3:0 dla Ogiera i Volkswagena – wyniki Rajdu Meksyku 2015

Sébastien Ogier wygrał w tym roku trzecią rundę Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata i znacznie powiększył swoją przewagę nad rywalami w klasyfikacji generalnej sezonu.

Obraz
Źródło zdjęć: © fot. Volkswagen Motorsport
Marcin Łobodziński

Sébastien Ogier absolutnie zdominował trzecią rundę WRC - Rajd Meksyku. Gdy rywale odpadali on jechał równo i szybko, nie popełniając większych błędów. W zasadzie wszystko rozstrzygnęło się wczoraj, gdy na próbie nr 12 w skarpę uderzył Jari-Matti Latvala. Ogierowi pozostał do pokonania już tylko Mads Østberg z obozu Citroëna, co nie było szczególnie trudne. Francuz pilnował pleców i po zwiększeniu swojej przewagi nad Norwegiem do ponad minuty trzymał bezpieczny dystans. Na koniec wygrał Power Stage zdobywając komplet punktów.

Drugie miejsce dla Ostberga i Citroena można uznać za sukces
Drugie miejsce dla Ostberga i Citroena można uznać za sukces © fot. Citroen Racing

Mads Østberg musiał dziś na trzech oesach walczyć o utrzymanie drugiej pozycji gdyż gonił go Andreas Mikkelsen. Ostatecznie utrzymał swoje miejsce i po raz pierwszy w tym roku załoga Citroëna stanęła na podium. Trzeci był Andreas Mikkelsen, który w tym roku na razie jeździ lepiej (czyt. pewniej) od Latvali. Na Power Stage zdobył dodatkowe dwa punkty do klasyfikacji generalnej.

Na kolejnych pozycjach uplasowali się Elfyn Evans i Dani Sordo. Tak jak zapowiadałem wcześniej, w punktach dojechały trzy załogi RC2. Są to Nasser Al-Attiyah, który finiszował za Martinem Prokopem oraz Nicolas Fusch i Jari Ketomaa. Do czołowej dziesiątki dotarł jedyny z pechowców pierwszej części rajdu, dziś trzeci na Power Stage Thierry Neuville.

Andreas Mikkelsen jest w tym roku mocniejszy od Latvali
Andreas Mikkelsen jest w tym roku mocniejszy od Latvali © fot. Volkswagen Motorsport

Po wyjątkowo trudnym i pechowym Rajdzie Meksyku załoga Robert Kubica i Maciej Szczepaniak dowiozła swoją Fiestę WRC do mety na 18. miejscu, za Latvalą, Meekiem i Paddonem.

Klasyfikacja generalna Rajdu Meksyku 2015

  1. Sébastien Ogier / Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 3:33:27.4
  1. Mads Østberg / Jonas Andersson (Citroën DS3 WRC) + 1:18.8 min
  1. Andreas Mikkelsen / Ola Floene (Volkswagen Polo R WRC) +1:25.1 min
  1. Elfyn Evans / Daniel Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +3:40.2 min
  1. Dani Sordo / Marc Marti (Hyundai i20 WRC) +5:01.8 min
  1. Martin Prokop / Jan Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) +6:36.1 min
  1. Nasser Al-Attiyah / Matthieu Baumel (Ford Fiesta RRC) +14:52.7 min
  1. Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC) + 22:43,3 min
  1. Nicolas Fuchs / Fernando Musano (Ford Fiesta R5) +22:49.0 min
  1. Jari Ketomaa / Kaj Lindtröm (Ford Fiesta R5) +23:10.2 min

...

  1. Robert Kubica / Maciej Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) +56:41,6 min

Highlights - 2015 WRC Rally Mexico - Best-of-RallyLive.com

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy