Aston Martin DB9 GT (2016) – premiera

Wszystko co najlepsze ma do zaoferowania Aston Martin dla modelu DB9 jest obecnie w wersji GT. Poznajcie szczegóły.

Obraz
Marcin Łobodziński

Zacznijmy od tego, że GT to najmocniejsza odmiana DB9, napędzana 6-litrowym silnikiem V12 o mocy 547 KM rozwijanej przy 6750 obr./min. Maksymalny moment obrotowy to 620 Nm przy 5500 obr./min. Do przeniesienia napędu na tylną oś służy nowa skrzynia biegów Touchtronic II o sześciu przełożeniach z funkcją kontroli startu. Do 60 mph nowy Aston rozpędzi się w 4,4 s osiągając finalnie prędkość maksymalną wynoszącą 295 m/h.

Za odpowiednie prowadzenie odpowiada zmodyfikowane zawieszenie na podwójnych wahaczach z systemem trzystopniowej adaptacji siły tłumienia. Zdaniem inżynierów Aston Martin DB9 GT jest najlepszym samochodem jaki opuścił fabrykę pod względem prowadzenia i komfortu. Ale nie tylko. Również wnętrze czerpie pełnymi garściami z najbardziej ekskluzywnych wersji tej marki. Deskę rozdzielczą uzupełniono o nowy system infotainment AMi II touch- sensitive. Konsola środkowa to mieszanka elegancji i skromności.

Obraz

Zmiany karoserii są oczywiście… niedostrzegalne. Nawet rozróżnienie poszczególnych modeli Aston Martina może być trudne, a co dopiero wersji. W DB9 GT mamy nowy, matowo czarny splitter oraz coś, co można umownie nazwać dyfuzorem w tym samym kolorze. Inne jest także wypełnienie kloszy reflektorów i lamp tylnych z opcjonalnymi wstawkami z włókna węglowego, a także wzór 20-calowych obręczy. Specjalnie dla tego modelu przygotowano zaciski hamulcowe i oznaczenia wersji.

Tak przygotowany Aston Martin BD9 GT będzie kosztował na rynku niemieckim 187 000 euro.

Aston Martin DB9 GT - galeria zdjęć

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/7] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych