40 potencjalnych kupców zainteresowanych nową Lancią Stratos

Chyba największą ciekawostka motoryzacyjna ubiegłego roku było zaprezentowanie nowej Lancii Stratos zbudowanej na specjalne zamówienia niemieckiego businessmana Michaela Stoscheka przez włoskie studio Pininfarina. Bardzo możliwe, że powstanie limitowana seria tego samochodu, gdyż już około 40 osób z całego świata wyraziło chęć zakupu nowej Lancii Stratos.

Nowa Lancia StratosNowa Lancia Stratos
Arkadiusz Gabrysiak

Chyba największą ciekawostka motoryzacyjna ubiegłego roku było zaprezentowanie nowej Lancii Stratos zbudowanej na specjalne zamówienia niemieckiego businessmana Michaela Stoscheka przez włoskie studio Pininfarina. Bardzo możliwe, że powstanie limitowana seria tego samochodu, gdyż już około 40 osób z całego świata wyraziło chęć zakupu nowej Lancii Stratos.

A Stoschek i Pininfarina przewidują, że zainteresowanie to będzie jeszcze większe, gdyż w lutowych i marcowych numerach popularnych magazynów motoryzacyjnych na świecie samochód ten jest głównym bohaterem.

Według nieoficjalnych informacji, koszt stworzenia tego oryginalnego samochodu wyniósł około 3 miliony euro. Przewiduje się jednak, że Pininfarina może ustalić cenę pojedynczego egzemplarza na poziomie 400 000 euro. Są to oczywiście nieoficjalne informacje, gdyż jak na razie jeszcze nie wiadomo, czy krótka seria tego pojazdu zostanie w ogóle wyprodukowana.

Obraz

Ciekawe czy Michael Stochek ma jakiekolwiek prawo głosu w tym wątku i czy będzie partycypował w potencjalnych zyskach ze sprzedaży. Przecież to w końcu on jest pomysłodawcą całego projektu.

Przypomnijmy, że nowa lancia Stratos bazuje na podzespołach Ferrari F430 Scuderia i wyposażona jest w 4,3-litrowy silnik w układzie V8 generujący 540 KM i 500 Nm momentu obrotowego. Dzięki niskiej masie - 1247 kg - pierwsze 100 km/h osiągniemy już po 3,3 sekundy, a drugą "setkę" zobaczymy na prędkościomierzu już po 9,7 sekundy. Prędkość maksymalna została oszacowana na około 274 km/h.

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił