2,6 s do setki – Switzer GT-R P600 PKG (2012)

2,6 s do setki – Switzer GT‑R P600 PKG (2012)

2,6 s do setki – Switzer GT-R P600 PKG (2012)
Olgierd Lachowski
14.08.2012 07:00, aktualizacja: 07.10.2022 20:47

Switzer wziął na celownik najnowszą wersję Nissana GT-R, czyli wóz na rok modelowy 2012. Japońskie coupé po tuningu do pierwszych 100 km/h przyspiesza w zaledwie 2,60 s.

Switzer to prawdziwy specjalista od tuningu Nissanów GT-R – firma ta wydała już wiele pakietów modyfikacyjnych do japońskiego wozu. Najnowszy zestaw nie jest najmocniejszym oferowanym pakietem, ale przynajmniej jego zakup nie rujnuje doszczętnie portfela.

Nissan GT-R 2012 nadal ma pod maską 6-cylindrowy widlasty silnik z dwiema turbosprężarkami, ale w ostatniej wersji jednostka napędowa generuje moc 550 KM przy 6400 obr./min (przypomnę, że pierwsze egzemplarze miały po 480-485 KM mocy). Moment obrotowy wynosi 632 Nm przy 3200-5800 obr./min i przez zautomatyzowaną dwusprzęgłową skrzynkę o sześciu przełożeniach jest przenoszony na wszystkie koła.

Obraz

W katalogu widnieje informacja, że samochód może do 100 km/h przyspieszyć w 2,80 s i rozpędzić się do 315 km/h. Maszyna, która przeszła przez ręce mechaników pracujących dla zakładu Switzer, potrafi setkę osiągnąć w 2,60 s.

Czas przyspieszenia zmalał, ponieważ wzrosła moc silnika – do 608 KM. Z kolei liczba koni zwiększyła się dzięki kilku modyfikacjom. Zmiany te to wstawione wydajniejsze sportowe filtry powietrza, układ wydechowy oznaczony w katalogu tunera jako SS90 oraz, jak w większości współczesnych samochodów, inne oprogramowanie modułu sterującego motorem.

Amerykanie nie zmieniali nic w prezencji Nissana, ale zafundowali mu nowe koła z ultralekkimi felgami z nałożonymi na nie oponami Michelin Pilot Supersport. Również francuskie opony mają swój udział w rewelacyjnym czasie przyspieszania do 100 km/h, a poza tym zapewniają doskonałą przyczepność poprzeczną.

Obraz

Za swoje usługi i komponenty zamontowane podczas tuningu Switzer żąda 12 990 dol.

Dowiedz się więcej o Nissanie GT-R:

Dane techniczne

  • Typ: V6, 60supo/sup, VR38 DETT
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3799 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki IHI
  • Moc maksymalna: 608 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 160,04 KM/l (seryjny – 144,78 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa GR6
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 390 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1730 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,85 kg/KM (seryjny – 3,15 kg/KM)
  • Długość: 4670 mm
  • Szerokość: 1895 mm
  • Wysokość: 1370 mm
  • Rozstaw osi: 2780 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 2,60 s
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]

Źródło: autoblog

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)