Na przykładzie Volkswagena Tiguana tłumaczymy, dlaczego SUV jest lepszy

Ale lepszy od czego? Najwyraźniej od większości segmentów samochodów, skoro klienci wybierają właśnie takie auta najchętniej. Co sprawia, że SUV-y stają się tak popularne? Sprawdźmy to na przykładzie Volkswagena Tiguana, drugiego najlepiej sprzedającego się SUV-a na świecie.

Dlaczego SUV-y okazały się lepsze niż auta innych segmentów?

Dlaczego SUV-y okazały się lepsze niż auta innych segmentów? (fot. mat. prasowe)

Po pierwsze funkcjonalność

Wnętrze jest w sam raz, w przeciwieństwie do wielu kompaktów (są dość ciasne) czy aut klasy średniej (są z reguły za duże). W sam raz do wygodnego przemieszczania się czterech dorosłych osób. Siedzi się wyżej, co z przodu poprawia widoczność, a z tyłu zmienia pozycję pasażera na bardziej wyprostowaną. Dzięki temu wymaga on mniej przestrzeni na nogi, a te są zgięte pod naturalnym kątem i mają wygodne podparcie ud.

W SUV-ach z tyłu siedzie się najwygodniej.

W sam raz są także bagażniki. Z reguły większe od tych z kompaktów, ale nie na tyle duże, by przewożone rzeczy swobodnie przemieszczały się w czasie jazdy. Są za to głębokie, wysokie, co pozwala przewieźć przedmioty o dużych gabarytach. Po złożeniu siedzeń z tyłu można w SUV-ie przewieźć szafkę, telewizor czy duże paczki.

Po drugie wszechstronność

SUV-y to auta z reguły kompaktowe, przynajmniej w Europie, a zatem nie są zbyt duże i dobrze sprawdzają się w mieście. Jednocześnie szeroki rozstaw dużych kół oraz długi rozstaw osi sprawiają, że samochody te są stabilne podczas jazdy w trasie.

Dzięki SUV-owi dotrzesz do miejsc niedostępnych dla zwykłych aut osobowych.

Największym walorem SUV-a jest wysoki prześwit, pozwalający zjechać z drogi utwardzonej, a nawet przejechać trudniejszy odcinek terenowy. Jeśli napęd na cztery koła jest wystarczająco sprawny, jak na przykład 4MOTION w Tiguanie i jeśli prześwit jest odpowiednio wysoki, jak 20-centymetrowy w tym modelu.

Gdy jeszcze do tego dodamy tryb terenowy (OFFROAD), który imituje działanie blokad mechanizmów różnicowych, mamy do czynienia z całkiem sprawną terenówką, która nie zatrzyma się w momencie, kiedy jedno z kół oderwie się od podłoża.

Po trzecie wygląd

Wygląd SUV-a może być terenowy, ale dzięki odpowiedniej stylizacji także bardzo elastyczny - od sportowego po elegancki.

Takie SUV-y jak Volkswagen Tiguan reprezentują pierwotny styl inspirowany autami terenowymi. Te pojazdy były marzeniem wielu, ale też z wielu powodów pozostawały poza zasięgiem. Jeśli nie były zbyt drogie, to były zbyt paliwożerne lub zbyt mało wygodne czy bezpieczne podczas codziennej jazdy. SUV-y dzięki wielu kompromisom wyeliminowały te problemy.

Dlatego SUV-y zyskały na popularności – są "terenówkami", o których wielu marzyło, a jednocześnie są takie, jakich nigdy wcześniej prawdziwe terenówki nie były. Mają wszelkie cechy niewymagających aut osobowych.

Po czwarte spadek wartości

Spadek wartości po zakupie nowego auta jest istotnym czynnikiem mającym wpływ na decyzje klientów. Coraz częściej rozglądają się za SUV-ami również osoby szukające używanych samochodów. A to z kolei sprawia, że właśnie SUV-y są segmentem, w którym samochody tracą najmniej z pierwotnej ceny. Zainteresowanie rodzi popyt, a popyt obniża utratę wartości.

Zobacz, ile nowe auto traci po trzech latach. SUV-y wypadają zaskakująco korzystnie

Średnio jest to 46,5 proc. po trzech latach od wyjechania z salonu. Co ciekawe, najmniej tracą SUV-y. Najwięcej małe i popularne modele, które są…

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Metoda na walizkę wciąż działa. Tak skradziono samochód w Rybniku Range Rover i Range Rover Sport Hybrid - diesel pod napięciem Wrak DBS z planu Bonda za 200 000 funtów! Red Bull Ring z bliska. Arena z dużymi przewyższeniami i szybkimi łukami Bernie Ecclestone nie chce zmian - F1 bez 1,6 Turbo?! SHIFT umacnia się na rynku Polacy zbudowali wyścigową Toyotę GT86 2014 Cadillac CTS zagrozi Niemcom? Ferrari zrezygnuje z formuły 1? Drogi prezent Zlatana Ibrahimovicia Zdjęcia z parku rozrywki Ferrari Mały facelifting Kii Rio i Vengi

Popularne w tym tygodniu:

Zmiana przepisów od 6 grudnia. Korytarz życia i jazda na suwak będą obowiązkowe Wyprzedził policjantów jadąc 300 km/h. Dostał 10 punktów karnych i 500 zł mandatu Ford zbudował elektrycznego Mustanga, który ma 900 KM i manualną skrzynię Afrykański Król Mswati III kupił 19 rolls-royce'ów dla swoich żon Szalony Volkswagen T5 z silnikiem z Porsche 911 Turbo i kierownicą pośrodku Filmowy Ford Mustang GT500 wystawiony na aukcję. Mówcie jej Eleanor Kreatywne ogłoszenie o sprzedaży samochodu. Nakręcili prawdziwy reportaż Zmierzyli policyjnym radarem prędkość domu. Wynik to 12 km/h BMW rozważa bardzo mocnego diesla dla Serii 3. Audi ma się czego bać Spełnili ostatnie życzenie nastolatka. Na jego pogrzeb przybyło ponad 2 tysiące aut Aspark Owl to najmocniejszy fabryczny samochód świata. W dodatku jest napędzany prądem Nowe Porsche 911 Turbo S w drodze. Znamy dane techniczne