2. Wyścig Mydelniczek Red Bull - weź udział w polskiej edycji!

Wyścig Mydelniczek Red Bull

Wyścig Mydelniczek Red Bull

Marzy Wam się wyjazd do siedziby Red Bull Racing w Milton Keynes? A może zawsze chcieliście pod okiem najlepszych spróbować swoich sił za kierownicą rajdówki? Dzięki Red Bullowi to możliwe. Najlepsze jest to, że walka o te nagrody będzie świetną zabawą. Do Polski po 9 latach wracają wyścigi mydelniczek.

Walka o trakcję – zawieszenia w sportach motorowych [część 1]

Pierwszy raz polscy kierowcy i konstruktorzy z luźnym podejściem do zawodów zmierzyli się w zawodach Red Bulla w mydelniczkach we wrześniu 2003 roku na warszawskiej Agrykoli. Od tamtej pory przez 9 lat w naszym kraju nie były organizowane tego typu wyścigi na tak dużą skalę. Już we wrześniu mydelniczki ponownie ruszą z Agrykoli.

Nazwa pojazdów napędzanych wyłącznie grawitacją i siłą ludzkich mięśni nie jest przypadkowa. Pierwsze tego typu wehikuły budowano w Belgii z drewnianych skrzyń po mydle. W tych czasach właśnie w takich, dużych opakowaniach było ono sprzedawane. Drewniane skrzynie aż prosiły się o doczepienie kółek. Później wystarczyło zabrać pojazd na górkę i z wiatrem we włosach pędzić po zboczu. Dodajmy do tego lato, piękną pogodę i mamy cały dzień świetnej zabawy.

Walka o trakcję – zawieszenia w sportach motorowych [część 2]

Red Bull posunął się o krok do dalej w 2000 roku, odświeżając ten pomysł na spędzanie wolnego czasu. Wzbogacił zjeżdżanie z górki o kolorową oprawę i mnóstwo spektakularnych przeszkód na trasie. Zespoły mogą dzięki temu pokazać, że nie tylko budują dobre pojazdy, ale również potrafią się świetnie bawić. Podoba Wam się? Chcecie być częścią tego wydarzenia? Nie ma sprawy! Ruszyły zapisy zespołów, więc dzwońcie do znajomych, piszcie na Facebooku i zbierajcie ekipę kreatywnych osób gotowych na mnóstwo emocji i dobrą zabawę.

Oczywiście trzeba spełnić pewne wymagania i dotrzymać kilku terminów. Po pierwsze należy zarejestrować zespół na stronie organizatora. Jest na to czas do 31 maja. Zespół powinien składać się z czterech osób: kierowcy oraz trzech członków załogi, z których jeden może być pilotem – dopuszczalne są pojazdy dwuosobowe. Osoby zasiadające w mydelniczce oraz ta, która rejestruje drużynę, muszą mieć ukończone 16 lat i, jeśli wymaga tego wiek, zgodę rodzica. Pozostałych członków nie obowiązują żadne ograniczenia wiekowe.

Po rejestracji zespół otrzyma pakiet zgłoszeniowy. Następnie należy zaprojektować pojazd. Można puścić wodze fantazji. Właściwie jest to wręcz wskazane. Oprócz efektownego wyglądu Wasza mydelniczka musi spełnić jeszcze kilka innych warunków, głównie ze względu na bezpieczeństwo:

Zobacz również: Goodyear - konferencja

  • Musi być samobieżna, ale jeśli w Waszych fantazjach już zdążyliście zamontować 2-litrową, doładowaną, benzynową czwórkę, musicie z niej zrezygnować. Nie martwcie się – na starcie dzielnie zastąpią ją mięśnie członków zespołu. Później będzie już z górki.
  • Jeśli chcecie budzić postrach wśród konkurencji, powstrzymajcie się od montowania szpikulców i byczych rogów. W trosce o Wasze bezpieczeństwo pojazd nie może mieć ostrych krawędzi, elementów ze szkła ani odrywających się części.
  • Pojazd musi również mieć określone wymiary. Aby mydelniczka nie przewróciła się na pierwszym zakręcie, jej wysokość nie może przekraczać 2,4 m. Szerokość nie powinna być większa niż 1,8 m, a długość mniejsza niż 6 m. Inaczej możecie nie zmieścić się na trasie. Dodatkowo prześwit musi być większy niż 20 cm, a masa mydelniczki bez kierowcy nie może przekroczyć 80 kg.
  • Może się to wydawać oczywiste, ale na wszelki wypadek dodam, że wehikuł musi mieć sprawne hamulce i kierownicę pozwalającą nim sterować.
Wyścig Mydelniczek Red Bull

Pomysł na oryginalny pojazd spełniający wymagania należy przelać na papier. Szkice i projekty wraz z danymi mydelniczki oraz wypełnionym pakietem zgłoszeniowym należy odesłać tak, by dotarły do organizatorów nie później niż 15 czerwca. Do 22 czerwca jury wybierze 77 najlepszych projektów. Z pozostałych zostanie wyselekcjonowanych jeszcze kilkadziesiąt, które powalczą o pozostałe trzy miejsca w stawce w internetowym głosowaniu.

Walka o trakcję – zawieszenia w sportach motorowych [część 3]

23 września w Warszawie mydelniczki przejdą badania techniczne. Potem będziecie mogli ruszyć w dół z wiatrem we włosach, niczym Belgowie w skrzynkach po mydle. Oprócz czasu przejazdu będzie oceniany także jego styl, efektowność startu oraz pomysłowość przy budowie pojazdu.

Wyścig Mydelniczek Red Bull

Za zajęcie pierwszego miejsca zespół będzie mógł sprawdzić się na symulatorze bolidu F1, na którym trenują Sebastian Vettel i Mark Webber, zwiedzić siedzibę Red Bull Racing w Milton Keynes koło Londynu i zobaczyć fabrykę bolidów. Za zajęcie drugiego miejsca czekają jazdy na fotelu pasażera samochodu rajdowego z Michałem Kościuszko. Na koniec dnia pod okiem mistrza każdy odbędzie lekcję rajdowej jazdy i zasiądzie za kierownicą rajdówki. Zespół, który zakończy zawody z brązowymi medalami, zostanie nagrodzony udziałem w specjalnych zawodach gokartowych wraz z 10 znajomymi.

Gotowi na letnią przygodę? Do dzieła! Jeśli Wasz bolid zostanie zakwalifikowany do zawodów, zachęcam do podzielenia się sukcesem na naszym forum. Możecie tam wrzucić szkice swojej mydelniczki i zdjęcia z przygotowań. Będziemy Wam gorąco kibicować! Powodzenia!

Źródło: Informacja prasowa

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Nowy model McLarena w 2015 roku [aktualizacja] Kobiety wybrały swój samochód roku Zlicytowano najdroższe numery rejestracyjne świata Sebastian Vettel po trzech dniach w Scuderia Ferrari Suzuki Wagon R+ z wadliwymi poduszkami powietrznymi Problem z hamulcami w Jaguarach XJ Poważna awaria silnika w 14 tysiącach samochodów Toyoty BMW serii 5 GT z dieslem do serwisu Range Rover Evoque Cabrio prawdopodobnie w przyszłym roku WEC 2014 São Paulo: triumf Porsche, mistrzostwo Toyoty Ciąg dalszy opery mydlanej Saaba Mark Webber nie pamięta swojego wypadku w Sao Paulo BMW 2 Active Tourer z napędem xDrive Tajemniczy muł testowy LaFerrari - będzie spider? Mercedes-Benz SL63 AMG World Championship 2014 Collector's Edition Chiny staną się głównym odbiorcą Volvo Wzmocniony Seat Leon Cupra Drogowe samochody McLarena nie dostaną silników Hondy Ford Ranger po kuracji odmładzającej [wideo] BMW przedstawia najdroższy lakier w swojej ofercie Jazda z pijanym kierowcą to gra o życie. Zagrasz? Potężna kraksa Marka Webbera w Sao Paulo! LARTE Design Range Rover Sport Winner - SUV po rosyjsku Tak Jay Leno dziękuje za milion subskrypcji na YouTube

Popularne w tym tygodniu:

Honda NSX odnaleziona w rosyjskim lesie. Właściciel zostawił ją tam specjalnie Nowe dzieło Singera i Williamsa. Porsche 911 zwala z nóg VC-T - rewolucyjny silnik Infiniti w sprzedaży od 2018 roku Kłopoty Dębicy. Wadliwe opony Frigo 2 Koenigsegg z kolejnym rekordem. Agera RS najszybszym produkcyjnym samochodem na świecie Przejechał Chevroletem Corvette ponad milion kilometrów. Teraz oddał samochód do muzeum Jakich aut elektrycznych chcą Polacy? Są badania Powrót do przeszłości! Je Design bierze się za Seata Leona Cupra Najtańsi ubezpieczyciele. Ranking OC, AC i NNW Pomiędzy Veloce a Quadrifoglio. Alfa Romeo Giulia może wkrótce dostać nową wersję Opel na francuskich częściach. Poznaliśmy szczegóły restrukturyzacji Rekord Seata pobity. Mercedes-AMG E63 S nowym królem "Zielonego Piekła"