5 metrów luksusu po tuningu – MR Quattroporte (2011)

Maserati Quattroporte to włoski przedstawiciel w klasie samochodów luksusowych. Jak zawsze Maserati musi być nie tylko piękne, ale też mieć mocny silnik. I taki ma, ale ekipa MR Car Design odkryła, że motor ma potencjał, aby osiągnąć większą moc niż seryjne 400 KM.

Obraz
Olgierd Lachowski
Obraz

Na warsztat zespołu MR Car Design trafiło Maserati Quattroporte w podstawowej wersji, czyli takiej, w której pod maską znajduje się 8-cylindrowy silnik o objętości skokowej 4,2 l. Zarówno Quattroporte S, jak i Sport GT mają jednostkę napędową o objętości 4,7 l. Mniejszy silnik fabrycznie ma moc równą 400 KM i maksymalny moment obrotowy 451 Nm. Osiem „garów” lubi wysokie obroty – moc maksymalna jest uzyskiwana dopiero przy 7000 obr./min.

Mechanicy tunera zmienili jedynie układ wydechowy na sportowy oraz ulepszyli oprogramowanie centralnej jednostki napędowej. Wystarczyło to, żeby Quattroporte zyskało 30 KM mocy i 20 Nm momentu obrotowego. Możliwości drogowe podkręconego Quattroporte nie są znane. Przypomnę, że zwykłe auto rozpędza się do 270 km/h, a pierwsze 100 km/h osiąga po 5,60 s.

Obraz

Poza zmianami w silniku MR Car Design postanowiło zająć się zawieszeniem. Wymieniono seryjne elementy podwozia na części produkcji H&R, dzięki którym limuzyna może być obniżona w przedziale od 20 do 30 mm.

Wizualnie Quattroporte wyróżnia się 22-calowymi felgami wyposażonymi w opony 245/30 z przodu i 295/25 z tyłu. Między tarczami hamulcowymi a felgami umieszczono 15 mm tuleje dystansowe.

Obraz

MR Car Design na razie nie dzieli się informacją o ewentualnych kosztach tuningu tego włoskiego luksusowego wozu.

Dane techniczne


  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4244 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 430 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 101,32 KM/l (seryjny – 94,25 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 471 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 316 mm
  • Koła przednie: 22”
  • Koła tylne: 22″
  • Opony przednie: 245/30 R 22
  • Opony tylne: 295/25 R 22

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1990 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,63 kg/KM (seryjny – 4,98 kg/KM)
  • Długość: 5097 mm
  • Szerokość: 1895 mm
  • Rozstaw osi: 3064 mmblock position=\inside7848/block

Źródło: carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km