Korres Project 4 - ciekawy projekt z Grecji [wideo]

Korres Project 4 - ciekawy projekt z Grecji [wideo]

Korres Project 4 - ciekawy projekt z Grecji [wideo]
Arkadiusz Gabrysiak
13.06.2013 20:00, aktualizacja: 07.10.2022 21:28

Grecja nie słynie z tradycji motoryzacyjnych, jednak najnowszy projekt Dimitrisa Korresa prezentuje się bardzo interesująco. Przed Wami Korres Project 4, który napędzany jest 7,0-litrowym silnikiem w układzie V8. Pojazd kryje kilka niespodzianek.

Samochód ma zadebiutować za kilka dni, jednak mamy już dla Was kilka informacji o tym oryginalnym projekcie. Pojazd jest rezultatem ciężkiej i długiej pracy Dimitrisa Korresa. Pod względem stylistycznym samochód nie jest z całą pewnością majstersztykiem, jednak prezentuje się całkiem przyzwoicie i nietypowo.

Korres Project 4 mierzy 3920 mm długości, 1960 mm szerokości i 1250 mm wysokości. Jego rozstaw osi to 2560 mm, a masa samochodu wynosi około 1600 kg. Źródłem napędu jest znany z Corvette Z06 7,0-litrowy silnik benzynowy, który w podstawowej specyfikacji generuje 512 KM i 637 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu prezentowany samochód przyspiesza do pierwszych 100 km/h w 3,8 sekundy, a wskazówka prędkościomierza zatrzyma się przy wartości 300 km/h.

Obraz

Jednak to nie wszystko. Pojazd został wyposażony w zawieszenie, które można podnieść o 40 cm! To nie pomyłka, gdyż pojazd z tak podniesionym zawieszeniem ma spisywać się bardzo dobrze w trudnym terenie. Zanosi się więc na bardzo szybki samochód, który będzie radził sobie równie dobrze na asfaltowym i krętym torze, jak i na przełajowym szlaku (po podniesieniu zawieszenia). Złoty środek?

Już niebawem powinniśmy poznać więcej szczegółów na temat tego ciekawego projektu. Niech oczekiwanie umili Wam już dość stary materiał wideo z wcześniejszymi prototypami Korresa Project 4 w akcji.

To Elliniko supercar tou korre

[aktualizacja 22 czerwca]

Mamy dla Was kilka nowych informacji na temat ciekawego pojazdu jakim bez wątpienia jest Korres Project 4. Samochód pojawił się na pokazie w Grecji, jednak był to prototyp bez paneli karoserii. Kabina pasażerska również była dość spartańska, jednak w produkcyjnej formie zostanie ona kompletnie zmieniona. Dimitris Korres planuje zaprezentować finalną wersję tego pojazdu w przyszłym roku.

Z nowych informacji warto wspomnieć, że napęd jest przekazywany na wszystkie 4 koła (33% przód/67% tył) za pomocą 6-biegowej przekładni manualnej. Samochód wyposażono w 3 mechanizmy różnicowe z blokadą. Opcjonalnie jednak przyszli klienci będą mogli również zamówić wersję z napędem tylko na oś tylną.

Z niecierpliwością czekamy na wersję produkcyjną i pierwsze testy tego nietypowego pojazdu.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/29]

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)