Nissan GT-R Nismo (2017) - kolejny facelifting

Chyba tylko prawdziwi miłośnicy Godzilli są w stanie wymienić wszystkie liftingi, aktualizacje i wersje Nissana GT-R. Nie inaczej było za czasów legendarnego Skyline GT-R. Nismo zaprezentowało najnowszą odmianę tego samochodu. Co nowego mamy tym razem?

Tak jak wczoraj pisaliśmy o Renault Clio R.S.16, które zadebiutowało podczas otwarcia weekendu Grand Prix na torze w Monaco, tak Nissan, a właściwie Nismo przeprowadziło prezentację najnowszego GT-R na torze Nürburgring, gdzie obecnie rozgrywany jest nie mniej kultowy, 24-godzinny maraton. Nissan GT-R Nismo 2017 tak, jak jego standardowa odmiana został poddany delikatnemu liftingowi wyglądu, który w praktyce poprawia chłodzenie jednostki napędowej i dostarcza jej dodatkowe porcje świeżego powietrza. Wersja Nismo jest wyposażona w dodatkowe, niewielkie elementy na zderzakach, które pozytywnie wpływają na stabilność przy dużej prędkości. Wszystkie dodatki są wykonane z kompozytów węglowych, oczywiście pomijając obręcze kół. Obecnie jest to najlepiej trzymający się drogi samochód produkcyjny Nissana z oznaczeniem GT-R.

Wnętrze samochodu również zostało poddane retuszowi, dokładnie takiemu samemu jak standardowy model, gdzie liczbę przycisków i przełączników na desce rozdzielczej zmniejszono z 27 do 11. Nowy jest monitor systemu multimedialnego o przekątnej 8 cali z ekranem dotykowym, ale do jego obsługi można używać również pokrętła i przycisków umieszczonych na konsoli środkowej, wykonanej z włókna węglowego. Jak przystało na Nismo, kierownica i fotele są obszyte Alcantarą i nieco różnią się od zwykłego Nissana GT-R.

Drobne zmiany mechaniczne objęły przede wszystkim układ jezdny. Usztywniono podłogę, co pociągnęło za sobą konieczność przestrojenia charakterystyki amortyzatorów i sprężyn. Zdaniem Nismo, najnowszy model jest stabilniejszy o 2 proc. od poprzedniego. Kierowca ma do dyspozycji regulowane amortyzatory przygotowane przez niemiecką firmę Bilstein. Auto zachowuje nie tylko wyższą stabilność i równowagę na zakrętach, ale także zapewnia lepszą przyczepność.

Sercem samochodu jest doskonale znany motor VR38DETT poddany tuningowi w Nismo, gdzie nad silnikiem pracuje specjalnie przeszkolona grupa najwyższej klasy specjalistów. Tak na marginesie, później tych specjalistów poprawiają nie gorsi od nich tunerzy za Oceanem i w Europie. Odświeżona jednostka otrzymała turbosprężarki stosowane w wyścigowej odmianie klasy GT3. Obecnie osiąga 600 KM przy 6800 obr./min oraz 652 Nm w zakresie 3600–5600 obr./min.

Nissan GT-R Nismo (2017) - zdjęcia

Zobacz również: Elektomobilność z perspektywy długodystansowca

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Pierwsze Ferrari FF w Polsce! [strzał z ulicy] Skradziono maserati za 350 tys. zł. Poznańska policja ma zdjęcie podejrzanego Bentley podkręca Bentaygę. Wersja Speed na horyzoncie Mały i przestrzenny kompaktowy furgon Nissana 2014 Aston Martin Rapide - wreszcie coś się dzieje Nowy Mercedes-Benz Klasy E (2016) W213 – premiera [aktualizacja] Garaż marzeń Marcina Łobodzińskiego Dałbyś poprowadzić swój samochód Stigowi? Jak mocna jest poduszka powietrzna?! Baaaardzo! Jaguar F-Type SVR o mocy ponad 600 KM? Wimmer RS Ferrari F430 Spider Sonda: Prawo Jazdy - wiek nieokreślony...

Popularne w tym tygodniu:

Czwartek 12 grudnia z akcją "Smog". Policjanci badają spaliny V12 nie umarło. Nowy Mercedes Klasy S będzie dostępny z takim silnikiem Czołgi trafiły na policyjny parking. Przewoźnik nie miał zezwoleń Służba Ochrony Państwa dostała gigantyczny rabat na bmw serii 7 Nissan GT-R50 Italdesign jest gotowy do produkcji. Powstanie tylko 50 sztuk Nowiutkie Porsche 911 GT2 RS zostało rozbite podczas jazdy próbnej Pagani Zonda Aether zmieniła właściciela. Jednorożec kosztował 6,81 mln dol. Pierwszeństwo dla pieszych od 1 stycznia 2021 roku. Jest projekt ustawy Shelby F-150 Super Snake Sport – uwaga, ten wąż jest jadowity Pierwszeństwo pieszych na przejściu. Będzie jak na Litwie? Premier potwierdził zmiany dla kierowców. Pierwszeństwo dla pieszych, łatwiej o utratę prawa jazdy Lista stacji z paliwem złej jakości. Zobacz, gdzie uważać z tankowaniem