Różnice pomiędzy napędem na dwa i na cztery koła - test na Autodromie Poznań

Czy wymagający dopłaty napęd na cztery koła rzeczywiście jest potrzebny? W jaki sposób jego posiadanie przekłada się na nasze bezpieczeństwo podczas podróży? A w jaki na jej wygodę? Postanowiliśmy to sprawdzić w warunkach jak najbliższym laboratoryjnym.

Dwa koła napędzane kontra cztery. Gdy droga jest sucha i nawierzchnia jest przyczepna można by powiedzieć, że to drugie rozwiązanie to ekstrawagancja. Z pewnością mieszkańcy słonecznej Hiszpanii mogliby się z tym stwierdzeniem zgodzić. My jednak żyjemy w kraju, w którym przez co najmniej 6 miesięcy w roku możemy spodziewać się mniej niż optymalnych warunków pogodowych…

Deszcz, śnieg, błoto pośniegowe, lód czy mokre liście. Typowe zagrożenia czające się na naszej drodze. Czasem dostosowanie prędkości do warunków nie wystarczy. Plama mokrego asfaltu nagle pojawiająca się za zakrętem, oblodzona rampa zjazdowa z autostrady, wyjątkowo śliskie wzniesienie, pod które trzeba podjechać. Jak w takiej sytuacji poradzi sobie samochód z napędem na przód? Jaką przewagę ma nad nim samochód 4×4? By to sprawdzić udałem się na Autodrom Poznań do Škoda Auto Szkoła. Wynikiem jest powyższy materiał filmowy — zapraszam do oglądania.

Parterem treści jest marka Škoda

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Relacje:

Golf Variant. Jak jeździ i dlaczego warto go kupić (oraz jak to zrobić)? SUV to luksus, na który cię stać! O ile dobrze policzysz... Podróż na dziki wschód - notatki zza kierownicy Škody Kodiaq Sportline 4x4 Wzdłuż ściany wschodniej - film z wyprawy Test na wszechstronność. Škoda Kodiaq Scout kontra szwajcarski scyzoryk Spróbowałem kupić samochód w wirtualnej rzeczywistości. Tak działa Audi City Warszawa Ford Focus - Pierwszy kontakt Róbcie miejsce na plakaty. Toyota GR Supra wygląda fantastycznie, a jeździć ma jeszcze lepiej Widziałem nową Toyotę RAV4 z bliska. Nic nie stoi na przeszkodzie, by odniosła sukces Mądre zakupy - trend "smartshopingu" dotyczy również samochodów Nawet prąd z węgla jest lepszy od benzyny. Ekspert o przyszłości aut elektrycznych Łapy, łapy, cztery łapy… czyli o zawiłościach rodzajów napędów 4x4 Škoda i 4x4: prawdziwy napęd Porsche 911 to najmniej awaryjne auto świata. Sprawdziłem, jak powstaje jego nowa generacja Jest zarejestrowana w Polsce, ale nie można jej tu zatankować. Jeździłem Toyotą Mirai Sprawdziłem swój alkomat profesjonalnym sprzętem. Wtedy przestałem mu ufać Nowa era luksusu – na pokładzie Mazdy 6 odwiedzamy warszawskie Autor Rooms Komfort nie do podrobienia. Mazda 6 z dużym silnikiem na autostradzie Spod biura na tor? Sprawdzamy nową Mazdę 6 na Moto Park Kraków Wypoczynek w dobrym tonie. Szczawnica zza szyb nowej Mazdy 6 Nowa Toyota Corolla ma dwa duże zadania: pokonać Octavię i zastąpić Avensisa Rozmawiałem z Richardem Hammondem o jego kolekcji aut i przyszłości motoryzacji Jak najszybciej dojechać z Warszawy do Gdańska? "Wyścig" Škody Kodiaq z pociągiem O tym, jak pod torami kolejowymi odkryłem samochód za ponad milion złotych

Popularne w tym tygodniu:

Byłem gdzieś na końcu Polski i złapałem bakcyla. Wrócę tam jako zawodnik Dostawczy "elektryk" ma sens, nawet jeśli nie ma dopłat. Tu nie chodzi tylko o ekologię