Alpina B5 debiutuje w wersji GT. Jest jeszcze szybsza i jeszcze rzadsza

Premiery Alpiny zawsze budzą sporo emocji. Nawet jeśli, tak jak w tym przypadku, nie dotyczą nowych modeli, a jedynie wersji specjalnych. Osiągi B5 GT zdecydowanie robią wrażenie.

Alpina B5 GTAlpina B5 GT
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Alpina
Aleksander Ruciński
SKOMENTUJ

B5 GT to nic innego jak ostrzejsze, limitowane wydanie znanego już modelu. Pod maską skrywa najmocniejszy napęd w historii firmy. To dobrze znane, 4,4-litrowe V8 z podwójnym doładowaniem, które w tym przypadku generuje 634 KM mocy i 850 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To o 13 KM i 50 Nm więcej niż dotychczas. Wszystko dzięki nowemu oprogramowaniu i większemu ciśnieniu doładowania.

Wersja GT rozpędza się do pierwszej setki w zaledwie 3,4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi aż 330 km/h. Kombi jest nieco wolniejsze – odpowiednio 3,6 sekundy i 322 km/h. Za przeniesienie napędu na wszystkie cztery koła odpowiada 8-stopniowa przekładnia automatyczna, a za szybkie zatrzymywanie – zestaw wydajnych hamulców Brembo.

Auto wyróżnia się także wysmakowanymi detalami, jak tytanowe końcówki wydechu czy 20-calowe felgi o wzorze typowym dla marki. Typowe są też kolory nadwozia – do wyboru ciemny granat lub zieleń, choć chętni mogą również zdecydować się na opcjonalne Arctic Race Blue, Petrol Mica, Verde British Racing, Chalk, Imola Red, Daytona Violet. Firma oferuje również niestandardową tapicerkę z czarnej skóry Dakota przełamanej Alcantarą i niebieskimi wstawkami.

Chętni mogą już składać zamówienia. Ceny sedana startują od 145 500 euro, a Touringa od 148 500 euro. Każda z wersji nadwoziowych doczeka się tylko 250 egzemplarzy.

  • Alpina B5 GT
  • Alpina B5 GT
  • Alpina B5 GT
  • Alpina B5 GT
  • Alpina B5 GT
  • Alpina B5 GT
  • Alpina B5 GT
  • Alpina B5 GT
  • Alpina B5 GT
  • Alpina B5 GT
  • Alpina B5 GT
  • Alpina B5 GT
  • Alpina B5 GT
  • Alpina B5 GT
  • Alpina B5 GT
  • Alpina B5 GT
  • Alpina B5 GT
  • Alpina B5 GT
  • Alpina B5 GT
  • Alpina B5 GT
  • Alpina B5 GT
  • Alpina B5 GT
  • Alpina B5 GT
  • Alpina B5 GT
  • Alpina B5 GT
  • Alpina B5 GT
  • Alpina B5 GT
  • Alpina B5 GT
[1/28] Alpina B5 GT Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Alpina

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy taki sprzęt policji. Posypią się mandaty
Pierwszy taki sprzęt policji. Posypią się mandaty
Kontrola policji. Warto wiedzieć, jak powinien zachować się kierowca
Kontrola policji. Warto wiedzieć, jak powinien zachować się kierowca
Nowa funkcja w Uberze. Wystarczy ją włączyć podczas jazdy
Nowa funkcja w Uberze. Wystarczy ją włączyć podczas jazdy
Nowe Audi Q3 nie ma wajch przy kierownicy. Kilka przełomów w ważnym modelu
Nowe Audi Q3 nie ma wajch przy kierownicy. Kilka przełomów w ważnym modelu
Skręć kierownicę i sprawdź. Jaką cyfrę widzisz na swojej oponie?
Skręć kierownicę i sprawdź. Jaką cyfrę widzisz na swojej oponie?
Polacy kupują, a później problem. Koszty idą w tysiące
Polacy kupują, a później problem. Koszty idą w tysiące
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Zużycie paliwa 0,044 l/100 km. Pierwszy raz taka impreza w Polsce
Zużycie paliwa 0,044 l/100 km. Pierwszy raz taka impreza w Polsce
"Wyciągnął" dwie firmy. Słynny prezes nagle zrezygnował
"Wyciągnął" dwie firmy. Słynny prezes nagle zrezygnował
Rekordowe spotkanie miłośników terenówek Toyoty. Można było zobaczyć niemal wszystkie wersje
Rekordowe spotkanie miłośników terenówek Toyoty. Można było zobaczyć niemal wszystkie wersje
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna