725-konny bliźniak – G-Power X6 M Typhoon S / S Widebody (2011) [aktualizacja]

W zeszłym roku pisałem o bliźniaczym modelu X5 M Typhoon, który też jest wyposażony w tak mocny silnik. Fabryczne X6 M i X5 M są prawie takie same. Czym więc różnią się te SUV-y po ingerencjach G-Power?

Obraz
Olgierd Lachowski
Obraz

Zacznijmy od tego, że zarówno BMW X5 M, jak i opisywane X6 M opuszczając bramy fabryki, mają moc 555 KM przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 680 Nm przy 1500-5650 obr./min. Tak duże wartości tych parametrów generowane są przez 8-cylindrowy, 4,4-litrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa z dwiema turbosprężarkami. Jednostka jest połączona z 6-biegową, automatyczną skrzynią, a napęd dystrybuowany do wszystkich kół.

Obraz

X5/X6 M nie są samochodami skierowanymi do osób pragnących poszaleć w terenie, ponieważ ich główna zaleta to świetne osiągi na utwardzonych drogach. X6 M, które waży prawie 2,4 t, do 100 km/h rozpędza się w zaledwie 4,70 s, a jego prędkość jest ograniczona do 250 km/h.

Specjalista od tuningu bawarskich aut – firma G-Power – twierdzi, że to nie wszystko, co potrafi BMW X6 M, i potrzeba tylko kilku poprawek, aby zrobić z niego superszybkie auto.

Obraz

Pierwszą z tych poprawek jest ingerencja w elektronikę silnika, m.in. podniesienie ciśnienia doładowania oraz zdjęcie ogranicznika prędkości. Kolejne obejmują mechaniczne poprawki kanałów dolotowych i wylotowych łączących silnik i turbosprężarki. Seryjny układ wydechowy został zastąpiony sportowym zestawem przygotowanym przez G-Power. Po tych usprawnieniach motor zyskał na mocy (teraz 725 KM) i momencie obrotowym. Moment obrotowy jest elektronicznie ograniczony do 890 Nm z obawy o trwałość skrzyni biegów. Gdyby nieco ją usprawnić, mogłaby przenieść ok. 1000 Nm.

Obraz

Pojawił się jednak problem z chłodzeniem serca samochodu. Tuner poradził sobie z tym, modelując na nowo przedni zderzak, w którym znajdują się ogromne otwory. Ich duża powierzchnia poprawiła skuteczność chłodzenia o 15%.

W nadwoziu nie ma rewolucji. Zmieniono wspomniany już wcześniej przedni i tylny zderzak i dodano listwy na progi. Ponieważ X6 M i tak niespecjalnie nadaje się na nieutwardzone szlaki, G-Power obniżyło w nim o 30 mm zawieszenie i zainstalowało 23-calowe felgi Silverstone. Koła mają szerokość 11,0” z przodu i 12,0” z tyłu. Zarówno z przodu, jak i z tyłu inżynierowie tunera założyli opony 315/25 R 23, które powinny znacząco poprawić przyczepność samochodu na suchej nawierzchni.

Obraz

G-Power X6 M Typhoon S potrzebuje tylko 4,20 s na przyspieszenie od 0 do 100 km/h oraz zaledwie 2,40 s na wyhamowanie z tej prędkości. Jak zapewnia tuner, X6 M potrafi przekroczyć prędkość 300 km/h.

Zainteresowani mogą zlecić firmie także tuning wnętrza.

Na koniec odpowiedź na pytanie: czym różnią się od siebie X5 M Typhoon i X6 M Typhoon S? Różnica jest tylko taka, że X5 M ma dodane nakładki błotników, a X6 M nie.

[Aktualizajca 1 grudnia 2011]

Obraz

Właśnie G-Power zaprezentowało model Typhoon S zaopatrzony w nowy pakiet spojlerów. Ponieważ mechanicznie nowa wersja niczym nie różni się od Typhoona S (galeria na dole - czerwony wóz), dlatego skupię się tylko na różnicach wizualnych w stosunku do starszej wersji.

A tych jest sporo, bo na przykład nowa jest pokrywa silnika zrobiona z włókna węglowego. W tym wozie pomalowano ją tylko bezbarwnym lakierem. Poza tym tuner zamontował nakładki poszerzajace wóz wykonane z wzmacnianego poliuretanu.

Obraz

Inaczej BMW prezentuje się także z tyłu. Tutaj nowy jest zderzak, w który wkomponowano fartuch osłaniający rury wydechowe. W przeciwieństwie do starszej wersji w Widebody układ wydechowy zakończony jest dwiema centralnie umieszczonymi końcówkami. Oprócz tego pod dolną krawędzią tylnego okna znalazło się miejsce dla małej listwy, nad którą z kolei wstawiono spojler z włókna węglowego. Ostatnia część różniąca nowe auto od starego to listwa nad tylnym oknem.

Pakiet Widebowy można zainstalować w każdej wersji silnikowej oferowanej przez G-Power, a kosztuje on 13 361 euro netto.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, S63B44
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4395 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 725 KM przy 6000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 164,96 KM/l (seryjny – 126,28 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 890 Nm przy 1500 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 11,0 x 23″ Silverstone RS
  • Koła tylne: 12,0 x 23″ Silverstone RS
  • Opony przednie: 315/25 R 23
  • Opony tylne: 315/25 R 23

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2380 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,28 kg/KM (seryjny – 4,29 kg/KM)
  • Długość: 4851 mm
  • Szerokość: 1983 mm
  • Wysokość: 1654 mm (- 30 mm)
  • Rozstaw osi: 2933 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,20 s
  • Prędkość maksymalna: Ponad 300 km/hblock position=\inside6856/block

Źródło: automobilesreviewG-Power

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Ten Lexus ES przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Ten Lexus ES przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
Kamery stanęły na autostradzie. Kto pojedzie 140 km/h dostanie mandat
Kamery stanęły na autostradzie. Kto pojedzie 140 km/h dostanie mandat
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Mechanik czeka, aż zapomnisz. O błąd łatwo szczególnie zimą
Mechanik czeka, aż zapomnisz. O błąd łatwo szczególnie zimą
Nowy Fiat 500 Hybrid wyceniony. Jest dużo droższy niż poprzednik
Nowy Fiat 500 Hybrid wyceniony. Jest dużo droższy niż poprzednik
Kolejny roadster znika z rynku. Bez pewności co do następcy
Kolejny roadster znika z rynku. Bez pewności co do następcy
35-latek ukradł busa z hurtowni. Wrócił następnego dnia pijany
35-latek ukradł busa z hurtowni. Wrócił następnego dnia pijany
52 mandaty w trakcie jednej kontroli. Kierowcy byli na celowniku od dawna
52 mandaty w trakcie jednej kontroli. Kierowcy byli na celowniku od dawna
Nowa ekspresówka na północy. Połączy dwie ważne trasy
Nowa ekspresówka na północy. Połączy dwie ważne trasy
Chcieli oszukać system. Dostali 200 punktów karnych i mandaty
Chcieli oszukać system. Dostali 200 punktów karnych i mandaty
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇