A we Frankfurcie… - BMW Alpina B6 Bi‑Turbo Cabrio (2011) [aktualizacja]
Salon we Frankfurcie zbliża się wielkimi krokami, a tam Alpina przedstawi nowy kabriolet. Ekipa z Buchloe wystawi tam przerobione BMW serii 6. Już teraz wiemy o nim co nieco.
16.09.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:19
Salon we Frankfurcie zbliża się wielkimi krokami, a tam Alpina przedstawi nowy kabriolet. Ekipa z Buchloe wystawi tam przerobione BMW serii 6. Już teraz wiemy o nim co nieco.
Co prawda Alpina chyba zacznie od przedstawienia kabrioletu, a nie jak pisałem w maju coupé, ale to nie zmienia specjalnie faktu, że będzie to nowy model.
Widoczny na zdjęciu egzemplarz bazuje na wersji 650i Cabrio. Seryjne auto jest wyposażone w silnik N63B44. To 4,4-litrowa jednostka „V-ósemka” z dwiema turbosprężarkami Garrett. Motor legitymuje się mocą 408 KM przy 5500-6400 obr./min i momentem obrotowym 600 Nm dostępnym w bardzo szerokim zakresie, bo od 1750 obr./min do 4500 obr./min.
Ważące ponad 2 tony luksusowe Cabrio jest też bardzo szybkie, bo do 100 km/h przyspiesza w 5,00 s i osiąga elektronicznie ograniczoną prędkość 250 km/h. Wóz przygotowany przez BMW Alpinę jest jednak jeszcze szybszy.
Parametry drogowe poprawiły się dzięki mocniejszemu silnikowi. Zwiększone ciśnienie doładowania pozwoliło wycisnąć z motoru dodatkowe 99 KM mocy i 100 Nm momentu obrotowego. Obecnie moc maksymalna wynosi 507 KM przy 5500 obr./min, a moment obrotowy na wale korbowym to 700 Nm. Zmienił się za to zakres dostępności szczytowej wartości momentu. Dolna granica jest teraz przy 3000 obr./min, natomiast górna przy 4750 obr./min.
Co prawda przyspieszenie od 0 do 100 km/h nie zmieniło się aż tak bardzo, bo spadło do 4,80 s, ale po usunięciu ogranicznika prędkość maksymalna podniosła się do 311 km/h.
Lepsze osiągi nie są okupione wielkim zużyciem paliwa. W cyklu kombinowanym jest ono większe o zaledwie 0,2 l na 100 km.
Mimo wcześniejszych informacji o prezentacji samochodu dopiero w Genewie w przyszłym roku (prawdopodobnie wkradł się błąd do jednego z serwisu i my go powieliliśmy), auto zostanie pokazane we Frakfurcie.
[Aktualizacja 15 września 2011]
Dostępna jest większa ilość oficjalnych zdjęć zrobionych na zlecenie Alpiny. Dodaliśmy także kilka fotografii egzemplarza salonowego w tradycyjnym dla tunera niebieskim kolorze.
[Aktualizacja 1 grudnia 2011]
BMW Alpina niedawno udostępniła szczegółowe dane na temat tego samochodu. M.in. silnik ma większą moc, a auto osiąga większą prędkość i lepiej przyspiesza. Szczegółowe, poprawione dane techniczne znajdują się poniżej.
Dane techniczne
- Typ: V8, 90supo/sup, N63B44
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 4395 cmsup3/sup
- Doładowanie: Dwie turbosprężarki
- Moc maksymalna: 540 KM przy 5500 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 122,87 KM/l (seryjny – 92,83 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 700 Nm przy 3000-4750 obr./min
- Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
- Typ napęd: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Koła przednie: 8,5 x 20\ Alpina Classic 20\
- Koła tylne: 9,5 x 20\ Alpina Classic 20\
- Opony przednie: 255/35 R 20
- Opony tylne: 285/30 R 20
Masy i wymiary:
- Masa własna: 2015 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,73 kg/KM (seryjny – 4,94 kg/KM)
- Długość: 4894 mm
- Szerokość: 1894 mm
- Wysokość: 1373 mm
- Rozstaw osi: 2855 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,50 s
- Prędkość maksymalna: 317 km/hblock position=\inside7289/block
Źródło: WCF