Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Popularne mieszczuchy. Volkswagen Polo i Toyota Yaris walczą o serce zwykłego Kowalskiego

Toyota Yaris to obecnie najczęściej wybierane auto segmentu B przez klienta indywidualnego. Japończyk doczekał się jednak poważnego konkurenta - nowego Volkswagena Polo, który stawia na oszczędność dzięki litrowemu silnikowi. Sprawdzamy które z aut sprawdzi się lepiej w codziennym użytkowaniu.

Toyota Yaris jest doskonale znaną pozycją na polskim rynku. Została wprawdzie zaprezentowana w 2011 roku, jednak do tego momentu doczekała się dwóch faceliftingów, z czego ostatni objął wymianę aż 900 części. Dzięki udoskonalanej technologii hybrydowej zadowala się wyjątkowo małą ilością benzyny w warunkach miejskich.

Volkswagen Polo z kolei jest opracowaną od zera generacją, która swoją wielkością dorównuje kompaktowemu Golfowi sprzed kilku lat. Zupełnie nowa płyta podłogowa, lekkie materiały i minimalistyczne podejście do silników. Pod maską naszego egzemplarza znalazł się litrowy, trzycylindrowy silnik o mocy 115 koni mechanicznych. Czy swoją oszczędnością dorówna hybrydzie? Nie pozostało nic innego jak wybrać odpowiedni odcinek testowy i sprawdzić zużycie paliwa.

Zarówno Toyota Yaris jak i Volkswagen Polo doczekały się agresywniejszych wersji. Mieliśmy okazję sprawdzić zarówno Yarisa GRMN jak i Polo GTI.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Hyundai i30 Fastback N: świetny hothatch w nowym wydaniu Test Volvo V60 T6 AWD R-Design: stylowe trampki z mocnym silnikiem i dużym bagażnikiem Pojedynek Mitsubishi L200 z Fordem Rangerem: jak Dawid z Goliatem Gran turismo nowej generacji - Porsche Panamera z bliska przed premierą DS 5 1.6 THP 200 SportChic - test [wideo] Suzuki Grand Vitara 2,4 VVT - tylko makijaż [test autokult.pl] Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi: koreańczyk po amerykańsku z europejskim silnikiem Renault Twizy - test, opinia, zużycie energii, cena Opel Karl 1,0 EcoTec - test, opinia, spalanie Lexus UX – ile procent SUV-a w kompakcie i na odwrót? Nowy Nissan Note 1,2 Acenta - test Dacia Lodgy TCe 1,2 (115 KM) Prestige [test autokult.pl]

Popularne w tym tygodniu:

Test: Mercedes-AMG GT R i Audi RS 6 na trasie GSMP Limanowa - wyścig górski! Test Porsche Taycana Turbo: elektryk na najbardziej pokręconej drodze w Polsce Test: Peugeot 2008 GT - nietuzinkowość ma swoją (wysoką) cenę Test: Kia Sportage 2.0 CRDi vs Opel Grandland X 2.0 CDTi - komu przeszkadzają duże diesle? Test: Mercedes-Benz G350d - ma być "terenówką na co dzień", więc tak go potraktowałem Test: Renault Master wywrotka - nie boi się ciężkiej pracy Test: Cupra Ateca Limited Edition - zaklinanie rzeczywistości Test: Peugeot e-208 wygląda świetnie, daleko zajedzie, ale sporo trzeba mu wybaczyć Test Hondy CR-V Hybrid: ten drugi hybrydowy SUV z Japonii Test Porsche 718 Boxstera: burgery bez mięsa i cztery cylindry, czyli dlaczego to auto ma sens Test Suzuki Vitary 1.0 BoosterJet: tak dużo za tak niedużo Test: Volkswagen Touran 1.5 TSI Evo - nie pokochasz go, ale na pewno docenisz