BMW i Brilliance stworzą nową markę?

Nigdy nie będę w stanie zrozumieć tego, że Chińczycy produkują chamskie podróbki europejskich aut, a europejscy producenci jeszcze z nimi współpracują. Teraz BMW i Brilliance planują wspólnie stworzyć nową markę, która wcale nie miałaby być przeznaczona na chiński rynek.
Wydawać by się mogło, że jeśli europejski producent klasy premium będzie chciał rozpocząć współpracę z chińską firmą, to będzie ona dotyczyła wyłącznie chińskiego rynku. Nic bardziej mylnego. BMW wraz z marką Brilliance rozważają obecnie projekt stworzenia marki na rynki eksportowe.
Szef działu światowej sprzedaży BMW Ian Robertson twierdzi, że nowe modele miałyby być targetowane na wiele rynków, co nie wyklucza Europy. Nie wiadomo jednak, czy marka ta miałaby typowo chiński charakter. Na Starym Kontynencie nie byłoby to chyba dobrze postrzegane.

Choć segment miejskich SUV-ów na rynku europejskim wywodzi się od niewielkiej Toyoty RAV4, w ostatnich latach większość modeli rozrosła się do wielkości szaf drogowych, spychając mniejsze modele na drugi plan. Całkiem niedawno trend związany z kompaktowymi crossoverami zaczął znów piąć się do góry niczym sinusoida. Rynkową lukę momentalnie zalały nowe konstrukcje – pośród nich BMW X1.
Nazwa marki na razie pozostaje nieznana, mówi się, że jej debiut nastąpi na targach w Szanghaju, a więc już za dwa tygodnie. Podobno rozważana jest nazwa "Zhi Nuo", po angielsku oznaczająca "The Promise". Wszystko okaże się wkrótce.

Zapewne większość z Was zna setki dowcipów, w których wspólne wyzwanie podejmują reprezentanci trzech narodowości. Gdy weźmiemy pod uwagę BMW serii 5 oraz trzech ostatnich projektantów: Japończyka (Joji Nagashima – seria 5 E39), Włocha (Davide Arcangeli – seria 5 E60), Polaka (Jacek Fröhlich – seria 5 F10), dla wielu osób polski pomysł na luksusową limuzynę średniej wielkości wydaje się […]
Źródło: WCF
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze