Opel Ampera-e zrewolucjonizuje elektromobilność w Europie?

Opel bez większego rozgłosu w Europie przygotował samochód, który może zrewolucjonizować elektromobilność na naszym kontynencie. Pochodząca zza Oceanu Ampera-e oferuje aż 500 km zasięgu bez dodatkowego zasilania benzyną.

W przeciwieństwie do swojego poprzednika, nowy Opel Ampera-e jest zasilany wyłącznie energią elektryczną pochodzącą z akumulatorów, bez dodatkowego wspomagania motorem spalinowym. Auto bazujące na amerykańskim modelu Chevrolet Bolt jest mniejsze od wycofanej z rynku Ampery, plasuje się w segmencie B, a przy długości 4166 mm i rozstawie osi 2601 mm jest nieznacznie poniżej od Merivy. 381-litrowy bagażnik jest nawet większy niż średnia w segmencie C.

Atrakcyjność sylwetki to oczywiście kwestia gustu, trzeba jednak przyznać, że Ampera wygląda świeżo i stylistycznie koresponduje z najnowszymi modelami tego producenta. Jednocześnie w żaden sposób nie zdradza, że jest autem elektrycznym, ponieważ ma chociaż atrapę grilla i zupełnie normalny wygląd.

Najważniejszym elementem jest jej napęd. Akumulator umieszczony w płycie podłogowej, złożony z 288 ogniw litowo-jonowych o pojemności 60 kWh, został opracowany wspólnie z firmą LG Chem. To niemal dwa razy więcej niż oferuje bateria BMW i3. W Oplu dostarcza ona energię do silnika o mocy 204 KM i momencie obrotowym 360 Nm. Są to wartości porównywalne z mocnymi jednostkami benzynowymi o sporej pojemności.

Dlatego też Ampera-e oferuje dobre osiągi. Przyspieszenie do 50 km/h trwa 3,2 s, a w zakresie 80–120 km/h 4,5 s. W rzeczywistości nie jest autem szybszym od typowych elektryków. Jednak Opel postanowił zrobić małą propagandę. Sami popatrzcie.

Najciekawiej wygląda zasięg. 500 km to według Opla realna wartość, zmierzona według standardu podobnego do światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich (WLTP). Jest jednocześnie wynikiem lepszym o przynajmniej 100 km od każdego dostępnego na rynku pojazdu elektrycznego.

Podczas standardowych testów drogowych baterii wystarczało kierowcom Opla na około 380 km. Tydzień przed salonem samochodowym w Paryżu, jeden egzemplarz pokonał trasę z Londynu do Paryża — 417 kilometrów — na jednym ładowaniu. Po dotarciu na miejsce zasięg według wskazań komputera pokładowego wynosił jeszcze 80 km. By naładować baterię wystarczająco do pokonania 150 km, wystarczy czas 30 minut.

To nasz zupełnie nowy Opel Ampera-e! Das Elektroauto! Samochód elektryczny dla każdego. Nowa Ampera e zmienia spojrzenie na elektryczną mobilność, likwidując największą przeszkodę w jej popularyzacji: zasięg. Na podstawie wstępnych testów przeprowadzonych według NEDC zasięg samochodu oszacowano na ponad 500 kilometrów na jednym ładowaniu. Uzupełnienie energii w ilości pozwalającej na przejechanie prawie 150 kilometrów z publicznej stacji ładowania trwa tylko 30 minut. Wprowadzimy ten model w Europie w pierwszej połowie przyszłego roku.

Dyrektor generalny firmy Opel, dr Karl-Thomas Neumann

Zobacz również: Opel Astra Sport Tourer (2016) - pierwsze wrażenie

Tak jak każdy samochód elektryczny, Opel Ampera-e odzyskuje energię podczas jazdy. Kierowca może włączyć w napędzie tryb Low, który powoduje zwiększenie poziomu rekuperacji i jednocześnie hamuje silnikiem. Jeszcze silniejszym hamowaniem dysponuje gdy uruchomi tryb Low/Regen on Demand, pozwalający się nawet zatrzymać bez użycia hamulców. Przy umiejętnej jeździe w trasie w ogóle nie trzeba z nich korzystać.

Wprowadzając na rynek nową Amperę-e, kontynuujemy największą ofensywę modelową w historii naszej marki. Swoim imponującym zasięgiem Ampera e udowadnia, że elektryczna mobilność z powodzeniem może stać się elementem codziennej rzeczywistości, dając przy tym mnóstwo radości z jazdy (…) Ampera-e nie jest ekologicznym luksusem, gadżetem ani tzw. drugim samochodem w rodzinie. Firma Opel udowodniła, że dzięki innowacyjnej technologii elektryczna mobilność może stać się dostępna dla znacznie szerszego grona odbiorców. Ampera-e demokratyzuje dostęp do samochodów elektrycznych.

dr Karl-Thomas Neumann

W tym momencie trzeba przyznać panu dyrektorowi słuszność. Opel Ampera-e, narodzony w Stanach Zjednoczonych, swoimi parametrami nie tyle przebija, co deklasuje konkurencję, a i formę ma bardzo przystępną. Pozostaje jeszcze kwestia ceny. Jeżeli auto rzeczywiście nie będzie luksusem i gadżetem, czyli cenowo będzie się plasować poniżej konkurentów, może okazać się hitem i pierwszym autem elektrycznym, które odniesie sukces na Starym Kontynencie.

Opel Ampera-e (2017) - zdjęcia

Opel Ampera — test

Opel Ampera to w Polsce prawdziwy samochód zagadka. Mało osób o nim słyszało, a jeszcze mniej widziało go na własne oczy. Dlaczego sprzedaż tego…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Koncepcyjne Renault Trezor podbija Paryż Nowe Audi Q5 (2017) - premiera Mercedes Generation EQ Concept debiutuje w Paryżu Nowa Honda Civic Type R (2016) - premiera kolejnej generacji hot hatcha Zupełnie nowy Nissan Micra - wreszcie w segmencie B Mercedes-AMG zbuduje hipersamochód - poznaliśmy jego sylwetkę Volkswagen I.D. Concept (2016) - premiera Nowy Land Rover Discovery V - już SUV czy jeszcze terenówka? Jeepy Mopara jadą do Paryża Wyjątkowe BMW M1 Procar zostało przywrócone do fabrycznego stanu Kolejny hipersamochód z Chin o mocy megawata! Mercedes Klasy E i Peugeot 3008 w Euro NCAP BMW ogłosiło swoje plany w motorsporcie – planuje powrót do WEC Niemieckie marki premium łączą się w 5G Automotive Association Kontrowersyjna Mazda MX-5 upiększona przez Kuhl Racing Wielcy nieobecni targów samochodowych w Paryżu Pięciodrzwiowy Ford Fiesta ST teraz także dla Europy Oto nowy Jeep Compass, który zastąpi dwa modele 830 KM i tylny napęd w Lamborghini Huracan od Novitec Torado Nissan Navara w ratunkowym wydaniu EnGuard Matt LeBlanc zostaje w Top Gear CEPiK 2.0 po raz kolejny przełożony – na kiedy? Trzecie i czwarte miejsce dla Kubicy w Renault Sport Trophy Smart ForTwo Electric Drive (2016) - premiera

Popularne w tym tygodniu:

Honda NSX odnaleziona w rosyjskim lesie. Właściciel zostawił ją tam specjalnie Nowe dzieło Singera i Williamsa. Porsche 911 zwala z nóg Kłopoty Dębicy. Wadliwe opony Frigo 2 Koenigsegg z kolejnym rekordem. Agera RS najszybszym produkcyjnym samochodem na świecie VC-T - rewolucyjny silnik Infiniti w sprzedaży od 2018 roku Przejechał Chevroletem Corvette ponad milion kilometrów. Teraz oddał samochód do muzeum Jakich aut elektrycznych chcą Polacy? Są badania Powrót do przeszłości! Je Design bierze się za Seata Leona Cupra Najtańsi ubezpieczyciele. Ranking OC, AC i NNW Opel na francuskich częściach. Poznaliśmy szczegóły restrukturyzacji Rekord Seata pobity. Mercedes-AMG E63 S nowym królem "Zielonego Piekła" Pomiędzy Veloce a Quadrifoglio. Alfa Romeo Giulia może wkrótce dostać nową wersję