Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Na przykładzie Volkswagena Tiguana tłumaczymy, dlaczego SUV jest lepszy

Ale lepszy od czego? Najwyraźniej od większości segmentów samochodów, skoro klienci wybierają właśnie takie auta najchętniej. Co sprawia, że SUV-y stają się tak popularne? Sprawdźmy to na przykładzie Volkswagena Tiguana, drugiego najlepiej sprzedającego się SUV-a na świecie.

Dlaczego SUV-y okazały się lepsze niż auta innych segmentów?

Dlaczego SUV-y okazały się lepsze niż auta innych segmentów? (fot. mat. prasowe)

Po pierwsze funkcjonalność

Wnętrze jest w sam raz, w przeciwieństwie do wielu kompaktów (są dość ciasne) czy aut klasy średniej (są z reguły za duże). W sam raz do wygodnego przemieszczania się czterech dorosłych osób. Siedzi się wyżej, co z przodu poprawia widoczność, a z tyłu zmienia pozycję pasażera na bardziej wyprostowaną. Dzięki temu wymaga on mniej przestrzeni na nogi, a te są zgięte pod naturalnym kątem i mają wygodne podparcie ud.

W SUV-ach z tyłu siedzie się najwygodniej.

W sam raz są także bagażniki. Z reguły większe od tych z kompaktów, ale nie na tyle duże, by przewożone rzeczy swobodnie przemieszczały się w czasie jazdy. Są za to głębokie, wysokie, co pozwala przewieźć przedmioty o dużych gabarytach. Po złożeniu siedzeń z tyłu można w SUV-ie przewieźć szafkę, telewizor czy duże paczki.

Po drugie wszechstronność

SUV-y to auta z reguły kompaktowe, przynajmniej w Europie, a zatem nie są zbyt duże i dobrze sprawdzają się w mieście. Jednocześnie szeroki rozstaw dużych kół oraz długi rozstaw osi sprawiają, że samochody te są stabilne podczas jazdy w trasie.

Dzięki SUV-owi dotrzesz do miejsc niedostępnych dla zwykłych aut osobowych.

Największym walorem SUV-a jest wysoki prześwit, pozwalający zjechać z drogi utwardzonej, a nawet przejechać trudniejszy odcinek terenowy. Jeśli napęd na cztery koła jest wystarczająco sprawny, jak na przykład 4MOTION w Tiguanie i jeśli prześwit jest odpowiednio wysoki, jak 20-centymetrowy w tym modelu.

Gdy jeszcze do tego dodamy tryb terenowy (OFFROAD), który imituje działanie blokad mechanizmów różnicowych, mamy do czynienia z całkiem sprawną terenówką, która nie zatrzyma się w momencie, kiedy jedno z kół oderwie się od podłoża.

Po trzecie wygląd

Wygląd SUV-a może być terenowy, ale dzięki odpowiedniej stylizacji także bardzo elastyczny - od sportowego po elegancki.

Takie SUV-y jak Volkswagen Tiguan reprezentują pierwotny styl inspirowany autami terenowymi. Te pojazdy były marzeniem wielu, ale też z wielu powodów pozostawały poza zasięgiem. Jeśli nie były zbyt drogie, to były zbyt paliwożerne lub zbyt mało wygodne czy bezpieczne podczas codziennej jazdy. SUV-y dzięki wielu kompromisom wyeliminowały te problemy.

Dlatego SUV-y zyskały na popularności – są "terenówkami", o których wielu marzyło, a jednocześnie są takie, jakich nigdy wcześniej prawdziwe terenówki nie były. Mają wszelkie cechy niewymagających aut osobowych.

Po czwarte spadek wartości

Spadek wartości po zakupie nowego auta jest istotnym czynnikiem mającym wpływ na decyzje klientów. Coraz częściej rozglądają się za SUV-ami również osoby szukające używanych samochodów. A to z kolei sprawia, że właśnie SUV-y są segmentem, w którym samochody tracą najmniej z pierwotnej ceny. Zainteresowanie rodzi popyt, a popyt obniża utratę wartości.

Zobacz, ile nowe auto traci po trzech latach. SUV-y wypadają zaskakująco korzystnie

Średnio jest to 46,5 proc. po trzech latach od wyjechania z salonu. Co ciekawe, najmniej tracą SUV-y. Najwięcej małe i popularne modele, które są…

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Czarna Bestia | BMW M3 firmy Arkym Rapid jeszcze nie umarł. Škoda zapowiada kolejną generację na niektóre rynki Honda Insight rozpędza się... Flipping luksusowych samochodów. Współczesna patologia świata motoryzacji Renntech wycisnął aż 600 KM z 2-litrowego silnika Mercedesa-AMG A45 S GPS 3D - z kamerą po drogach Tylko gniazdkowozy i hybrydy - Indianapolis wymieni całą miejską flotę Opel Calibra powróci w 2013 roku - oficjalnie! Red Bull X1 - ekstremalny bolid F1 Przeciek: Mitsubishi Galant po faceliftingu 3 nowe Škody w przygotowaniu - które z nich to strzał w dziesiątkę? Mercedes odtworzył próbę bicia rekordu świata w Silver Arrow W25 [wideo]

Popularne w tym tygodniu:

Kierowcy nie wiedzą o nowych przepisach od 1 lipca. Przekonają się dopiero, gdy stracą prawo jazdy Zaskoczenie na budowie drogi S61. Wykopali dobrze zachowane szczątki radzieckiego myśliwca z II WŚ 10 tys. zł kary za jazdę na rowerze. RPO bierze mężczyznę w obronę Lamborghini Huracán z przebiegiem ponad 300 tys. km trafiło na sprzedaż. To mina czy okazja? BMW M2 znika z Europy. Powodem są normy emisji spalin Ubezpieczenie na kierowcę, a nie na samochód. Zmiany w systemie pozbawione są sensu UE twierdzi, że Polska buduje nie te drogi, co trzeba, zaniedbuje je i przekazuje niewiarygodne dane. GDDKiA i ekspert odpierają zarzuty Prowadzi komis na osiedlowym parkingu. Policja jest bezradna Audi S6 Plus Sedan trafiło na sprzedaż. To jeden z 97 egzemplarzy Greccy policjanci walczyli z ulicznymi wyścigami. Do dyspozycji mieli BMW E30 M3 czy porsche 911 turbo To koniec downsizingu? Porsche twierdzi, że norma Euro 7 da nam większe silniki Silniki spalinowe nigdzie się nie wybierają. Producenci już wiedzą, co robić