowcy w bezpiecznym wykonywaniu lewoskrętów. Jak działa?

Już teraz w nowych autach dostępne są systemy wspomagające zmianę pasa, monitorujące przestrzeń przed pojazdem czy ostrzegające o pieszych. BMW pracuje właśnie nad asystentem lewoskrętów.

System ten ma wykorzystywać czujniki oraz kamerę zamontowaną z przodu pojazdu. Kiedy auto zbliża się do skrzyżowania, nawigacja satelitarna wysyła sygnał do kamery, która monitoruje przestrzeń przed pojazdem. Jeśli samochód znajduje się na pasie przeznaczonym do skrętu w lewo, wówczas aktywowane są dodatkowe czujniki.

Obraz

Ich zadaniem jest badanie przestrzeni przed autem. Jeśli w promieniu 100 metrów w przeciwną stronę jedzie inny pojazd, w tym również motocykl niezauważony przez kierowcę, który rozpocznie wykonywać manewr, system ostrzeże go, wyświetlając informację na wyświetlaczu pomiędzy zegarami. W razie potrzeby asystent może również całkowicie zatrzymać pojazd.

Drugi system jest rozwinięciem tej technologii, jednak tym razem wykorzystuje on jeszcze WLAN do komunikacji pomiędzy autami w pobliżu. Jeśli więc oba pojazdy są wyposażone w tę technologię, zasięg działania systemu zwiększa się do 250 metrów, a pierwsze ostrzeżenia będą wysyłane nie ze skręcającego, ale z nadjeżdżającego pojazdu.

Obraz

Kiedy kierowca będzie chciał wykonać lewoskręt, nadjeżdżający pojazd ostrzeże go o swojej obecności mrugnięciem świateł oraz sygnałem dźwiękowym. Jeśli to nie pomoże, kierowca auta skręcającego zostanie ostrzeżony tak samo jak w poprzednim przypadku, informacja na desce plus, w razie potrzeby, awaryjne hamowanie.

Jak widać, jest to kolejny wynalazek, który ma za zadanie prowadzić kierowcę "za rączkę". Na pewno ma swoje zalety, jednak od razu nasuwa się pytanie o sprawność i czułość tego systemu. Gdy w zatłoczonym mieście kierowca oszacuje dystans oddzielający pojazdy na bezpieczny i postanowi szybko wykonać zakręt, system prewencyjnie nie zablokuje hamulców?

Źródło: wcf

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!