Na przykładzie Volkswagena Tiguana tłumaczymy, dlaczego SUV jest lepszy

Ale lepszy od czego? Najwyraźniej od większości segmentów samochodów, skoro klienci wybierają właśnie takie auta najchętniej. Co sprawia, że SUV-y stają się tak popularne? Sprawdźmy to na przykładzie Volkswagena Tiguana, drugiego najlepiej sprzedającego się SUV-a na świecie.

Dlaczego SUV-y okazały się lepsze niż auta innych segmentów?

Dlaczego SUV-y okazały się lepsze niż auta innych segmentów? (fot. mat. prasowe)

Po pierwsze funkcjonalność

Wnętrze jest w sam raz, w przeciwieństwie do wielu kompaktów (są dość ciasne) czy aut klasy średniej (są z reguły za duże). W sam raz do wygodnego przemieszczania się czterech dorosłych osób. Siedzi się wyżej, co z przodu poprawia widoczność, a z tyłu zmienia pozycję pasażera na bardziej wyprostowaną. Dzięki temu wymaga on mniej przestrzeni na nogi, a te są zgięte pod naturalnym kątem i mają wygodne podparcie ud.

W SUV-ach z tyłu siedzie się najwygodniej.

W sam raz są także bagażniki. Z reguły większe od tych z kompaktów, ale nie na tyle duże, by przewożone rzeczy swobodnie przemieszczały się w czasie jazdy. Są za to głębokie, wysokie, co pozwala przewieźć przedmioty o dużych gabarytach. Po złożeniu siedzeń z tyłu można w SUV-ie przewieźć szafkę, telewizor czy duże paczki.

Po drugie wszechstronność

SUV-y to auta z reguły kompaktowe, przynajmniej w Europie, a zatem nie są zbyt duże i dobrze sprawdzają się w mieście. Jednocześnie szeroki rozstaw dużych kół oraz długi rozstaw osi sprawiają, że samochody te są stabilne podczas jazdy w trasie.

Dzięki SUV-owi dotrzesz do miejsc niedostępnych dla zwykłych aut osobowych.

Największym walorem SUV-a jest wysoki prześwit, pozwalający zjechać z drogi utwardzonej, a nawet przejechać trudniejszy odcinek terenowy. Jeśli napęd na cztery koła jest wystarczająco sprawny, jak na przykład 4MOTION w Tiguanie i jeśli prześwit jest odpowiednio wysoki, jak 20-centymetrowy w tym modelu.

Gdy jeszcze do tego dodamy tryb terenowy (OFFROAD), który imituje działanie blokad mechanizmów różnicowych, mamy do czynienia z całkiem sprawną terenówką, która nie zatrzyma się w momencie, kiedy jedno z kół oderwie się od podłoża.

Po trzecie wygląd

Wygląd SUV-a może być terenowy, ale dzięki odpowiedniej stylizacji także bardzo elastyczny - od sportowego po elegancki.

Takie SUV-y jak Volkswagen Tiguan reprezentują pierwotny styl inspirowany autami terenowymi. Te pojazdy były marzeniem wielu, ale też z wielu powodów pozostawały poza zasięgiem. Jeśli nie były zbyt drogie, to były zbyt paliwożerne lub zbyt mało wygodne czy bezpieczne podczas codziennej jazdy. SUV-y dzięki wielu kompromisom wyeliminowały te problemy.

Dlatego SUV-y zyskały na popularności – są "terenówkami", o których wielu marzyło, a jednocześnie są takie, jakich nigdy wcześniej prawdziwe terenówki nie były. Mają wszelkie cechy niewymagających aut osobowych.

Po czwarte spadek wartości

Spadek wartości po zakupie nowego auta jest istotnym czynnikiem mającym wpływ na decyzje klientów. Coraz częściej rozglądają się za SUV-ami również osoby szukające używanych samochodów. A to z kolei sprawia, że właśnie SUV-y są segmentem, w którym samochody tracą najmniej z pierwotnej ceny. Zainteresowanie rodzi popyt, a popyt obniża utratę wartości.

Zobacz, ile nowe auto traci po trzech latach. SUV-y wypadają zaskakująco korzystnie

Średnio jest to 46,5 proc. po trzech latach od wyjechania z salonu. Co ciekawe, najmniej tracą SUV-y. Najwięcej małe i popularne modele, które są…

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny bierze się za oszustów. Oto metody naciągaczy Zobacz, jak wygląda fotelik dziecka po poważnym wypadku. Mocowanie to kluczowa rzecz CEP przygotowywana na profesjonalną rejestrację. Termin zostanie dotrzymany Mercedes-AMG S 65 Final Edition pojedzie 300 km/h. Ostatni z V12 pod maską Będą nowe fotoradary. ITS czeka na analizę CANARD Aston Martin DBS Superleggera Volante. Najszybszy kabriolet w historii marki Mercedes-AMG G63 Lumma Design. Rzuca się w oczy BMW M2 Competition G-Power. 670 KM w małym coupé Trabant z wyjątkowym wnętrzem. Stworzyli go bułgarscy specjaliści Cola zamiast benzyny. "Naukowy" eksperyment na wideo Volkswagen Tiguan Allspace – SUV zamiast minivana? To możliwe Kary za cofanie liczników wejdą w życie. Prezydent podpisał ustawę GITD zatrzymało lawetę. Kierowcy grozi 16 tys. zł kary Pokazaliście, jak zmienił się świat. Oto laureaci konkursu "20 lat minęło" Kontrole prędkości w Polsce. Miejsca, które najczęściej wybiera policja Zmiany przy zakupie używanego auta. Jedna tablica na całe życie pojazdu Volkswagen Golf VII ma już siedem lat, a wciąż jest na szczycie Land Rover Defender nie chce odejść. Polska firma buduje fabrycznie nowe egzemplarze Volkswagen Passat pojedzie sam. Wystarczy, że mu zaufasz Mitsubishi, nie idź tą drogą. Pajero wypada z oferty Ford Driving Skills for Life po raz czwarty rusza w Polsce Tesla po cichu zwiększyła zasięg Modeli S oraz X do nawet 610 km Ford zainwestował 500 mln dolarów w markę Rivian. Dziwne, że nie słyszeliśmy o niej wcześniej Kanapa mniej bezpieczna. Jadący na przednich fotelach mają lepiej

Popularne w tym tygodniu:

Czasowe wycofanie pojazdu z ruchu. Rząd pracuje nad zmianą przepisów Tragedia w Rybniku. Kursantka śmiertelnie potrąciła egzaminatora Nowe Audi SQ8 TDI to 435-konna machina do pożerania autobahnów W Krakowie stanął "fotoradar", który sprawdza emisję spalin w jadących autach Prawo jazdy można stracić też na łodzi. Przepisy są takie, jak na drodze Stłuczka lamborghini huracana evo w Warszawie. Auto spotkało się z renault kangoo AMG stworzył najmocniejszy silnik czterocylindrowy w historii. Sprawdzamy, jak to możliwe Dlaczego tiry na autostradach wyprzedzają się tak długo? Takie są przepisy Honda zbudowała kosiarkę, która do setki przyspiesza szybciej niż Ferrari 599 GTO Koniec z zabytkową patologią. Ministerstwo Kultury ustali nowe warunki dla żółtych tablic Prawo jazdy w telefonie w 2020 r. Data potwierdzona Jeździł czołgiem po ulicach Pajęczna. 49-latek był pijany