725‑konny bliźniak – G‑Power X6 M Typhoon S / S Widebody (2011) [aktualizacja]

W zeszłym roku pisałem o bliźniaczym modelu X5 M Typhoon, który też jest wyposażony w tak mocny silnik. Fabryczne X6 M i X5 M są prawie takie same. Czym więc różnią się te SUV-y po ingerencjach G-Power?

725-konny bliźniak – G-Power X6 M Typhoon S / S Widebody (2011) [aktualizacja]
Olgierd Lachowski

01.12.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:40

Obraz

Zacznijmy od tego, że zarówno BMW X5 M, jak i opisywane X6 M opuszczając bramy fabryki, mają moc 555 KM przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 680 Nm przy 1500-5650 obr./min. Tak duże wartości tych parametrów generowane są przez 8-cylindrowy, 4,4-litrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa z dwiema turbosprężarkami. Jednostka jest połączona z 6-biegową, automatyczną skrzynią, a napęd dystrybuowany do wszystkich kół.

Obraz

X5/X6 M nie są samochodami skierowanymi do osób pragnących poszaleć w terenie, ponieważ ich główna zaleta to świetne osiągi na utwardzonych drogach. X6 M, które waży prawie 2,4 t, do 100 km/h rozpędza się w zaledwie 4,70 s, a jego prędkość jest ograniczona do 250 km/h.

Specjalista od tuningu bawarskich aut – firma G-Power – twierdzi, że to nie wszystko, co potrafi BMW X6 M, i potrzeba tylko kilku poprawek, aby zrobić z niego superszybkie auto.

Obraz

Pierwszą z tych poprawek jest ingerencja w elektronikę silnika, m.in. podniesienie ciśnienia doładowania oraz zdjęcie ogranicznika prędkości. Kolejne obejmują mechaniczne poprawki kanałów dolotowych i wylotowych łączących silnik i turbosprężarki. Seryjny układ wydechowy został zastąpiony sportowym zestawem przygotowanym przez G-Power. Po tych usprawnieniach motor zyskał na mocy (teraz 725 KM) i momencie obrotowym. Moment obrotowy jest elektronicznie ograniczony do 890 Nm z obawy o trwałość skrzyni biegów. Gdyby nieco ją usprawnić, mogłaby przenieść ok. 1000 Nm.

Obraz

Pojawił się jednak problem z chłodzeniem serca samochodu. Tuner poradził sobie z tym, modelując na nowo przedni zderzak, w którym znajdują się ogromne otwory. Ich duża powierzchnia poprawiła skuteczność chłodzenia o 15%.

W nadwoziu nie ma rewolucji. Zmieniono wspomniany już wcześniej przedni i tylny zderzak i dodano listwy na progi. Ponieważ X6 M i tak niespecjalnie nadaje się na nieutwardzone szlaki, G-Power obniżyło w nim o 30 mm zawieszenie i zainstalowało 23-calowe felgi Silverstone. Koła mają szerokość 11,0” z przodu i 12,0” z tyłu. Zarówno z przodu, jak i z tyłu inżynierowie tunera założyli opony 315/25 R 23, które powinny znacząco poprawić przyczepność samochodu na suchej nawierzchni.

Obraz

G-Power X6 M Typhoon S potrzebuje tylko 4,20 s na przyspieszenie od 0 do 100 km/h oraz zaledwie 2,40 s na wyhamowanie z tej prędkości. Jak zapewnia tuner, X6 M potrafi przekroczyć prędkość 300 km/h.

Zainteresowani mogą zlecić firmie także tuning wnętrza.

Na koniec odpowiedź na pytanie: czym różnią się od siebie X5 M Typhoon i X6 M Typhoon S? Różnica jest tylko taka, że X5 M ma dodane nakładki błotników, a X6 M nie.

[Aktualizajca 1 grudnia 2011]

Obraz

Właśnie G-Power zaprezentowało model Typhoon S zaopatrzony w nowy pakiet spojlerów. Ponieważ mechanicznie nowa wersja niczym nie różni się od Typhoona S (galeria na dole - czerwony wóz), dlatego skupię się tylko na różnicach wizualnych w stosunku do starszej wersji.

A tych jest sporo, bo na przykład nowa jest pokrywa silnika zrobiona z włókna węglowego. W tym wozie pomalowano ją tylko bezbarwnym lakierem. Poza tym tuner zamontował nakładki poszerzajace wóz wykonane z wzmacnianego poliuretanu.

Obraz

Inaczej BMW prezentuje się także z tyłu. Tutaj nowy jest zderzak, w który wkomponowano fartuch osłaniający rury wydechowe. W przeciwieństwie do starszej wersji w Widebody układ wydechowy zakończony jest dwiema centralnie umieszczonymi końcówkami. Oprócz tego pod dolną krawędzią tylnego okna znalazło się miejsce dla małej listwy, nad którą z kolei wstawiono spojler z włókna węglowego. Ostatnia część różniąca nowe auto od starego to listwa nad tylnym oknem.

Pakiet Widebowy można zainstalować w każdej wersji silnikowej oferowanej przez G-Power, a kosztuje on 13 361 euro netto.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, S63B44
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4395 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 725 KM przy 6000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 164,96 KM/l (seryjny – 126,28 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 890 Nm przy 1500 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 11,0 x 23″ Silverstone RS
  • Koła tylne: 12,0 x 23″ Silverstone RS
  • Opony przednie: 315/25 R 23
  • Opony tylne: 315/25 R 23

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2380 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,28 kg/KM (seryjny – 4,29 kg/KM)
  • Długość: 4851 mm
  • Szerokość: 1983 mm
  • Wysokość: 1654 mm (- 30 mm)
  • Rozstaw osi: 2933 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,20 s
  • Prędkość maksymalna: Ponad 300 km/hblock position=\inside6856/block

Źródło: automobilesreviewG-Power

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)