BMW M2 z pakietem M Performance na torze: zapowiedź testu wideo

Co może być ostrzejszego od BMW M2? BMW M2 z częściami z katalogu M Performance! Do najmniejszego dzieła M GmbH producent oferuje szeroką gamę akcesoriów poprawiających tak wygląd, jak i osiągi tej konstrukcji. Sprawdzimy ich skuteczność na torze wyścigowym.

BMW M2 z częściami M Performance posiada dodatkowy tryb jazdy torowej, który nie posiada homologacji drogowej. Dlatego wybraliśmy się tym autem do Poznania (fot. Mateusz Żuchowski)

BMW M2 z częściami M Performance posiada dodatkowy tryb jazdy torowej, który nie posiada homologacji drogowej. Dlatego wybraliśmy się tym autem do Poznania (fot. Mateusz Żuchowski)

Choć BMW M2 już lada moment zadebiutuje na polskim rynku w zaktualizowanej i jeszcze wyostrzonej formie M2 Competition, nasza redakcja zdążyła się jeszcze pochylić nad jednym z ostatnich wyprodukowanych M2 przed modernizacją. Okazję ku temu stanowił prezentowany egzemplarz uzbrojony w bardzo szeroki przekrój części oferowanych przez producenta w ramach akcesoriów M Performance. Nie zmieniają one co prawda niczego w układzie napędowym, ale i tak mogą sprawić, że już istniejące egzemplarze M2 staną się jeszcze ostrzejsze niż te z mającej wkrótce nadejść odmiany Competition.

BMW M2 z częściami M Performance (2018) (fot. Mateusz Żuchowski)
BMW M2 z częściami M Performance (2018) (fot. Mateusz Żuchowski)

W tym egzemplarzu można się o tym przekonać już w samym momencie uruchomienia silnika, którego dźwięk jest dużo bardziej przeszywający i po prostu głośniejszy niż w jakimkolwiek BMW z turbodoładowanym silnikiem, jakie było mi dane usłyszeć w moim życiu. Podziękowania za ten fakt należy kierować do układu wydechowego M Performance, który w swoim działaniu ociera się już o świat podziemnych wyścigów w stylu "Szybkich i wściekłych". By dezaktywować tłumik i wyzwolić dodatkowe decybele, należy najpierw wcisnąć przełącznik pod podłogą bagażnika, a potem, już przy włączonym silniku, wrócić pod tylną klapę i tam po lewej stronie wnęki wcisnąć kolejny przycisk… a potem jeszcze jeden, na bezprzewodowym pilocie uruchamiającym tryb jazdy torowej.

Producent stosuje takie zabezpieczenia ponieważ – jak informuje tekst na zawleczce pilota – w tej formie samochód jest już zbyt głośny, by jeździć nim po drogach publicznych. Dlatego też dużą część z naszego czasu z M2 spędziliśmy na torach wyścigowych. Dzisiaj prezentowane zdjęcia wykonaliśmy na Torze Poznań, a wideo zrealizowaliśmy na Torze Łódź.

Układ wydechowy M Performance nie tylko bardziej rasowo brzmi, ale i tak też wygląda (fot. Mateusz Żuchowski)

W torowych warunkach wydech ten okazuje się być bardziej trikiem do zabawy, ale jest jeden element, który rzeczywiście zmienia charakter M2 i wprowadza go na wyższy poziom jakości prowadzenia – to gwintowane zawieszenie. Jaką daje różnicę wobec samochodu ze standardowym układem? O tym będziecie mogli przekonać się już wkrótce oglądając nasz film z Łodzi.

BMW M2 z częściami M Performance (2018) (fot. Mateusz Żuchowski)

Zobacz również: BMW 440i - dźwięk silnika

Póki co jeszcze tylko słowo o cenach. W katalogu M Performance znajdują się nie tylko abstrakcyjnie drogie akcesoria, dla których trzeba szukać zamienników u niezależnych tunerów. Pedały ze stali nierdzewnej są wycenione na 610 zł, a pasujące do tego nadwozia naklejki w tradycyjnym malowaniu M GmbH to koszt 120 zł. Poprawianie optyki M2 może też być jednak drogą sprawą, jeśli zaangażujemy do tej operacji włókno węglowe. Tylny dyfuzor wykonany z tego materiału to koszt 4820 zł, nakładki na progi 4280 zł, tylny spojler 2670 zł, osłony lusterek 2960 zł, a płetwy przedniego zderzaka 4280 zł.

BMW M2 z częściami M Performance (2018) (fot. Mateusz Żuchowski)

Najdroższymi opcjami pozostają wspominany wydech (całe 11 700 zł, ale to i tak mniej niż dobry zestaw audio, którego tu już nie potrzeba…) i zawieszenie (11 100 zł). Według mnie najbardziej godną rozważenia opcją pozostaje niemniej kierownica M Performance, którą polecam wszystkim przyszłym właścicielom M2, jak i tym już jeżdżącym istniejącymi sztukami. Za 7010 zł dostaną rasowo wyglądającą, grubą obręcz wykończoną włóknem węglowym i Alcantarą. Ma ona dwa nowe elementy: rząd czerwonych diod obrazujących przyrost obrotów w stylu wolantów w bolidach F1 oraz wyświetlacz przekazujący cały szereg informacji — od czasu okrążenia i maksymalnych przeciążeń po temperaturę oleju i cieczy chłodzącej. Szczególnie tej ostatniej informacji dotychczas na desce rozdzielczej M2 bardzo brakowało.

BMW M2 z częściami M Performance (2018) (fot. Mateusz Żuchowski)

Odkładając więc nawet na bok kwestię estetyki, w swoim teoretycznym M2 na pewno skusiłbym się na gwintowane zawieszenie oraz wspominaną kierownicę. Które z tych opcji wy byście wybrali?

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

65 złotych za OC na miesiąc. Nie tylko komisy mogą korzystać z taniego ubezpieczenia "Pierwsi już są". Policja zapowiada, że zrobi porządek z kierowcami ciężarówek Polska podróżniczka wsiadła na motocykl bez kurtki. Teraz ostrzega innych McLaren wkracza na polski rynek! Auto Fus Group otwiera salon w Warszawie Za przejazd autostradą A1 zapłacisz telefonem. Niestety system nie zawsze działa Hyundai Kona z dieslem pod maską. Wiemy, ile kosztuje Lister LFT-666. Diabelskie dzieło brytyjskiego tunera Będziecie tęsknić za trzydrzwiowym Mii? Seat rezygnuje z tej odmiany Najpierw Scout, teraz Sportline. Skoda Karoq doczekała się mocnej wersji Kredyt na samochód? Zanim go zaciągniesz, zainteresuj się ofertą FinAi Harley wjeżdża na drogi z nowymi maszynami. Będzie coś na prąd i coś w teren Chcesz żyć jak książę Harry? Proszę bardzo, jego Audi RS6 jest do kupienia Niezbyt piękny, ale bardzo unikatowy. Aston Martin Volante Zagato trafi na aukcję Nowe nieoznakowane radiowozy w policji. Gdzie można się ich spodziewać i jak je rozpoznać? GT X Concept w oficjalnej zapowiedzi. Wyznaczy przyszły kierunek stylistyczny Opla BMW nie nadąża z produkcją. Otworzy więc nową fabrykę na Węgrzech Seat nie będzie gorszy od Volkswagena. Ibiza i Arona od teraz z wirtualnym kokpitem Polestar 1 w Pebble Beach. Hybrydowe coupé zadebiutuje w USA Duże różnice w cenach nowych Alf Romeo. Najmocniejszą Giulię kupisz prawie o 100 tys. zł taniej! "Halo Tesla". Musk pozazdrościł Mercedesowi Niecodzienne zdarzenie w Niemczech. Pijany Polak przejechał pijanego Polaka Nowa era w Audi. Zapowiedź elektrycznego superauta Akcja serwisowa Mercedesa. Klasa G za szybka na wstecznym Lifting Suzuki Vitary. Nowy wygląd i silnik

Popularne w tym tygodniu:

Škoda Superb o mocy 560 KM. Jest szybsza niż BMW M5 Od dziś nowe oznaczenia na stacjach. Trudniej o pomyłkę przy tankowaniu Kolejne nieoznakowane BMW rozbite. Policjantom wyjechał polonez Okazja była zbyt dobra. Sprzedawca z niemieckiego komisu oszukał czytelnika Samochód Lecha Wałęsy do kupienia w Gdańsku. Cena zaskakuje, ale warto ją rozważyć Audi zmieni logo? Wszystko na to wskazuje Robert Kubica po Warszawie jeździł oplem insignią. Przynajmniej wybrał najmocniejszą wersję Motoryzacyjne mity, w które wciąż wierzymy. Lepiej poznać prawdę BMW twierdzi, że ma najlepsze diesle. Nie zamierza się z nich wycofywać Elektryczny hamulec "ręczny" niezgodny z prawem. Poseł pyta, czy wolno go stosować Strajk policjantów daje się we znaki. Wpływy z mandatów spadły drastycznie Wycisz silnik za 8 zł, a sąsiedzi pokochają sportowe auta