Test: BMW 430i - pierwsze skojarzenie jest jedno

Zaraz po premierze najnowszej odmiany BMW Serii 4 w świecie motoryzacji mocno zawrzało. Cała branża rozmawiała tylko o jednym. O ogromnych, średnio pasujących, niezbyt ładnych i do tego przeciętych rejestracją nerkach.

BMW 430i — test

Rodzi się więc pytanie, czy tak kontrowersyjny wygląd może wpłynąć na całokształt odbioru tego modelu? Znalazłem parę sytuacji, w których wyglądają naprawdę nieźle i można o nich na chwilę zapomnieć, przechodząc dalej do testu samochodu.

Boczna linia nowej Serii 4 to wręcz idealny przykład dostojnego coupe. Płynne kształty, długie nadwozie i brak fajerwerków — całość wygląda naprawdę nieźle. A gdy już przy długim nadwoziu jesteśmy, to generacja G22 jest dłuższa od F32 aż o 13 cm, o 27 mm szersza i o 19 mm wyższa. Rozstaw osi natomiast zwiększył się o 41 mm.

Tył to najładniejszy element tego samochodu, choć nie mogłem oprzeć się wrażeniu, że gdzieś już to widziałem. Lampy przypominają trochę te z BMW Serii 8, ale i też z Lexusa RC. To jednak nie oznacza, że jest źle. Jest klasycznie.

Wnętrze nowej "Czwórki" jest identyczne jak nowej "Trójki". Wszystko dlatego, że te samochody są takie same i od dawna Seria 4 to po prostu bardziej sportowa odmiana Serii 3. I choć mam wrażenie, że stylista BMW nieco mniej przyłożył się do zmiany wnętrza, to zupełnie nie mam mu tego za złe. Choć nowa "Czwórka" w środku jest dość klasyczna i nie wyróżnia się niczym szczególnym na tle innych modeli tej marki, to polubiłem jej wnętrze. Jest proste, ale naprawdę przyjemne i bardzo ergonomiczne.

A jak jeździ? O tym dowiecie się z filmu. Zapraszam na test.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Test: Range Rover Evoque - cena odgrywa rolę drugoplanową Test: Peugeota 508 BlueHDi 180 - auto dla kierowcy, stworzone na długie trasy Test: Volkswagen Grand California 600 - 10 dni, 2500 km i upał obnażyły wady SsangYong Korando wjeżdża do salonów. Koreańczycy nie mają się czego wstydzić Nowa Toyota Yaris i czterech konkurentów - test porównawczy Volvo V60 Plug-In Hybrid - pierwsza jazda Volkswagen Polo R WRC Street - test Hyundai Elantra 1.6 CRDI DCT: po prostu porządny samochód Test: Zważyłem Jaguara E-Pace. Nadal jest cięższy, niż się wydaje Ostatnia podróż: żegnamy Bentleya Continentala GT Test: Mercedes-Benz EQA to auto dla trochę odważnych. Jazda nim jest jak pływanie z rękawkami Test: BMW Z4 M40i - sportowe składniki, leniwy charakter

Popularne w tym tygodniu:

Test: BMW X5 xDrive 30d - z tym dieslem mógłbym jechać i na koniec świata Porównanie: Lamborghini Urus kontra Porsche Cayenne Turbo GT – rodzinne porachunki Test: LEVC TX – londyńska hybrydowa taksówka za niebotyczną cenę Test: Renault Master brygadowy z paką, skrzynią i żurawiem. Brakuje tylko prysznica, sauny i toalety Test: Aston Martin DBX to historyczny sukces marki. Brytyjczycy wreszcie mają auto lepsze od Porsche Test: Volkswagen Caddy PanAmericana – kombivan na pokaz Test: Audi Q4 e-tron - zobacz, dokąd zmierza motoryzacja Test wideo: Volkswagen ID.3 Pure Performance, czyli elektryk w cenie diesla Test: Smart EQ Fortwo Cabrio, czyli nowoczesny sposób na przestarzały pomysł Test: Mercedes-Benz E 300e po liftingu - dobrze, że w ofercie jest alternatywna hybryda plug-in Test: Nowe Suzuki SX4 S-Cross – dwa punkty widzenia Test długodystansowy: Czy Volkswagen ID.3 sprawdzi się jako ten pierwszy elektryk?