Test: BMW 430i - pierwsze skojarzenie jest jedno

Zaraz po premierze najnowszej odmiany BMW Serii 4 w świecie motoryzacji mocno zawrzało. Cała branża rozmawiała tylko o jednym. O ogromnych, średnio pasujących, niezbyt ładnych i do tego przeciętych rejestracją nerkach.

BMW 430i — test

Rodzi się więc pytanie, czy tak kontrowersyjny wygląd może wpłynąć na całokształt odbioru tego modelu? Znalazłem parę sytuacji, w których wyglądają naprawdę nieźle i można o nich na chwilę zapomnieć, przechodząc dalej do testu samochodu.

Boczna linia nowej Serii 4 to wręcz idealny przykład dostojnego coupe. Płynne kształty, długie nadwozie i brak fajerwerków — całość wygląda naprawdę nieźle. A gdy już przy długim nadwoziu jesteśmy, to generacja G22 jest dłuższa od F32 aż o 13 cm, o 27 mm szersza i o 19 mm wyższa. Rozstaw osi natomiast zwiększył się o 41 mm.

Tył to najładniejszy element tego samochodu, choć nie mogłem oprzeć się wrażeniu, że gdzieś już to widziałem. Lampy przypominają trochę te z BMW Serii 8, ale i też z Lexusa RC. To jednak nie oznacza, że jest źle. Jest klasycznie.

Wnętrze nowej "Czwórki" jest identyczne jak nowej "Trójki". Wszystko dlatego, że te samochody są takie same i od dawna Seria 4 to po prostu bardziej sportowa odmiana Serii 3. I choć mam wrażenie, że stylista BMW nieco mniej przyłożył się do zmiany wnętrza, to zupełnie nie mam mu tego za złe. Choć nowa "Czwórka" w środku jest dość klasyczna i nie wyróżnia się niczym szczególnym na tle innych modeli tej marki, to polubiłem jej wnętrze. Jest proste, ale naprawdę przyjemne i bardzo ergonomiczne.

A jak jeździ? O tym dowiecie się z filmu. Zapraszam na test.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Nowy Nissan X-Trail 1.6 dCi 130 4x4 - test Kodiaq, Karoq i Kamiq różnią się mimo podobnych nazw. Sprawdziłem to w Szwajcarii Jeep Compass 2,2 CRD 4WD Limited 70th Anniversary - groźny konkurent z USA [test autokult.pl] BMW X4 xDrive 30d - test SsangYong Korando Quartz 4WD - come back [test autokult.pl] Seat León 1,4 TSI 140 KM Style – test Nowy Hyundai i20 1.2 MPI – test, opinia, spalanie, cena Volvo XC60 D5 AWD Summum - test Pierwsza jazda: Rolls-Royce Ghost na ulicach Warszawy. Szary nie musi być skromny Chwila prawdy: Kia Stinger podejmuje wyzwanie VW Arteona i BMW 4 Gran Coupé Nissan Pulsar (2015) 1.6 DIG-T - test, opinia, spalanie, cena Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDi: gdy dużo to wciąż za mało

Popularne w tym tygodniu:

Test: BMW M850i Gran Coupe nie jest prawdziwym BMW. Ale pierwsza Seria 8 też nim nie była Test: Ford Focus Hybrid 1.0 EcoBoost 155 KM - hybrydyzacja wyszła mu na zdrowie Test: Nissan X-Trail z silnikiem 1,3 l (160 KM) - mały silnik dla mało wymagających Pierwsza jazda: Opel Crossland po liftingu - w cieniu nowej Mokki Test: Peugeot e-2008 GT – angażujący elektryk, który ma ten sam problem co spalinowy odpowiednik Test: Renault Megane E-Tech Plug-in Hybrid - to nie mogło się udać Test: Smart EQ Fortwo – założenia były doskonałe, wykonanie i efekt już nieco gorsze Test: Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI HEV 2WD - świetny wóz ze słabym punktem za 10 tys. zł