Odświeżony Mercedes-Benz GLA (2017): skromne zmiany i nowa wersja silnikowa

Mercedes-Benz podczas salonu samochodowego w Detroit pokazał odświeżony model GLA, który otrzymał kilka zmian wizualnych, stylistycznych oraz nową konfigurację silnikową. Samochody do sprzedaży trafią niebawem.

Ten artykuł ma 5 stron:

Zmian nie ma zbyt wiele, a największą jest oczywiście delikatnie odmłodzone nadwozie. Dotknięto niemal każdego obszaru, choć największe różnice odnajdziemy w przednim i tylnym pasie, a także reflektorach.

Zmian nie ma zbyt wiele, a największą jest oczywiście delikatnie odmłodzone nadwozie. Dotknięto niemal każdego obszaru, choć największe różnice odnajdziemy w przednim i tylnym pasie, a także reflektorach.

Na zamówienie dostępne będą reflektory LED High Performance, które zastępują biksenonowe. Mercedes podaje, że zużycie energii jest niższe o 60 proc. i gwarantuje, że można zapomnieć o ich obsłudze, ponieważ diody wytrzymają tak długo jak cały samochód. Przeprojektowano również tylne lampy i dodano funkcję trzystopniowej jasności świateł hamowania. W dzień świecą one najbardziej jaskrawo, natomiast w nocy mniej, by nie oślepiać innych kierowców. Zwrócono bowiem uwagę na fakt, że stanie za samochodem z automatyczną skrzynią biegów w nocy na skrzyżowaniu, nie jest zbyt przyjemnie.

Na zamówienie dostępne będą reflektory LED High Performance, które zastępują biksenonowe. Mercedes podaje, że zużycie energii jest niższe o 60 proc. i gwarantuje, że można zapomnieć o ich obsłudze, ponieważ diody wytrzymają tak długo jak cały samochód. Przeprojektowano również tylne lampy i dodano funkcję trzystopniowej jasności świateł hamowania. W dzień świecą one najbardziej jaskrawo, natomiast w nocy mniej, by nie oślepiać innych kierowców. Zwrócono bowiem uwagę na fakt, że stanie za samochodem z automatyczną skrzynią biegów w nocy na skrzyżowaniu, nie jest zbyt przyjemnie.

Samochód jest dostępny z trzema rodzajami zawieszenia. Mamy do wyboru standardowe, obniżone w stylizacji AMG Line lub po dokupieniu pakietu Dynamic Handling, albo też podniesione o 30 mm w wersji off-road. Ta ostatnia konfiguracja wraz z napędem na cztery koła pozwala z większą łatwością pokonywać lekkie bezdroża.

Samochód jest dostępny z trzema rodzajami zawieszenia. Mamy do wyboru standardowe, obniżone w stylizacji AMG Line lub po dokupieniu pakietu Dynamic Handling, albo też podniesione o 30 mm w wersji off-road. Ta ostatnia konfiguracja wraz z napędem na cztery koła pozwala z większą łatwością pokonywać lekkie bezdroża.

W kabinie do nowości należy system kamer 360 stopni, nowa tapicerka foteli – zwłaszcza w pakiecie Exclusive - oraz zmienione wykończenie aluminiowych detali. Mamy także nowe tarcze zegarów z czerwonymi akcentami. Samochód wyposażono w  standardowy system antykolizyjny oraz układ wykrywający zmęczenie kierowcy.

W kabinie do nowości należy system kamer 360 stopni, nowa tapicerka foteli – zwłaszcza w pakiecie Exclusive - oraz zmienione wykończenie aluminiowych detali. Mamy także nowe tarcze zegarów z czerwonymi akcentami. Samochód wyposażono w standardowy system antykolizyjny oraz układ wykrywający zmęczenie kierowcy.

Jedyna nowa wersja tego modelu to GLA 220 4MATIC z benzynowym motorem o mocy 184 KM. Jest to wypełnienie dość dużej luki pomiędzy GLA 200 a GLA 250.

Jedyna nowa wersja tego modelu to GLA 220 4MATIC z benzynowym motorem o mocy 184 KM. Jest to wypełnienie dość dużej luki pomiędzy GLA 200 a GLA 250.

Przestylizowano delikatnie także wersję topową - AMG GLA 45 4MATIC. Poprawiono aerodynamikę celem zwiększenia odporności na podmuchy wiatru i poprawy współczynnika oporu powietrza. Teraz wynosi on 0,33. Ostrzejszy pas przedni dodaje autu charakteru, a zmieniony kształt wlotów powietrza do komory silnika z jednej strony poprawia jej napełnianie, a z drugiej generuje mniej zaburzeń przepływu. Nowy kształt tylnego spojlera poprawia zachowanie samochodu przy wysokich prędkościach.

Przestylizowano delikatnie także wersję topową - AMG GLA 45 4MATIC. Poprawiono aerodynamikę celem zwiększenia odporności na podmuchy wiatru i poprawy współczynnika oporu powietrza. Teraz wynosi on 0,33. Ostrzejszy pas przedni dodaje autu charakteru, a zmieniony kształt wlotów powietrza do komory silnika z jednej strony poprawia jej napełnianie, a z drugiej generuje mniej zaburzeń przepływu. Nowy kształt tylnego spojlera poprawia zachowanie samochodu przy wysokich prędkościach.

Zobacz również: Porsche 911 Carrera GTS vs Mercedes-AMG GT S - porównanie dźwięku silnika

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Galerie zdjęć:

BMW serii 7 na rok 2013 - megagaleria niemieckiego okrętu flagowego 250 wystawców i 78.000 metrów kwadratowych [mega galeria] Chantilly Arts & Elegance 2015 - dzień konkursowy od świtu do zmierzchu [fotorelacja] Ford Mustang - ikona motokultury [galeria] Galeria dnia: w hołdzie dla Pontiaca Bugatti Galibier - luksusowy hatchback trafi do produkcji [galeria] Hot hatch, czyli małe jest piękne i szybkie [galeria] SEMA: Galeria hostess Art Car - jeżdżące płótna [galeria] Legendarny Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II na aukcji za 200 000 dolarów Bogactwo piękna w Pebble Beach - hipergaleria! McLaren wyprodukował 5000 samochodów Super Series [galeria zdjęć]