Abonament RTV od pojazdów demonstracyjnych - Poczta Polska naciska
Poczta Polska domaga się opłat abonamentu RTV od dilerów samochodowych za samochody demonstracyjne. Dilerzy bronią się... logicznie.
26.05.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:21
Związek Dealerów Samochodowych argumentuje, że radioodbiornik umieszczony w samochodzie demonstracyjnym prawnie niczym się nie różni od radioodbiornika stojącego na półce sklepowej. Zmienia się jedynie opakowanie: w tym przypadku jest nim samochód.
Przepisy zwalniają z obowiązku rejestracji odbiorników radiowych przeznaczonych wyłącznie do sprzedaży lub przekazania osobom trzecim do użytkowania na podstawie umów, jeśli czynności te należą do przedmiotu działalności gospodarczej danego przedsiębiorcy. Samochód demonstracyjny w myśl przepisów podatkowych do czasu, kiedy nie wchodzi do środków trwałych dealera, wciąż zachowuje status towaru handlowego.
Ponadto ZDS podpiera się przykładem jednego ze śląskich dilerów, od którego Poczta Polska chciała ściągnąć abonament, ale po przedstawieniu opinii prawnej sprawę umorzono.