Abarth 595 (2016) - lifting i jeszcze mocniejsza petarda pod maską

W ubiegłym roku 500 przeszła lifting. Odświeżona musiała zostać zatem także wersja od Abartha. Wraz z poprawkami na małej, ale zadziornej buźce, przyszedł także zastrzyk mocy.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Zacznijmy od tego, co interesuje nas najbardziej - od silnika. 1,4-litrowa jednostka T-Jet rozwija teraz 145 KM i 216 Nm w wersji 595. Odmiana Turismo dysponuje zestawem 165 KM i momentem obrotowym na poziomie 230 Nm. Mocniejsza wersja została wyposażona w turbinę Garretta. Największym zapasem dysponuje odmiana 595 Competizione, która rozwija 180 KM. To oznacza, że dwie słabsze wersje dostały po 5 dodatkowych koni mechanicznych, a topowa zachowała swój dotychczasowy poziom.

Oprócz wyglądu, którego podstawowe zmiany znamy i właściwie widzimy gołym okiem, sporo poprawiono w mechanice także poza jednostkami napędowymi. Mały Abarth został wyposażony w mechaniczną szperę D.A.M. Będzie to opcja dostępna w ramach Performance Pack oferowanego w odmianie Competizione.

Wersje Turismo i Competizione będą standardowo wyposażane w zawieszenie Koni FSD przy tylnych kołach. Abarth pamiętał także o tym, że ten mały gokart ma nie tylko doskonale się prowadzić, ale także skutecznie hamować. Dlatego 595 został uzbrojony w hamulce Brembo z czterema tłoczkami z przodu i wentylowanymi oraz perforowanymi tarczami.

Obraz

Poprawki na nadwoziu nie były szczególnie istotne ze względu na wygląd. Bardziej znaczące były ulepszenia, które przyniosły udoskonalenie w kwestii chłodzenia. Dzięki zwiększeniu skuteczności przepływu powietrza przez komorę silnika, wydajność układu chłodzenia wzrosła o 18 procent. Lepszą wentylację zapewniają także nowe felgi, które na dodatek są także o 7 procent lżejsze, niż te, oferowane wcześniej.

W środku znajdziemy standardowo 5-calowy ekran, a opcjonalnie aż 7-calowy wyświetlacz. Pytanie tylko - jakie to ma znaczenie. Liczy się to, że wersja Competizione będzie dysponować kubełkowymi fotelami Corsa Sabelta.

Abarth wkrótce przedstawi pełną specyfikację i obszerną galerię zdjęć 595. Odświeżony gokart ze skorpionem na masce wjedzie do salonów w czerwcu.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów