560 KM i 300 km/h | Ruf Roadster
Ruf Roadster to tuningowy projekt bazujący na legendarnym Porsche 911 w odmianie z samych początków jego istnienia - z roku 1967. Czy prędkość 300 km/h i rozkładany dach zachęcą klientów do kupna Rufa?
15.10.2010 | aktual.: 02.10.2022 21:50
Ruf zainteresował się Porsche już dawno, jednak dopiero teraz przyszedł czas na tuning jednej z najstarszych odmian tego modelu. Skupiono się przede wszystkim na aerodynamice. Poprawę tego elementu ma zapewnić mocniej pochylona szyba i budowanie z lżejszych materiałów (między innymi włókno węglowe czy specjalne szkło).
Dach nowego roadstera można łatwo zdemontować, odczepiając dwa elementy wykonane z włókna węglowego. Po usunięciu dachu Ruf stanie się kabrioletem o jeszcze mniejszej masie. Można także zdemontować dach, ale zostawić na miejscu tylną szybę lub odwrotnie, zdemontować tylną szybę, a dach pozostawić na miejscu. Kombinacji z wyglądem będzie zatem sporo.
Rentgen klatki piersiowej wypada równie dobrze. W lżejszej wersji oferowany jest silnik generujący moc 400 KM, a w mocniejszej z turbodoładowaniem - aż 560 KM. Silniki sprzężono z sześciostopniową przekładnią automatyczną.
Dane techniczne
- Typ: Boxter
- Objętość skokowa: 3800 cm3
- Moc maksymalna: 560 KM
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
- Typ napędu: Na wszystkie koła
Osiągi:
- Prędkość maksymalna: około 300 km/h
- Sprint do setki: 4,6 s
- Spalanie: 10,7 l/100 km
Koszty:
- Całość: 195 000 euro
Źródło: Zercustoms