Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Odświeżony Mercedes-Benz GLA (2017): skromne zmiany i nowa wersja silnikowa

Mercedes-Benz podczas salonu samochodowego w Detroit pokazał odświeżony model GLA, który otrzymał kilka zmian wizualnych, stylistycznych oraz nową konfigurację silnikową. Samochody do sprzedaży trafią niebawem.

Ten artykuł ma 5 stron:

Zmian nie ma zbyt wiele, a największą jest oczywiście delikatnie odmłodzone nadwozie. Dotknięto niemal każdego obszaru, choć największe różnice odnajdziemy w przednim i tylnym pasie, a także reflektorach.

Zmian nie ma zbyt wiele, a największą jest oczywiście delikatnie odmłodzone nadwozie. Dotknięto niemal każdego obszaru, choć największe różnice odnajdziemy w przednim i tylnym pasie, a także reflektorach.

Na zamówienie dostępne będą reflektory LED High Performance, które zastępują biksenonowe. Mercedes podaje, że zużycie energii jest niższe o 60 proc. i gwarantuje, że można zapomnieć o ich obsłudze, ponieważ diody wytrzymają tak długo jak cały samochód. Przeprojektowano również tylne lampy i dodano funkcję trzystopniowej jasności świateł hamowania. W dzień świecą one najbardziej jaskrawo, natomiast w nocy mniej, by nie oślepiać innych kierowców. Zwrócono bowiem uwagę na fakt, że stanie za samochodem z automatyczną skrzynią biegów w nocy na skrzyżowaniu, nie jest zbyt przyjemnie.

Na zamówienie dostępne będą reflektory LED High Performance, które zastępują biksenonowe. Mercedes podaje, że zużycie energii jest niższe o 60 proc. i gwarantuje, że można zapomnieć o ich obsłudze, ponieważ diody wytrzymają tak długo jak cały samochód. Przeprojektowano również tylne lampy i dodano funkcję trzystopniowej jasności świateł hamowania. W dzień świecą one najbardziej jaskrawo, natomiast w nocy mniej, by nie oślepiać innych kierowców. Zwrócono bowiem uwagę na fakt, że stanie za samochodem z automatyczną skrzynią biegów w nocy na skrzyżowaniu, nie jest zbyt przyjemnie.

Samochód jest dostępny z trzema rodzajami zawieszenia. Mamy do wyboru standardowe, obniżone w stylizacji AMG Line lub po dokupieniu pakietu Dynamic Handling, albo też podniesione o 30 mm w wersji off-road. Ta ostatnia konfiguracja wraz z napędem na cztery koła pozwala z większą łatwością pokonywać lekkie bezdroża.

Samochód jest dostępny z trzema rodzajami zawieszenia. Mamy do wyboru standardowe, obniżone w stylizacji AMG Line lub po dokupieniu pakietu Dynamic Handling, albo też podniesione o 30 mm w wersji off-road. Ta ostatnia konfiguracja wraz z napędem na cztery koła pozwala z większą łatwością pokonywać lekkie bezdroża.

W kabinie do nowości należy system kamer 360 stopni, nowa tapicerka foteli – zwłaszcza w pakiecie Exclusive - oraz zmienione wykończenie aluminiowych detali. Mamy także nowe tarcze zegarów z czerwonymi akcentami. Samochód wyposażono w  standardowy system antykolizyjny oraz układ wykrywający zmęczenie kierowcy.

W kabinie do nowości należy system kamer 360 stopni, nowa tapicerka foteli – zwłaszcza w pakiecie Exclusive - oraz zmienione wykończenie aluminiowych detali. Mamy także nowe tarcze zegarów z czerwonymi akcentami. Samochód wyposażono w standardowy system antykolizyjny oraz układ wykrywający zmęczenie kierowcy.

Jedyna nowa wersja tego modelu to GLA 220 4MATIC z benzynowym motorem o mocy 184 KM. Jest to wypełnienie dość dużej luki pomiędzy GLA 200 a GLA 250.

Jedyna nowa wersja tego modelu to GLA 220 4MATIC z benzynowym motorem o mocy 184 KM. Jest to wypełnienie dość dużej luki pomiędzy GLA 200 a GLA 250.

Przestylizowano delikatnie także wersję topową - AMG GLA 45 4MATIC. Poprawiono aerodynamikę celem zwiększenia odporności na podmuchy wiatru i poprawy współczynnika oporu powietrza. Teraz wynosi on 0,33. Ostrzejszy pas przedni dodaje autu charakteru, a zmieniony kształt wlotów powietrza do komory silnika z jednej strony poprawia jej napełnianie, a z drugiej generuje mniej zaburzeń przepływu. Nowy kształt tylnego spojlera poprawia zachowanie samochodu przy wysokich prędkościach.

Przestylizowano delikatnie także wersję topową - AMG GLA 45 4MATIC. Poprawiono aerodynamikę celem zwiększenia odporności na podmuchy wiatru i poprawy współczynnika oporu powietrza. Teraz wynosi on 0,33. Ostrzejszy pas przedni dodaje autu charakteru, a zmieniony kształt wlotów powietrza do komory silnika z jednej strony poprawia jej napełnianie, a z drugiej generuje mniej zaburzeń przepływu. Nowy kształt tylnego spojlera poprawia zachowanie samochodu przy wysokich prędkościach.

Zobacz również: Mercedes-Benz Klasy S - odc. 2 "Sanktuarium"

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Galerie zdjęć:

Nowy Fiat Panda przetestowany przez Autocar [wideo + galeria] Lambo doors - kicz czy profesjonalny tuning? [galeria] Smart fortwo, fortwo Cabrio i forfour od Brabusa - galeria zdjęć Tych samochodów już nie kupisz i nie czekaj na następców Drift Open 2011 runda II - tor Redeco [galeria] Galeria dnia: VW Golf VI GTI Galeria zdjęć hostess z Genewy Porsche 356A: zdjęcia z testu klasyka odrestaurowanego w Polsce Hostessy z IAA Frankfurt 2011 [galeria] Znane samochody terenowe w nieznanych odsłonach Bugatti Chiron sprzedaje się lepiej niż Veyron? Kolejne nieprzyzwoicie szybkie Porsche 911 GT3 RS 4.0 [galeria i wideo]