Nowe Renault Clio (2016) - premiera

Renault Clio czwartej generacji przeszło facelifting. Na pierwszy rzut oka niezauważalny, ale znaczący.

Odkąd firma Renault pozyskała Laurensa van den Ackera rozpoczął się prawdziwy renesans w tej marce. Holenderski stylista całkowicie odmienił gamę modelową francuskiego producenta, a pracę rozpoczął od modelu Clio czwartej generacji. Auto zadebiutowało w 2012 roku i do dziś jest najchętniej kupowanym modelem Renault w Europie, a także w Polsce, gdzie zwykle plasuje się w okolicy 10–11. miejsca w ogólnych statystykach rejestracji. Jest także w ścisłej czołówce segmentu B.

Renault Clio Dynamique Energy 0,9 TCe — między modą a sportem [test autokult.pl]

Renault w zakresie stylistyki na chwilę zostało w tyle za Citroënem, który postawił na odważne linie. Seria modeli DS okazała się strzałem w…

Odświeżone Clio otrzymało wyraźniejsze zarysowania nadwozia, nowy przedni zderzak z powiększonym dolnym grillem oraz oddzielone od niego światła przeciwmgielne. Charakterystyczny grill górny, który rozchodzi się na boki od dużego logo Renault jest teraz nieco wyższy i pozbawiono go świateł do jazdy dziennej. Teraz powędrowały one do kloszy reflektorów zaprojektowanych w stylu Pure Vision, które opcjonalnie mogą być w pełni diodowe. Część oświetlenia dziennego tworzy charakterystyczny dla marki hak, czy jak kto woli litera C z wydłużoną, dolną częścią poziomą. Nowe są także światła tylne, wzorowane na tych z Mégane, z trójwymiarowym wypełnieniem. W tej części samochodu w zasadzie nie widać żadnych zmian poza wspomnianymi lampami. W konfiguratorze natomiast pojawią się nowe lakiery o nazwach: Intense Red, Titanium Grey, Pearlescent White oraz Iron Blue.

Producent zapewnia, że w odświeżonym Clio zastosowano lepsze materiały do wykończenia kabiny, które wcześniej były używane w Lagunie i Mégane. Całkowicie nowe są wzory tapicerek. O doznania niemotoryzacyjne zadba poprawiony system multimedialny R-Link, udoskonalona nawigacja oraz aplikacja R&Go , która przeniesie ekran telefonu na ekran stacji multimedialnej. Opcją w samochodzie będzie również nagłośnienie Bose. Będzie ono jednak standardem w najwyższej, nieznanej dotychczas w Polsce wersji wyposażenia Clio o nazwie Initiale Paris. Jest to najbogatsza specyfikacja nowych modeli Renault, którą cechują m. in. felgi wzorowane na kształcie wieży Eiffla oraz najwyższy poziomem wykończenia kabiny.

Do tego standardu przygotowano również nową jednostkę wysokopreżną dCi o mocy 110 KM. Silnik będzie łączony z manualną lub dwusprzęgłową skrzynią EDC (standard w Initiale Paris). Do mocniejszego benzyniaka TCe120 Renault również oferuje manualną lub automatyczną skrzynię biegów. Do tej pory była tylko automatyczna EDC.

Renault Clio IV FL (2016) - zdjęcia

Zobacz również: Hot B War - test

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Wielki plan zatwierdzony. Nowy Fiat 500 będzie elektryczny, Panda i Tipo także odmienione Włoski pojedynek | Ferrari 458 Italia vs. Ducati 1198 S [wideo] Audi A3 Cabriolet - produkcja rozpoczęta Części do klasycznych BMW kupisz bezpośrednio u producenta! Polski rynek samochodów osobowych – kwiecień 2017 Pójdzie w ślady staruszka - pierwsze szkice Mini Zero Concept Nowe Ople na LPG Pogoda dla kierowców na weekend (1-2 czerwca) Ferrari wprowadza kolekcję 'California' Rajd Polski rundą WRC 2014 Kwalifikacje GP Chin: zaskakujący Hamilton Geely chce 2.5-miliona Volvo rocznie!

Popularne w tym tygodniu:

Pijani kierowcy zapłacą za leczenie swoje i swoich ofiar? Projekt przepisów w Sejmie Nawet 8 lat więzienia za "załatwienie" przeglądu. Kary grożą kierowcom i diagnostom BMW 750iL, w którym postrzelono 2Paca, wystawione na sprzedaż. Za jego równowartość, możesz kupić 12 nowych "siódemek" Wspaniała Alpina B12 została wystawiona na sprzedaż. To jedna z 57 sztuk Bentley żegna się z legendarnym silnikiem o pojemności 6,75 litra. Oferowano go przez 60 lat Belgijskie radiowozy uziemione. Winne są unijne normy emisji spalin Ponad milion km mniej na liczniku niż miesiąc wcześniej. Policja wyjaśnia sprawę mercedesa Wysiadł z auta, by pouczyć o suwaku. Nie miał racji, a sprawą zajmuje się policja Audi SQ8 ABT kusi atrakcyjną prezencją i mocarnym dieslem Nowe rekordy cofniętych liczników - 600 tys. km i 480 tys. km. Kto da więcej? Diesle bardziej szkodliwe niż sądzono. Problemem jest oczyszczanie filtra cząstek stałych Audi SQ7 oraz SQ8 z mocnym benzyniakiem V8 w Ameryce. My musimy zadowolić się dieslem