Aston Martin DB9 GT (2016) – premiera
Wszystko co najlepsze ma do zaoferowania Aston Martin dla modelu DB9 jest obecnie w wersji GT. Poznajcie szczegóły.
24.06.2015 | aktual.: 02.10.2022 09:54
Zacznijmy od tego, że GT to najmocniejsza odmiana DB9, napędzana 6-litrowym silnikiem V12 o mocy 547 KM rozwijanej przy 6750 obr./min. Maksymalny moment obrotowy to 620 Nm przy 5500 obr./min. Do przeniesienia napędu na tylną oś służy nowa skrzynia biegów Touchtronic II o sześciu przełożeniach z funkcją kontroli startu. Do 60 mph nowy Aston rozpędzi się w 4,4 s osiągając finalnie prędkość maksymalną wynoszącą 295 m/h.
Za odpowiednie prowadzenie odpowiada zmodyfikowane zawieszenie na podwójnych wahaczach z systemem trzystopniowej adaptacji siły tłumienia. Zdaniem inżynierów Aston Martin DB9 GT jest najlepszym samochodem jaki opuścił fabrykę pod względem prowadzenia i komfortu. Ale nie tylko. Również wnętrze czerpie pełnymi garściami z najbardziej ekskluzywnych wersji tej marki. Deskę rozdzielczą uzupełniono o nowy system infotainment AMi II touch- sensitive. Konsola środkowa to mieszanka elegancji i skromności.
Zmiany karoserii są oczywiście… niedostrzegalne. Nawet rozróżnienie poszczególnych modeli Aston Martina może być trudne, a co dopiero wersji. W DB9 GT mamy nowy, matowo czarny splitter oraz coś, co można umownie nazwać dyfuzorem w tym samym kolorze. Inne jest także wypełnienie kloszy reflektorów i lamp tylnych z opcjonalnymi wstawkami z włókna węglowego, a także wzór 20-calowych obręczy. Specjalnie dla tego modelu przygotowano zaciski hamulcowe i oznaczenia wersji.
Tak przygotowany Aston Martin BD9 GT będzie kosztował na rynku niemieckim 187 000 euro.