Abarth 595 (2016) - lifting i jeszcze mocniejsza petarda pod maską

W ubiegłym roku 500 przeszła lifting. Odświeżona musiała zostać zatem także wersja od Abartha. Wraz z poprawkami na małej, ale zadziornej buźce, przyszedł także zastrzyk mocy.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Zacznijmy od tego, co interesuje nas najbardziej - od silnika. 1,4-litrowa jednostka T-Jet rozwija teraz 145 KM i 216 Nm w wersji 595. Odmiana Turismo dysponuje zestawem 165 KM i momentem obrotowym na poziomie 230 Nm. Mocniejsza wersja została wyposażona w turbinę Garretta. Największym zapasem dysponuje odmiana 595 Competizione, która rozwija 180 KM. To oznacza, że dwie słabsze wersje dostały po 5 dodatkowych koni mechanicznych, a topowa zachowała swój dotychczasowy poziom.

Oprócz wyglądu, którego podstawowe zmiany znamy i właściwie widzimy gołym okiem, sporo poprawiono w mechanice także poza jednostkami napędowymi. Mały Abarth został wyposażony w mechaniczną szperę D.A.M. Będzie to opcja dostępna w ramach Performance Pack oferowanego w odmianie Competizione.

Wersje Turismo i Competizione będą standardowo wyposażane w zawieszenie Koni FSD przy tylnych kołach. Abarth pamiętał także o tym, że ten mały gokart ma nie tylko doskonale się prowadzić, ale także skutecznie hamować. Dlatego 595 został uzbrojony w hamulce Brembo z czterema tłoczkami z przodu i wentylowanymi oraz perforowanymi tarczami.

Obraz

Poprawki na nadwoziu nie były szczególnie istotne ze względu na wygląd. Bardziej znaczące były ulepszenia, które przyniosły udoskonalenie w kwestii chłodzenia. Dzięki zwiększeniu skuteczności przepływu powietrza przez komorę silnika, wydajność układu chłodzenia wzrosła o 18 procent. Lepszą wentylację zapewniają także nowe felgi, które na dodatek są także o 7 procent lżejsze, niż te, oferowane wcześniej.

W środku znajdziemy standardowo 5-calowy ekran, a opcjonalnie aż 7-calowy wyświetlacz. Pytanie tylko - jakie to ma znaczenie. Liczy się to, że wersja Competizione będzie dysponować kubełkowymi fotelami Corsa Sabelta.

Abarth wkrótce przedstawi pełną specyfikację i obszerną galerię zdjęć 595. Odświeżony gokart ze skorpionem na masce wjedzie do salonów w czerwcu.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Zasada dwóch sekund. Dobry kierowca zawsze ją stosuje
Zasada dwóch sekund. Dobry kierowca zawsze ją stosuje
Policjant pokazuje kierowcom miejsce. Trzeba wiedzieć, co zrobić
Policjant pokazuje kierowcom miejsce. Trzeba wiedzieć, co zrobić
Są finaliści Car of the Year 2026. Na liście ani jednego "chińczyka"
Są finaliści Car of the Year 2026. Na liście ani jednego "chińczyka"
Jedno paliwo mocno w górę. Prognozy nie pozostawiają złudzeń
Jedno paliwo mocno w górę. Prognozy nie pozostawiają złudzeń
Ruszyła akcja "Znicz". Na drogi wyszło 5 tys. policjantów
Ruszyła akcja "Znicz". Na drogi wyszło 5 tys. policjantów
Toyota zrobiła auto z V8. Pokaże je już niebawem
Toyota zrobiła auto z V8. Pokaże je już niebawem
Dwa odcinki S19 oddane kierowcom. Pierwsze w tym województwie
Dwa odcinki S19 oddane kierowcom. Pierwsze w tym województwie
Pierwsza jazda: Mazda 6e - takiego wnętrza nikt się nie spodziewał
Pierwsza jazda: Mazda 6e - takiego wnętrza nikt się nie spodziewał
645 km nowych płatnych dróg. Idą zmiany w e-TOLL-u
645 km nowych płatnych dróg. Idą zmiany w e-TOLL-u
Wideo: Jechała pod prąd na S7. Nie wiedziała, jak do tego doszło
Wideo: Jechała pod prąd na S7. Nie wiedziała, jak do tego doszło
Były szef Stellantis znów zaskakuje. Twierdzi, że Tesla może zniknąć z rynku
Były szef Stellantis znów zaskakuje. Twierdzi, że Tesla może zniknąć z rynku
Wraca problem z półprzewodnikami. Producenci samochodów w kryzysie
Wraca problem z półprzewodnikami. Producenci samochodów w kryzysie