59. Rajd Wisły - walka o drugie miejsce [RSMP 2013]

Pierwsza runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski zapowiedziała prawdopodobnie najciekawszy sezon ostatnich lat. Mistrz Kajetanowicz z trudnością wygrał Rajd Świdnicki. Jak wyglądała druga runda sezonu?

Obraz
Marcin Łobodziński

Pierwsza runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski zapowiedziała prawdopodobnie najciekawszy sezon ostatnich lat. Mistrz Kajetanowicz z trudnością wygrał Rajd Świdnicki. Jak wyglądała druga runda sezonu?

Zapowiadało się równie ciekawie. Czołówka mistrzostw stanęła na starcie z myślą o pokonaniu Kajetana, ale oczy wszystkich zwrócone były na Wojtka Chuchałę. Trasy były dla każdego nowe, bo Wisła nie była stałym gościem kalendarza RSMP. Wojtek z zamiarem poprawienia wyników, Kajtek z zamiarem wygrania - czy to nie to samo?

Oczywiście byli także Tomasz Kuchar, Maciej Rzeźnik, Michał Bębenek, a nawet - i tu uwaga - Bryan Bouffier postrzegany dawniej jako murowany faworyt do pokonania Kajetanowicza, ale Peugeotem 208 R2 nie mógł walczyć o więcej niż zwycięstwo w oście. Mało kto brał pod uwagę Łukasza Habaja, a to on zrobił na mnie ogromne wrażenie podczas pierwszego etapu rajdu.

Obraz

Oczywiście zaczęło się od pary Kajetanowicz - Chuchała, ale kierowca niebieskiej Imprezy ukończył tylko 5 odcinków specjalnych. Na próbie numer 6 głębokie cięcie zakrętu zniszczyło zawieszenie Subaru. Załoga podjęła decyzję o wycofaniu.

Mogłoby się wydawać, że po odpadnięciu Wojtka Tomasz Kuchar będzie pewnym kandydatem do drugiego miejsca, a tu niespodzianka, bo nie QHR lecz Maciej Rzeźnik został wiceliderem.

Jednak nie jego pozycja, a 3. miejsce Łukasza Habaja było dla mnie największym zaskoczeniem. Łukasz jechał Wisłę R-grupowym Lancerem Evo IX. Wspomniany Kuchar jest dopiero 4. i znów nie wykorzystuje potencjału auta S2000. Podobnie jak Maciej Oleksowicz, który jeździł przecież Fiestą S2000 w mistrzostwach świata, a w Polsce nie może wiele zdziałać. Michał Bębenek poza pierwszą piątką.

Obraz

Półtorasekundowa strata Habaja do Rzeźnika zapowiadała, że ci dwaj będą walczyć o srebro. Niestety już podczas pierwszego, niedzielnego odcinka Habaja wyeliminowała awaria sprzęgła i za Kajetanowiczem ścigały się dwa Peugeoty i Ford. Do rywalizacji powrócił Wojtek Chuchała szukający punktów w klasyfikacji drugiego dnia.

Oczywiście na Kajtka i Chuchałę za nim nie było mocnych, ale walka Rzeźnika i Kuchara zapowiadała się interesująco. Pierwszy, niedzielny oes rozstrzygnął się na korzyść żółtej 207. Przyspieszył Oleksowicz. Rzeźnik odgryzł się Kucharowi na kolejnej próbie i tak na zmianę. W wynikach oesowych było niezwykle ciasno. Chłopaki bili się na dziesiąte części sekundy co sprawiało, że kilka sekund mogło być nie do odrobienia. I tak faktycznie było. Mocne tempo Oleksowicza pozwoliło mu odrobić do Kuchara 11 sekund, które stracił później na jednym odcinku.

Obraz

Choć wymiana ciosów pomiędzy kierowcami samochodów S2000 trwała do końca, a Chuchała jechał jak cień za Kejetanowiczem to nic się nie zmieniło w czołówce wyników. Tryumfuje jak to zwykle bywa Kajtek, Rzeźnik utrzymał 2. pozycję przed Kucharem (zabrakło 3,4 s), który nie dał się Oleksowiczowi. Bardzo dobry wynik zanotował Tomasz Czopik - najszybszy w klasie 3 i 5. w generalce. Duże brawa należą się naszemu najszybszemu, przednionapędowemu kierowcy w stawce - Janowi Chmielewskiemu, który ukończył Wisłę na 6. miejscu w rajdzie zostawiając za sobą m. in. Mariusza Nowocienia i Marcina Gagackiego ścigających się Lancerami z Czopikiem w grupie N czy Jarka Kołtuna jadącego Fiestą RRC.

Wyniki 59. Rajdu Wisły

[block position="inside"]3184[/block]

Za udostępnienie zdjęć dziękuję Maciejowi Niechwiadowiczowi

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/10] Źródło zdjęć: |

Źródło: Autoklub.plRajd Wisły

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa