Popularne mieszczuchy. Volkswagen Polo i Toyota Yaris walczą o serce zwykłego Kowalskiego

Toyota Yaris to obecnie najczęściej wybierane auto segmentu B przez klienta indywidualnego. Japończyk doczekał się jednak poważnego konkurenta - nowego Volkswagena Polo, który stawia na oszczędność dzięki litrowemu silnikowi. Sprawdzamy które z aut sprawdzi się lepiej w codziennym użytkowaniu.

Toyota Yaris jest doskonale znaną pozycją na polskim rynku. Została wprawdzie zaprezentowana w 2011 roku, jednak do tego momentu doczekała się dwóch faceliftingów, z czego ostatni objął wymianę aż 900 części. Dzięki udoskonalanej technologii hybrydowej zadowala się wyjątkowo małą ilością benzyny w warunkach miejskich.

Volkswagen Polo z kolei jest opracowaną od zera generacją, która swoją wielkością dorównuje kompaktowemu Golfowi sprzed kilku lat. Zupełnie nowa płyta podłogowa, lekkie materiały i minimalistyczne podejście do silników. Pod maską naszego egzemplarza znalazł się litrowy, trzycylindrowy silnik o mocy 115 koni mechanicznych. Czy swoją oszczędnością dorówna hybrydzie? Nie pozostało nic innego jak wybrać odpowiedni odcinek testowy i sprawdzić zużycie paliwa.

Zarówno Toyota Yaris jak i Volkswagen Polo doczekały się agresywniejszych wersji. Mieliśmy okazję sprawdzić zarówno Yarisa GRMN jak i Polo GTI.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Škoda Octavia RS 245: hot hatch nie do końca. Po prostu szybka skoda Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi: niezrozumiała wersja porządnego auta Nowe Volvo XC90 D5 AWD AT - test, opinia, spalanie, cena Pierwsza jazda nowym Audi Q3: kompaktowy SUV chce być jak większe modele marki Nowy Suzuki Ignis: crossover, który poprawia nastrój Ford Mondeo 5D 1,6 EcoBoost Titanium - test Golf GTI Clubsport 2017 – godny następca pierwszego GTI Opel Adam Rocks 1,0 Turbo - pierwsza jazda Mercedes-Benz V250d 4MATIC: jak sprawdza się napęd na cztery koła w busie? Mitsubishi Lancer Sportback 1,6 - zabić w sobie Evo [test autokult.pl] Kia Ceed 1.4 T-GDi: trudno o bardziej zwyczajne auto. W tej klasie to komplement Nowy Hyundai i20 1.2 MPI – test, opinia, spalanie, cena

Popularne w tym tygodniu:

Audi Q7 po liftingu na polskich drogach: zmiany (w większości) na lepsze SsangYong Korando wjeżdża do salonów. Koreańczycy nie mają się czego wstydzić Renault Captur: druga generacja jest większa, ładniejsza i po prostu lepsza Nissan Leaf e+: z większym akumulatorem daje to, co inni dopiero obiecują Kia Picanto z Kia Platinum Cup. Test najważniejszego auta wyścigowego w Polsce Ile nowa Octavia czerpie z pierwowzoru? Sprawdziłem to, jeżdżąc jej pierwszą generacją Mini Countryman S E ALL4 chce być dobry we wszystkim, ale właśnie przez to zostaje w tyle