Alfa Romeo zrobi swoje pierwsze w historii SUV‑y!
Alfa Romeo, włoski producent interesujących stylistycznie samochodów nie posiada w swojej ofercie żadnego SUV-a. Nie posiada i nigdy nie posiadał. Jednak, to ma się niebawem zmienić. Do oferty dołączą wkrótce dwa nowe modele, oba będą autami typu SUV.
04.07.2010 | aktual.: 02.10.2022 21:01
Alfa Romeo, włoski producent interesujących stylistycznie samochodów nie posiada w swojej ofercie żadnego SUV-a. Nie posiada i nigdy nie posiadał. Jednak, to ma się niebawem zmienić. Do oferty dołączą wkrótce dwa nowe modele, oba będą autami typu SUV.
To niesamowite, że w 100 letniej historii marki nie było przypadku żeby przejechać się terenowym, czy nawet uterenowionym modelem Alfy. Teraz piękny Romeo planuje wprowadzić na rynek aż dwa takie modele. Wszystko po to, aby do końca 2014 roku brand sprzedał aż 500 000 egzemplarzy aut! Cel ambitny. Nawiązując do Automotive News, włosi pracują już nad takimi samochodami, które mają sprzedać się w granicach około 80 000 sztuk do 2015 roku.
Pierwszy z nich będzie średniej wielkości SUV-em i do sprzedaży trafi już w 2012 roku. Produkowany będzie w fabryce Chryslera w Stanach Zjednoczonych. Będzie również dostępny na Starym Kontynencie. Więcej nie wiadomo.
Drugi terenowy model również będzie wytwarzany w USA, jednak będzie nieco większy. Bazować ma na płycie technologicznej nadchodzącego Jeep'a Liberty. To zapowiada całkiem przyzwoite właściwości terenowe. Powinien trafić do sprzedaży w rok po premierze mniejszego modelu, czyli w 2013 roku. Podobnie jak mniejszy brat, oprócz rynku w Stanach, będzie wojować również w Europie.
Sergio Marchionne, prezes Fiat-Chrysler jest podobno bardzo spokojny o założony wynik sprzedażowy.
Niektórzy twierdzą, że Alfa Romeo raczej nie zawojuje w tym segmencie, w którym już niekwestionowanymi królami są BMW, Mercedes i Audi. Wszyscy mają już po kilka tego typu modeli, które w dodatku nieźle się sprzedają. Moim jednak zdaniem Alfa ma spore szanse na podkradzenie kilku klientów Niemcom. Przecież segment premium SUV jest bardzo podobny do tego, co w obecnej chwili Alfa robi - sprzedaje przecież auta klasy premium!
Wreszcie, jedna z bardziej istotnych spraw. Powrót Alfy na rynek w USA (po 15 letniej przerwie!) nieco pomoże w zwiększeniu sprzedaży. Amerykanie lubią europejskie marki i przede wszystkim... SUV-y. Owszem, trzeba będzie na nowo stworzyć wizerunek marki, ale z taką stylistyką jaką obecnie dysponuje Alfa nie powinno to być problemem.
Źródło: Autoevolution