Ambitny plan - Hamann 650i Cabrio (2011)
Hamann to duża firma, która ma spore ambicje dotyczące tuningu samochodów. Na salonie we Frankfurcie pokazuje właśnie BMW 650i Cabrio. Jako nowość. Ale czy to naprawdę aż taka nowość?
18.09.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:19
Hamann to duża firma, która ma spore ambicje dotyczące tuningu samochodów. Na salonie we Frankfurcie pokazuje właśnie BMW 650i Cabrio. Jako nowość. Ale czy to naprawdę aż taka nowość?
O pakiecie tuningowym dostosowanym do BMW 650i Cabrio pisałem już pół roku temu. Wtedy na cały tuning składały się tylko większe koła. Teraz są kolejne zmiany.
Modyfikacje obejmują przede wszystkim nadwozie. Front samochodu wyposażono w całkiem inny zderzakospojler z ogromnymi wlotami powietrza i nowym kompletem diod LED pracujących jako światła do jazdy dziennej. Pojawiły się też listwy progowe, które wyglądają dość nietypowo, bo zachodzą aż na drzwi. Inny jest także tylny zderzak z otworami wylotowymi. Wszystkie te trzy elementy składowe tworzą zgraną całość.
Uzupełnieniem jest listwa na pokrywie bagażnika oraz felgi o średnicy 21”. Z przodu mają one 9” szerokości, a z tyłu 11”. W zależności od wybranego wzoru felg (dostępne są dwa) dobierane są opony. Jeśli właściciel zdecyduje się na koła Anniversary Evo, to z przodu pojawią się opony 265/30, a z tyłu 295/25. Z kolei z felgami Edition Race łączone są gumy 255/30 (przód) i 295/25 (tył).
Luksusowa kabina może się różnić od fabrycznej m.in. dodatkami z włókna węglowego, wyszytymi na zagłówkach logo tunera, dywanikami czy też nakładkami na pedały.
To BMW wygląda jeszcze dynamiczniej niż seryjne, bo jest niższe o 30 mm. Niższe jest rzecz jasna dzięki krótszym, ale sztywniejszym sprężynom zawieszenia.
Auto z tymi wszystkimi modyfikacjami można podziwiać w halach salonu frankfurckiego, ale Hamann ma plan dotyczący dalszych zmian w tym samochodzie.
Kabriolet ma pod maską 407-konny silnik V8 o objętości skokowej 4,4 l. Po zmianie układu wydechowego (teraz nowe są tylko końcówki rur) oraz centralnej jednostki sterującej inżynierowie mają zamiar wycisnąć z podwójnie turbodoładowanej jednostki napędowej 510 KM mocy.
To na razie tylko plan, ale jeśli się uda, to BMW powinno osiągać prędkość w granicach 310 km/h. Ciekawe tylko czy się uda. Przypomnę, że już dwa lata temu Hamann zapowiadał podkręcenie Ferrari 458 Italia do 620 KM. Na obietnicach się niestety skończyło.
Dane techniczne
- Typ: V8, 90supo/sup, N63B44
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 4395 cmsup3/sup
- Doładowanie: Dwie turbosprężarki
- Moc maksymalna: 407 KM przy 5500-6400 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 92,83 KM/l
- Maksymalny moment obrotowy: 600 Nm przy 1750-4500 obr./min
- Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
- Typ napęd: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 374 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 345 mm
- Koła przednie: 9,0 x 21”
- Koła tylne: 11,0 x 21”
- Opony przednie: 255/30 R 21 lub 265/30 R 21
- Opony tylne: 295/25 R 21
Masy i wymiary:
- Masa własna: 2015 kg
- Stosunek masy do mocy: 4,94 kg/KM
- Długość: 4894 mm
- Szerokość: 1894 mm
- Wysokość: 1335 mm (- 30 mm)
- Rozstaw osi: 2855 mmblock position=\inside7281/block
Źródło: WCF • autowp (foto)