Popularne mieszczuchy. Volkswagen Polo i Toyota Yaris walczą o serce zwykłego Kowalskiego

Toyota Yaris to obecnie najczęściej wybierane auto segmentu B przez klienta indywidualnego. Japończyk doczekał się jednak poważnego konkurenta - nowego Volkswagena Polo, który stawia na oszczędność dzięki litrowemu silnikowi. Sprawdzamy które z aut sprawdzi się lepiej w codziennym użytkowaniu.

Toyota Yaris jest doskonale znaną pozycją na polskim rynku. Została wprawdzie zaprezentowana w 2011 roku, jednak do tego momentu doczekała się dwóch faceliftingów, z czego ostatni objął wymianę aż 900 części. Dzięki udoskonalanej technologii hybrydowej zadowala się wyjątkowo małą ilością benzyny w warunkach miejskich.

Volkswagen Polo z kolei jest opracowaną od zera generacją, która swoją wielkością dorównuje kompaktowemu Golfowi sprzed kilku lat. Zupełnie nowa płyta podłogowa, lekkie materiały i minimalistyczne podejście do silników. Pod maską naszego egzemplarza znalazł się litrowy, trzycylindrowy silnik o mocy 115 koni mechanicznych. Czy swoją oszczędnością dorówna hybrydzie? Nie pozostało nic innego jak wybrać odpowiedni odcinek testowy i sprawdzić zużycie paliwa.

Zarówno Toyota Yaris jak i Volkswagen Polo doczekały się agresywniejszych wersji. Mieliśmy okazję sprawdzić zarówno Yarisa GRMN jak i Polo GTI.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Ford Edge Vignale 2,0 TDCI 210 KM AT - czy warto być premium? Golf GTI Clubsport 2017 – godny następca pierwszego GTI Dwa żywioły: Mini Countryman JCW w porównaniu z Volvo XC40 T5 Peugeot nie zrobi terenówki z 3008. To nie powód, by go skreślać Test Adrii Matrix Axess: gdyby mieszkania projektowano jak kampery, nie zależałoby mi na metrażu Nie jesteś skazany na SUV-a. Nowy Citroën Berlingo to świetne auto dla rodziny Pierwsza jazda nową Kią Ceed na polskich drogach: wygrać z Niemcami w ich grę Smart EQ Forfour sprawił, że wybaczam mu wszystkie wady. No, prawie wszystkie Ekstremalna Toyota Yaris GRMN na torze. Model limitowany w naszych rękach Samochód nowej generacji czy gadżet? Tesla Model X na polskich drogach Test Volkswagena Craftera: najwygodniejszy samochód dostawczy pochodzi z Polski Audi RS5: perfekcyjna maszyna, której nie pokochałem Nowy SsangYong Rexton 2.2 Diesel: nie chińczyk lecz koreańczyk Audi RS 4 Avant: geny Porsche wciąż mu służą Seat Leon Cupra R: długo na niego czekaliśmy, ale było warto O tym, jak Porsche 911 GT3 RS zdefiniowało mi prawdziwy samochód sportowy Komfort przewidywalności: pierwsza jazda nowym Volvo V60 Chuligan obejmuje tron. Nowy Ford Fiesta ST rusza do walki Pojedynek hybrydowych crossoverów z Dalekiego Wschodu: Kia Niro vs Toyota C-HR BMW i8 nadal prezentuje się zjawiskowo. Apetyt rośnie zwłaszcza w wersji Roadster Odważny krok naprzód. Jeździłem nowym BMW M5 z napędem na cztery koła Test Audi Q7 e-tron: do zakupu nawet ponad 80 tysięcy zł w prezencie Dzień dobry Kodiaq! Startujemy z testem długodystansowym SUV-a Škody Jeździłem najlepszym Volkswagenem w historii. Nowy Touareg coraz bliżej Porsche

Popularne w tym tygodniu:

Wyższy poziom caravaningu. Volkswagen Grand California przekonał mnie do wypoczynku w trasie Jeździłem nową Toyotą Suprą. Spełnia wszystkie oczekiwania, ale prawdziwy potencjał odkryją tunerzy Mercedes-Benz V250d 4MATIC: jak sprawdza się napęd na cztery koła w busie? Test Peugeota 508: auto dla kierowcy, stworzone na długie trasy Test Mazdy 3. Skupia się wokół kierowcy, ale całkowicie zapomina o pasażerach Ford Ranger Raptor: praktyczna zabawka z Australii Wiem jak jeździ nowy Opel Corsa. Pod tym względem jest fantastyczny Mazda CX-3 1.8 Skyactiv-D: świetnie dopasowana do potrzeb Tesla Model 3 przekonała mnie, że istnieje miłość od pierwszego jeżdżenia Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDi: gdy dużo to wciąż za mało Pierwsza jazda Mercedesem EQC: komfort na prąd