Amerykanie odbijają piłeczkę - Viper ACR szybszy od LFA Nurburgring Package?

Nie trzeba było długo czekać, aż któryś z producentów przygotuje samochód tak, żeby popsuć humor ludziom z Lexusa. Dodge Viper SRT-10 ACR, który właściwie już odchodzi na emeryturę podobno przejechał Północną Pętlę szybciej niż Lexus LFA Nurburgring Package. Podobno, bo na razie  niewiele wiemy...

Dodge Viper ACRDodge Viper ACR
Marcin Łobodziński

Nie trzeba było długo czekać, aż któryś z producentów przygotuje samochód tak, żeby popsuć humor ludziom z Lexusa. Dodge Viper SRT-10 ACR, który właściwie już odchodzi na emeryturę podobno przejechał Północną Pętlę szybciej niż Lexus LFA Nurburgring Package. Podobno, bo na razie  niewiele wiemy...

No cóż, po zamieszaniu wywołanym wokół Nissana GT-R, rywalizacja na Ringu znów się ożywiła. Pamiętacie? Najpierw szokujący czas japońskiej maszyny, nerwówka w obozie Porsche i  szybka odpowiedź zza oceanu, która uspokoiła Nurburgring. Teraz, gdy japończyk znów namieszał, a Chevrolet nie robi nic, odezwał się Chrysler.

Okazuje się, że dla niektórych producentów samochodów sportowych czas na Nordschleife stanowi dziś swoiste być albo nie być. Przynajmniej tak można odebrać to, co zrobił zespół Chryslera SRT. Wyjechali do Niemiec tylko w jednym celu: aby przy użyciu Vipera ACR pokonać Północna Pętlę szybciej niż w 7:14 min.

Obraz

Przypomnijmy czym jest Viper SRT-10 ACR. Na początek zajmijmy się skrótami. SRT czyli Street and Racing Technology to oddział koncernu Chryslera zajmujący się specjalnymi modelami drogowymi o ponadprzeciętnych osiągach. Jest odpowiednikiem AMG u Mercedesa, czy M-Power u BMW. Natomiast skrót ACR to American Club Racer. Zatem jest to samochód stworzony z myślą o ludziach, którzy chcą pojechać w wolny weekend na tor i rozerwać się, rozrywając przy tym opony.

Viper ACR to nie trochę zmodyfikowany Viper, lecz konstrukcja mocno odbiegająca od seryjnej. Pod maską znajdziemy zmodyfikowana jednostkę V10 o pojemności 8,4 litra i mocy 600 KM. Nadwozie uzbrojono w pakiet, który przeszedł długie testy w tunelu aerodynamicznym. Został opracowany przez  zespół Dodge NASCAR. Zawieszenie zaprojektowane przez KW Suspensions umożliwia pełną regulację, typową dla samochodów wyczynowych.

Obraz

Jak podają nieoficjalne źródła, zamierzony cel został osiągnięty. Podobno udało się zrobić czas w okolicach 7:12 min. Jeśli to prawda, to Viper niebezpiecznie zbliży się do rekordu drogowych samochodów, wynoszącego 7:11,57 min* i należącego do Floriana Grubera w aucie Gumpert Apollo Sport. Nie został on pobity od 2009 roku. Na razie nie wiemy nic. Nie wiemy kto był kierowcą i na jakich oponach było auto (możliwe, że nie na seryjnych Michelin Pilot Sport Cup). Na razie nie ma oficjalnego czasu, ani nagrania wideo.

  • Teoretycznie przejazd Gumperta Apollo Sport nie jest oficjalnie najszybszym przejazdem Północnej Pętli dla samochodów drogowych, jednak trudno nazwać wyczynowego Radicala SR8 samochodem drogowym tylko dlatego, że wykonał przejazd na oponach dopuszczonych do ruchu. Dlatego też wynik Radicala SR8 - 6:55 min - traktowany jest z przymrużeniem oka.

Źródło: TOP SPEED

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej