700‑konny Caddi kombi – Hennessey CTS‑V Sport Wagon V700 Black Diamond Edition (2011)
Hennessey co i raz pokazuje nowe, mocniejsze wersje Cadillaca CTS-V z nadwoziem kombi. Najnowsze wcielenie tego auta po tuningu ma ponad 700 KM mocy i rozpędza się do prawie 340 km/h!
02.07.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:58
W kwestii przewozu towarów CTS-V Sport Wagon na pewno ma zalety, ale prawdopodobnie kupujący ten samochód nie nabywają go przede wszystkim po to, żeby transportować wory z cementem czy wiadra z farbą. Dlaczego?
Bo głównymi zaletami tego Cadillaca są: interesujący wygląd nadwozia kombi, wysoki komfort i supermocny silnik.
Mierzący prawie 4,9 m samochód jest wyposażony w znany z Chevroletów Camaro i Corvette silnik V8 oznaczony przez Cadillaca jako LSA. Motor ma kąt rozwarcia cylindrów wynoszący 90[sup]o[/sup] oraz przestrzenny wał korbowy (cross-plane). Objętość skokowa silnika to niespełna 6,2 l. Z LSA współpracuje mechaniczna sprężarka typu Roots wyprodukowana przez Eaton.
W seryjnym CTS-V jednostka napędowa ma moc 564 KM przy 6100 obr./min i maksymalny moment obrotowy 747 Nm przy 3800 obr./min.
Tuner z Teksasu dokonał modyfikacji w głowicach, wale korbowym i kompresorze. Mechanicy zmienili też powietrzne przewody dolotowe i filtry powietrza, termostat, międzystopniową chłodnicę powietrza doładowującego oraz zmodyfikowali układ wydechowy instalując rury ze stali nierdzewnej i wstawiając sportowe reaktory katalityczne. Oczywiście wszystkim zarządza nowy elektroniczny sterownik.
Zaawansowane zmiany sprawiły, że dwa podstawowe parametry silnika znacznie się poprawiły. Moc maksymalna podniosła się do 717 KM przy 6300 obr./min, a moment obrotowy wzrósł do ogromnych 952 Nm przy 3400 obr./min.
Chociaż super-Caddi waży ponad 2 tony, imponuje pod względem przyspieszenia do setki i czasu przejazdu ¼ mili. Na rozpędzenie się do 96 km/h luksusowe auto potrzebuje 3,20 s, a na przekroczenie linii pomiarowej wyznaczającej 402,34 m – tylko 10,90 s.
Dzięki ponad 700 KM prędkość maksymalna amerykańskiego kombi wynosi aż 339 km/h!
Hennessey zrezygnował z tuningu układów: zawieszenia i hamulcowego – widocznie uznano, że seryjne są wystarczająco dobre.
Doskonałe osiągi CTS-V po przeróbkach sprawiają, że jest on jednym z najszybszych dostępnych na rynku kombi. Najszybszym jak na razie jest 750-konny G-Power M5 Touring Hurricane RS, który osiągnął aż 359 km/h.
Dane techniczne
- Typ: V8, 90supo/sup, LSA
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: OHV, 2 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 6162 cmsup3/sup
- Doładowanie: Kompresor Eaton R1900
- Moc maksymalna: 717 KM przy 6300 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 116,36 KM/l (seryjny – 91,53 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 952 Nm przy 3400 obr./min
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 373 mm
Masy i wymiary:
- Masa własna: 2070 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,89 kg/KM (seryjne – 3,67 kg/KM)
- Długość: 4859 mm
- Szerokość: 1844 mm
- Wysokość: 1501 mm
- Rozstaw osi: 2880 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-96 km/h: 3,20 s
- Czas przejazdu ¼ mili: 10,90 s
- Prędkość maksymalna: 339 km/hblock position=\inside7712/block
Źródło: topspeed